Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@00:45:47 GMT

فریادهای نژادپرستانه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۲۳۲

فریادهای نژادپرستانه ترامپ

به گزارش افکارنیوز،

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ، در چند هفته گذشته از سوت زدن به نفع نژادپرستی به سمت بوق و کرنا و حمایت کامل و علنی از آن پیش رفته و فریاد شورش سر داده است  و با این حال حامیان جمهوری‌خواه او در کنگره همچنان مصمم هستند که گوش‌هایشان را بگیرند تا چیزی نشوند.

اخبار بین الملل-او ویدئویی را در توئیتر بازنشر کرد که در آن مردی فریاد می‌زند «قدرت سفیدپوستان».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ بعدا آن ویدئو را حذف کرد، اما هرگز آن را رد نکرد.

او (برای متهم کردن چین در موضوع شیوع جهانی کرونا) از این همه‌گیری به عنوان «آنفلوانزای کانگ» صحبت می‌کند و خواستار خشونت ضد «اوباش» در خیابان‌های مینیاپولیس می‌شود و نشان «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» را «نماد انزجار» می‌خواند. او تهدید می‌کند اگر اسامی ژنرال‌های دوران ایالات موتلفه از پایگاه‌های نظامی آمریکا برداشته شود، آن طرح دفاعی را وتو می‌کند.

در چند روز گذشته او اعلام کرده است کسانی که تحت «لوای عدالت اجتماعی» راهپیمائی می‌کنند، بخشی از یک «ایدئولوژی افراطی هستند که به کشورمان حمله می‌کنند» و «افراد شرور بدی هستند» که در پی «خاتمه دادن به کار آمریکا» به نفع فاشیسم چپ افراطی‌اند.

با این حال هیچ صدایی از صاحب منصبان جمهوری‌خواه شنیده نمی‌شود.

رابرت کاستا و فیلیپ راکر، مقاله‌نویسان واشنگتن پست، در روز استقلال نوشتند: «تلاش مستمر ترامپ رئیس جمهور برای حفظ نماد‌های سابق و میراث سلطه سفیدپوستان موجب عصبانیت جمهوری‌خواهانی شده است که مدت‌ها از او حمایت کردند، اما اکنون می‌ترسند که قدرت را از دست بدهند و برای همیشه به حزبشان انگ نژادپرستی زده شود.»

به نوشته کاستاو راکر، برخی جمهوری خواهان در کنگره عصبانی‌اند، اما بطور علنی چیزی نمی‌گویند تا از خشم ترامپ در امان باشند و عمدتا بطور خصوصی گله و شکایت دارند که تمرکز رئیس جمهور بر نژاد و دیگر مسائل فرهنگی موجب می‌شود حزبشان در تقابل با موج کنونی تغییر قرار گیرد.

بدین ترتیب حامیان ترامپ از نژادپرستی علنی او عصبانی‌اند؛ نه بخاطر انزجارآمیز بودن آن بلکه از بیم از دست دادن قدرت، و آن‌ها اعتراض دارند، اما در خفا.

نویسنده این مطلب افزود: این سکوت که اغلب به بزدلی نسبت داده می‌شود، در واقع همدستی و تبانی است. همانطور که خاطرنشان کردم، انزجار نژادی به شاخص اصلی حمایت از حزب جمهوری خواه تبدیل شده و این روند طی ریاست جمهوری ترامپ تسریع شده است. اگر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در زمانی که ترامپ انتخاب مجددش را بر عوام‌فریبی نسنجیده نژادپرستانه مبتنی می‌کند، همچنان به سکوتشان ادامه دهند، باید پاسخگوی لکه‌دار شدن وجهه حزب جمهوری خواه به عنوان مقر جدید جنبش قدرت سفیدپوستان باشند.

سکوت آن‌ها نه تنها حمایت از ترامپ است بلکه این امکان را فراهم می‌سازد که برتری جویی سفیدپوستی بر یک حزب سیاسی اصلی آمریکا مسلط شود.

نویسنده در خاتمه این مطلب می‌نویسد در ایمیل‌هایی که برای تعدادی از سناتور‌های جمهوری‌خواه فرستاد و خواستار اظهار نظرشان درباره مواضع نژادپرستانه رئیس جمهور شد، پاسخ‌هایی دریافت کرد که به گفته او نشان می‌دهد این سناتور‌ها فکر می‌کنند سکوتشان از آن‌ها حفاظت می‌کند. اما این سکوت در واقع آن‌ها را به کارچاق‌کن‌های برتری‌جویی سفیدپوستان تبدیل می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا نژادپرستی ترامپ نژادپرستی آمریکا تظاهرات ترامپ جمهوری خواه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس

تین نیوز

در سی سال قبل مسیو کرشیش (August Karl Krziž) نمساوی (اتریشی)  و معلم توپخانه مدرسه مبارکه دارالفنون به استمداد شاگردان خود نقشه ای از تهران برداشت که ابعاد آن را به قدم پیموده بودند و زوایا را به تقریب گرفته بودند که اعتبار علمی نداشت و تخمینی بود. معهذا برای اشخاصی که بخواهند سی سال قبل تهران را ببینند مفید است. بعضی عمارات وسیعه اعیان و ... را مهندسین مکرم رفتند اذن بطلبند که نقشه بردارند صاحبان آنها بهر ملاحظه خود اذن ندادند و محل عمارت آنها بیاض و ساده ماند.

و در این تاریخ هزار و سیصد و نه (هجری قمری برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی) که حسب الامر اعلی مقرر شد که نقشه دارالخلافه به زیور طبع درآید، تغییرات کلیه که در وضع عمارات راه یافته بود مجددا اصلاح شد و مقرب الحضرة العلیه سلیمان خان سرهنگ مهندس ، ولد خداداد خان و معلم جزو ریاضی مدرسه با مرکب چاپ نقشه را با کمال دقت نقل نمود و متحمل زحمات آن گردید. پس این نقشه مطابق است با وضع شهر دارالخلافه در تاریخ محرم سنه ۱۳۰۹ (مرداد ۱۲۷۰) 

 اعلان لازم الاذعان 

طبع این نقشه بدون اطلاع و اجازه اداره جلیله وزارت علوم قدغن است و ممنوع، به هر قسمی از اقسام، 

خواه به زبان فارسی یا عربی یا فرانسه غیره، و خواه به همین اندازه یا کوچکتر و بزرگتر، و خواه در داخل مملکت ایران و خواه در ممالک خارجه. 

 مخبرالدوله وزیر علوم 

لینک دانلود نقشه تهران ناصری مورخ ۱۲۷۰ خورشیدی

عمل سلیمان خان سرهنگ مهندس و معلم ریاضی

مقیاس نقشه یک جزو از چهار هزار جزو است

بحسب متر فرانسه

بحسب ذرع شاه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید