Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، «مهدی طغیانی»، نماینده مردم  اصفهان و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با «طرح ۲ فوریتی ساماندهی سهام عدالت» گفت: طرح دو فوریتی ساماندهی سهام عدالت در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

او گفت: در این طرح به دنبال این هستیم که بخشی از افرادی که شرایط دریافت سهام را دارند ولی به آنها سهام عدالت اختصاص داده نشده، در دایره سهام داران قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رابطه با سهام‌داران سابق خلأهایی در آئین‌نامه‌ وجود دارد، احساس می‌کنیم شرایط هنوز مشخص و روشن نیست. بنا داریم موارد آئین‌نامه را که می‌تواند در این طرح ساماندهی اصلاح شود را به صورت مشخص و روشن بیاوریم.

طغیانی اظهار کرد: طرح ساماندهی عدالت خبر خوشی برای به جاماندگانی است که شرایط دریافت سهام را دارند نه دهک‌های بالای درآمدی، در این طرح دهک‌های پایینی که مشمول سهام می شوند و قبلا ممکن است دایره سهام عدالت برای‌شان تعریف نشده باشد، اضافه می شوند. این طرح احتمالا در این هفته به صحن می‌آید. دهک‌های بالای درآمدی به هیچ وجه مشمول سهام عدالت نیستند.

او با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: در حوزه ارز مجموعه پیشنهاداتی داریم. اصل مسئله ارز مشکل عرضه حواله است، در حوزه حواله به دلیل انتظاراتی که برای متقاضیان شکل گرفته دچار مشکلاتی هستیم، برای عرضه‌کنندگان انتظار افزایش شکل گرفته و حاضر به عرضه نیستند. پیشنهاداتمان در حال جمع‌بندی است، رییس بانک مرکزی تلاش‌هایی در این راستا انجام می دهد، ولی معتقدیم این تلاش‌ها تا زمانی که به نتیجه نرسد براورده‌ کننده توقعات مردم نیست. جمع‌بندی پیشنهادات‌مان را این هفته منتشر می‌کنیم.
طغیانی در خصوص افزایش قیمت مسکن نیز بیان کرد: تا زمانی که عرضه مسکن نباشد تقاضای مسکن مرتب به دلیل جمعیت و جوان بودن زوج‌ها، بالا می‌رود. می‌خواهیم به عنوان اصلی‌ترین عامل قیمت مسکن قیمت زمین را حذف یا کم کنیم. کمیسیون عمران طرح‌هایی در عرضه و تولید را دنبال می‌کند، معتقدیم باید سوداگری در بازار حذف شود که در کوتاه مدت اثر می‌گذارد. مجلس دو طرح اصلی دارد یکی مصوبه ۹۵ است که طرح مالیات بر خانه‌های خالی  است و با یک اصلاحی در بحث فرایند در حال گرفتن امضاست، شیوه‌اش هم این‌گونه است که مردم در سامانه املاک و اسکان به روش خوداظهاری کدپستی و کد ملی‌شان و اینکه وضعیت‌شان چیست و الان مالک هستند یا مستأجر را در سامانه ثبت می‌کنند، بعد از پایان مهلت همه واحدها و کدپستی‌هایی که ثبت نشده مشمول مالیات می شوند، یعنی از نظر قانون‌گذار خانه خالی حساب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی بیان کرد: تا ۲ واحد مسکونی به عنوان محل سکونت اصلی و محل سکونت فرعی از دایره مالیات خارج کردیم ولی فراتر از آن به شکل پلکانی مشمول مالیات قرار می‌گیرد. ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی اگر وارد چرخه شود، به شکسته شدن قیمت مسکن کمک می کند. مسکن از نظر ما جزو نیازهای ضروری است نباید اساسا در سوداگری اتفاق بیفتد.

او اضافه کرد: مالیات بر عایدی سرمایه هم اعلام وصول شده و در کمیسیون بررسی می‌شود و قانون مکمل است. مالیات بر عایدی به دنبال این است که اگر در این حوزه سوداگری اتفاق افتاده، حذف شود تا هیچ انگیزه‌ای برای سوداگری در این بازار باقی نماند و بازار مسکن فقط برای مصرف کننده باشد. امیدواریم اینها اثر خود را در بازار مسکن بگذارد و بازار مسکن از سوداگری و تقاضاهای سرمایه‌گذاری غیرمولد خالی شود و برای مصرف‌کننده، باقی بماند.

طغیانی در پایان افزود:  لوایح اقتصادی دولت برای ما در اولویت است و باتوجه به نیازهای جامعه و مواردی که مردم اعلام می‌کنند، اولویت بندی صورت می گیرد. ۲/۵

کد خبر 528844 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین مالیات سهام عدالت مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن و زمین مالیات سهام عدالت مجلس شورای اسلامی سهام عدالت قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس و کارشناس و استاد علوم سیاسی، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرآنلاین درپاسخ به این سوال که چه کسانی در پایین آوردن شأن مجلس و اینکه دیگر در رأس امور نیست، مقصر هستند، بیان کرد: عوامل مختلفی دارد، در درجه اول مقصر نمایندگان هستند، نماینده‌ای که در صندلی مجلس می‌نشیند یا رئیس کمیسیون می‌شود، وظیفه دارد آن جایگاه را حفظ کند که اینکار انجام نشده و مجلس را ضعیف کرده است. در درجه دوم، حتما شورای نگهبان مقصر بوده و نظارت استصوابی آن زیر سوال است.

وی ادامه داد: یک فرضیه‌ای وجود دارد که شورای نگهبان باید به آن پاسخ بدهد و من آمار می‌خواهم. آرای بیش از ۹۰ درصد افرادی که تاییدصلاحیت شدند، بسیار کمتر از آرای باطله در بسیاری از استان‌ها بود. در حالی که دوستان با افتخار می‌گویند ما بیش از ۷۰درصد را تایید صلاحیت کرده و این بی‌سابقه بوده است. بله، افرادی را تاییدصلاحیت کردید که آرای انگشت‌شمار آوردند و حتی نتوانستند رقیب آرای باطله شوند؛ آیا این افتخار است؟ این خدمت به دموکراسی است؟

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه من معتقدم که شورای نگهبان نقش جدی در زوال مشارکت سیاسی در ایران دارد، گفت: جالب این است که شورای نگهبان نیز اولین نهادی بود که به عنوان حماسه از انتخابات تقدیر کرد. در طول این ایام، افرادی را ردصلاحیت کردند و حتی آنانی که تاییدصلاحیت شدند، به حدی مرعوب خواهند شد که در مجلس باید دست به عصا حرکت کنند. در صورتی که نماینده، نماینده ملت است و فریاد او باید بلندتر باشد.

وی افزود: موضوع دیگر، فقدان تحزب در ایران است. شما زمانی که نظام تحزبی در ایران ندارید، یعنی نظام تربیت نخبگان سیاسی هم ندارید. جناح‌های سیاسی دوست دارند که حزب نباشد چون در هر دوره، یک اسم تشکل را لجن‌مال می‌کنند و سری بعد با اسم جدید می‌آیند. شما در هر دوره یک‌سری اسم‌های جدید مشاهده می‌کنید و عملا اسم کم آمده است. در نظام‌های مستقر دموکراتیک دوتا حزب دارید که میراث‌دار رفتارهای سیاسی نخبگان خود هستند و مردم هم می‌دانند هر حزبی چه می‌خواهد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید + جدول
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • پیش بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ / جدیدترین قیمت خانه در تهران
  • زیان افزایش نرخ بلیت موزه ها را آژانس‌داران باید بدهند
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟
  • جزئیات مالیات کارگران و کارمندان در سال 1403 / سقف معافیت مالیات حقوق ۱۴۰۳ چقدر است؟