Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد پیش‌بین ظهر سه شنبه در بازدید از مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زرشک و عناب جزء مزیت‌های اقتصادی و کشاورزی منطقه خراسان جنوبی و به ویژه بیرجند است، اظهار کرد: توجه به محصولات استراتژیک این منطقه می‌تواند در بهبود شاخص‌های اقتصادی چه از نظر کسب درآمد و تاثیر در تولید ناخالص ملی و چه از نظر اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارکرد: یکی از کمبودهای شدیدی که در این منطقه مشاهده شد، نقص تحقیقات به ویژه روی صنایع تبدیلی و دارویی است.

پیش‌بین ادامه‌داد: لازم است بخش‌هایی روی این موضوع کار کنند و بتوانند تحولات منطقی و محسوسی در بازار این محصولات استراتژیک استان به وجود آورند.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: اقدامات بسیار خوبی در این مرکز انجام شده که در کنار این اقدامات، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی نیز وارد راه‌اندازی خوشه صنعتی زرشک و عناب شده است.

عضو کمیسیون عالی کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور به معرفی خوشه‌های صنعتی پرداخت و افزود: این خوشه‌ها در حقیقت به مجموعه فعالیت‌های خرد و متوسط گفته می‌شود که در یک صنعت دور هم جمع شده و چالش‌ها و فرصت‌های توسعه مشترک را شناسایی و بررسی می‌کنند.

پیش‌بین ادامه‌داد: خوشه‌های صنعتی به عنوان یک مدل توسعه صنایع خرد و متوسط می‌توانند در بهبود وضعیت این گونه صنایع در مناطق مختلف بسیار موثر باشند به این صورت که با تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و مطالعات کاملاً علمی و تعیین استراتژی منطبق با واقعیت و نیاز آن صنعت و با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی در یک منطقه می‌توانند در رشد مبتنی بر اصول علمی و کارشناسی این صنعت موثر باشند.

وی اظهارکرد: خراسان‌جنوبی با هماهنگی به وجود آمده بین جهاد دانشگاهی و خوشه زرشک و عناب نه تنها از موازی‌کاری جلوگیری می‌شود، بلکه در جلوگیری از هدر رفت وقت و هزینه نیز تاثیر گذار بوده است.

عضو کمیسیون عالی کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه خام فروشی عناب و زرشک یکی از اشکالات این منطقه است، یادآور شد: از وظایف مهم کانون و خوشه این است که به دنبال صنایع تبدیلی باشد چرا که از محصولات این منطقه می‌توان فرآورده‌های بسیاری تولیدی کرد که به نسبت ارزش مالی بسیار زیادی دارد.

پیش بین گفت: در حال حاضر با وجود تحریم و فشار اقتصادی بهترین کار، حرکت به سمت صنایع تبدیلی چون معادن و کشاورزی است که با حضور کانون و خوشه صنعتی زرشک و زعفران قطعاً شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

کد خبر 4968237

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان خراسان جنوبی صنایع تبدیلی پیش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این‌که این منطقه مهم صنعتی و تولیدی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: منطقه پارس جنوبی که تا کنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است در عرصه تولید، صادرات، اشتغال و اقتصاد دریا محور نقش مهم و اثرگذاری دارد.

وی با اشاره به این‌که عمده صادرات میعانات گازی کشور از پارس جنوبی صورت می‌گیرد، گفت: ۵۰ درصد محصولات صنایع پتروشیمی ایران در استان بوشهر و منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود و این درحالی است که بیش از ۷۲ درصد گاز مصرفی کشور از این منطقه مهم تولید و به خطوط سراسری منتقل می‌شود.

استاندار بوشهر منطقه پارس جنوبی را از نقاط مهم، استراتژیک و حساس کشور دانست و اظهار کرد: توجه به حوزه امنیت و پایش نظارتی و ایمنی این منطقه صنعتی باید در اولویت برنامه‌ها باید قرار داشته باشد.

وی یکی از مصوبات مهم دولت را جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع مختلف پارس جنوبی دانست و افزود: اشتغال نیرو‌های بومی در تأسیسات این منطقه هم به نفع منافع ملی است و هم این‌که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و سبب پایداری جمعیت می‌شود.

محمدی‌زاده با تاکید بر این‌که همه ما مسئولان مکلف به اجرایی شدن مصوبات دولت هستیم، اضافه کرد: برای تحقق مصوبات دولت در بکارگیری نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی که اکنون از برنامه عقب‌مانده است باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت و صنایع پتروشیمی در استان بوشهر در سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: این اعتبار باید بر اساس مصوبه هیئت دولت در مدت سه سال در طرح‌های مختلف هزینه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به خرید کالا‌های مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی از تولیدات داخلی استان بوشهر، یادآور شد: استان بوشهر در عرصه تولیدات محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ، محصولات کشاورزی مانند خرما، تولیدات کالا‌های صنعتی و دیگر محصولات از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید کالا‌های مورد نیاز منطقه پارس جنوبی از داخل استان بوشهر خریداری شود.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی درپارس جنوبی محقق شود
  • عقب‌ماندگی جذب ۵۰ درصدی اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر جبران شود
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • عقب ماندگی جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی در پارس جنوبی جبران شود
  • کالاهای موردنیاز پارس جنوبی از تولیدکنندگان استان بوشهر تامین شود
  • پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی بوشهر
  • عقب‌ماندگی اشتغال بوشهری‌ها در پارس جنوبی جبران شود