Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:34:50 GMT

آمریکا دانشجویان خارجی را اخراج می کند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۳۱۹

آمریکا دانشجویان خارجی را اخراج می کند

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه سبق، دولت آمریکا اعلام کرد به آن دسته از دانشجویان خارجی حاضر در این کشور که کلاس‌های آنها در ترم پاییز کاملا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، روادید ورود نمی‌دهد و به این ترتیب اگر این دانشجویان در آمریکا هستند باید خاک این کشور را ترک کنند.

در بیانیه «اداره فدرال مهاجرت و گمرک» ایالات متحده وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا که روز ۶ ژوئن (۱۶ تیر) در همین زمینه منتشر شد آمده است: «وزارت امور خارجه آمریکا برای دانشجویانی که برنامه‌ها یا دانشکده‌های آنان در ترم پاییز تماما به فضای آنلاین انتقال پیدا کرده، روادید صادر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این اداره در همان بیانیه تأکید کرده که گمرک و مرزبانی آمریکا اجازه ورود چنین دانشجویانی را به خاک ایالات متحده نخواهد داد و در بخش دیگری از بیانیه خود نیز آورده است: «دانشجویانی که در حال حاضر در ایالات متحده به سر می‌برند و مشمول برنامه کلاس آنلاین هستند باید خاک کشور را ترک کرده یا اقدام دیگری انجام دهند، مثلا به مرکز آموزشی حضوری انتقال یابند [...] در غیر این صورت با پیامدهای مهاجرتی روبرو شده و از جمله مشمول روند اخراج خواهند شد.»

این تصمیم ناگهانی واشنگتن بر وضعیت صدها هزار دانشجوی حاضر در آمریکا یا دانشجویانی که در انتظار ورود به این کشور هستند تأثیر خواهد گذاشت. دانشگاه‌ها و مراکز آمورش عالی نیز احتمالا درباره برنامه‌ها و کلاس‌های خود در ترم پاییز چاره‌اندیشی خواهند کرد.

برنی سندرز، نماینده دموکرات ایالت «ورمونت» در مجلس سنای آمریکا در واکنش تندی به این تصمیم دولت در توییتر نوشت: «ظلم کاخ سفید هیچ حد و مرزی ندارد.»

دانشجویان خارجی با پرداخت هزینه‌های تحصیل و اقامت خود سالانه میلیاردها دلار به اقتصاد آمریکا کمک می‌کنند. شمار دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در ایالات متحده در سال‌های اخیر همواره در حال افزایش بوده است. بر اساس گزارش یک نهاد آمریکایی به نام «درهای باز برای تبادل آموزشی» شمار این گروه از دانشجویان سه سال متوالی است که از یک میلیون نفر فراتر رفته و در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به نزدیک یک میلیون صد هزار نفر رسیده است، آماری که ۵ و نیم درصد کل دانشتجویان آمریکا را تشکیل می‌دهد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اخراج دانشجویان از آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • قانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی