Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، علی ربیعی در نشست خبری روز سه شنبه با اصحاب رسانه، کرونا را همچنان موضوع اصلی دولت و جامعه عنوان کرد و گفت: گزارش‌هایی درباره مقابله با کرونا در کمیته‌ها و جلسات ستاد ملی کرونا مطرح و در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت گسترش مهارت‌های علمی در حوزه‌های دانش بنیان، راه اندازی ساختارهای کلنیکی پزشکی، اجتماعی شدن نظام سلامت، همراه شدن مردم با رعایت پروتکلی را داشتیم و به رغم افزایش میزان مبتلایان، کاهش مرگ و میر را  شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت با اشاره به نگرانی ستاد کرونا از تداوم و روهم افتادگی آن با آنفلوآنزا در پاییز پیش رو، اظهارکرد: پیش بینی برای اتمام بیماری کرونا فعلا وجود ندارد، افزایش تخت‌های بیمارستانی و زیرساخت‌ها همچنان ادامه دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

ربیعی یادآورشد: اساسا از تخت‌هایی که نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا در نظر گرفتند بهره برداری نشد. ضمن اینکه ۸ هزار تخت قرار است تا پایان دولت تکمیل و بهره‌برداری شود.  

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری عادی گرفتن ویروس کرونا و حضور در تجمعات غیرضرور را عامل اصلی در همه استان‌های درگیر دانست و گفت: درست است که اپیدمی در برخی استان‌ها دیرتر رفته اما شواهد نشان می‌دهد رعایت نکردن، بی اهمیت جلوه دادن و به نوعی شاید خستگی جامعه از آثار روحی و روانی کرونا و برهم زدن پروتکل‌ها عامل گسترش این بیماری شده است.  

وی افزود: توانایی نظام سلامت و درمان و همکاری مردم با نظام سلامت دو عامل موفقیت ما در مدیریت کرونا بود،  بنابراین در هر جلسه این بحث دوباره مطرح می شود تا تصمیماتی علاوه بر فرهنگ‌سازی، به الزامات بر مراعات کردن هم گرفته شود و به همین لحاظ استفاده از ماسک اجباری شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد استفاده از ماسک طرفین ۹۹ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و اگر هر دو طرف از ماسک استفاده کرده باشند، امکان درگیر شدن و شیوع بسیار پایین است.  

سخنگوی دولت با انتقاد از کاهش مراعات سالمندان نسبت به ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا، گفت: برای همین سالمندان بیشتر  در معرض قرار گرفتند. طبق مصوبه ستاد کرونا، مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ در شهرهای پرخطر ممنوع شد و در تهران هم برای برخی مشاغل تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولیت برخی اماکن مانند مجموعه‌ها و پاساژها با مدیران این مجموعه‌ها است که در صورت تخلف، مجموعه متخلف یک هفته تعطیل می‌شود.

 ربیعی بار دیگر گفت: پیش بینی  برای اتمام کرونا نداریم و هیچ دارو و درمان مستقیم هم وجود ندارد و راه مقابله استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی است.  

سخنگوی دولت همچنین از دستور رییس جمهوری برای برداشت قسط دوم صندوق توسعه ملی برای وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ‌این موضوع در حال انجام است. مطالبات پرستاران هم باید پرداخت شود که آن هم توسط سازمان برنامه بودجه انجام شد و استخدامهایی هم باید در این زمینه انجام شود.

 

 ۲۷ میلیارد دلار ارز به کشور بازگردد

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری همچنین گفت: ۲۷ میلیارد دلار ارز باید از سال ۹۷ تا کنون به کشور برگشت داده می‌شد که این عدد هنوز برگشت داده نشده است. 

سخنگوی دولت با تشکر از صادرکنندگانی که تعهدهای خود را در بازگشت ارز به موقع انجام دادند، افزود: صادرکنندگانی که برای بازگشت ارز از صادرات اقدام نکردند کارت بازرگانی آنها تا پایان تیرماه ۹۹ در صورت عمل نکردن به تعهدهای ارزی باطل می‌شود. البته واحدهای تولیدی از این اقدام مستثنی هستند و این اقدام مشمول اشخاصی است که هیچ بازپرداختی ارزی از صادرات خود نداشتند.

ربیعی با تاکید بر اینکه پس از هماهنگی با وزارت بازرگانی و وزارت صمت، ‌کمیته نظارت و تخصیص ارز، جلسات خود را با حضور نمایندگان قوه قضائیه و دادستانی کل کشور دنبال خواهد کرد،‌ گفت: در این جلسات صادرکنندگان دعوت خواهند شد و شیوه بازپرداخت ارز با حضور دادستان کل کشور تشریح می‌شود.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از  اظهارات خود گفت: دولت با تکثر دیدگاه‌ها در نگاه به مسائل کشور موافق است و از آن حمایت می کنیم. برنامه دولت همکاری با همه نهادها است. اما فکر می‌کنیم که ضمن حفظ بیان دیدگاه‌های انتقادی که نشان دهنده سرزندگی و مردم سالاری کشور است باید در روابط بین مسوولان به نحوی سخن گفته شود که برای جامعه امیدآفرین و نوید بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و باید با حفظ آداب که تخریب‌گرانه نباشد، سخن گفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما به مباحثه نیاز داریم. باید از منازعه پرهیز کنیم. مباحثه را به جای منازعه قرار دادن به همه کشور کمک خواهد کرد. به عبارت دیگر اختلاف نظر مسوولان باید در جهت آسایش و آرامش مردم باشد و نباید این احساس بوجود آید که اختلافی در ساخت قدرت وجود دارد.

 

هیچ دستوری درباره واردات گوشی بالای ۳۰۰ دلار صادر نشده است

وی درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ دلار گفت: در یک کار گروه مشترک ارزی این طرح عنوان شد ولی در این خصوص از سوی وزارت صمت و گمرک‌های کشور هیچ دستور و ابلاغی در این زمینه صورت نگرفته و تغییر رویه هم ایجاد نشده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی فرضیه‌های مطرح شده درباره حادثه نطنز و اظهار نظر مقامات اسرائیلی در این باره گفت: از ساعات اولیه این اتفاق به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و گروه‌های متخصص در آنجا مستقر شدند. بر اساس اجماع نظر کارشناسان ذی‌ربط علت حادثه با یک اجماع نظر در حال تکمیل است.

 ربیعی افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است در ساعات اولیه خبرهایی منتشر کردند که مواد اولیه در منطقه پخش شده  که گفته شده که به هیچ عنوان مواد رادیواکتیو وجود نداشته است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: همچنین گفته‌اند که این موضوع اقدام بازدارنده برای فعالیت‌های هسته‌ای بوده است. تاثیری بر روند فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در مراکز هسته ای نظیر نطنز بر جای نگذاشته است.

وی ادامه داد: صنعت هسته ای ما صلح آمیز است و بر خلاف میل بدخواهان و دشمنان ایران قابل توقف نیست، این قطار با همه ظرفیت خود در حال حرکت است قبلا هم همکاران ما در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند که در زمان مناسب در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع این حوادث برخی رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای که عمدتا با موساد کار می کنند در اقدامی برنامه ریزی شده وهماهنگ تلاش کردند که تصویری قدرتمند از رژیم اسرائیل به دست دهند، این حادثه را به رژیم اسرائیل مرتبط کردند. هر چند مقامات سیاسی اسرائیل گفتند که ما از وقوع این حادثه استقبال می‌کنیم اما از پذیرش مسئولیت این حادثه صریحا خودداری کردند.

سخنگوی دولت افزود: این فضای سازی وعملیات روانی برای همه ما آشنا است که از سوی افراد و رسانه‌هایی با خبرسازی و توئیت از سوی رژیم صهیونیستی دنبال شد چون با ماهیت شرور و تروریستی اسرائیل تناسب دارد به نوعی پذیرش برای آن وجود دارد و به آن رژیم می خورد که این شرارت‌ها را انجام دهد

ربیعی ادامه داد: آنها(رژیم اسرائیل) باید توجه داشته باشند که تولید ادبیات هنجارشکن در زمینه تاسیسات هسته ای ما حتی از سوی رسانه‌ها عملا گام نهادن در مسیر خطوط قرمز صلح و امنیت جهانی است که رژیم اسرائیل به آن دامن می زند و این اقدام می تواند رویه خطرناکی باشد که در سراسر عالم توسعه پیدا می کند.

 

تولید ادبیات هنجارشکن در زمینه تاسیسات هسته‌ای گام نهادن در خطوط قرمز است

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: حتما جامعه بین الملل به ادبیات سازی خطرآفرین و اقدامی که رسانه‌های اصلی یا نیابتی اسرائیل انجام می دهند واکنش نشان دهد.

ربیعی گفت:  در مورد هر نوع دخالت یا اقدامی که صورت گرفته باشد، پاسخ مناسب ارائه خواهد شد دوستان ما در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی نهایی را ارائه خواهند داد.

 

همه شرکای برجام  از جدیت ایران به اقدام متقابل اطمینان دارند

سخنگوی دولت در پاسخ به ایرنا درباره تلاشهای ضد ایرانی آمریکا و تهدید آنها برای جلوگیری از لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران از طریق شورای امنیت گفت: اگر بخواهند لغو تحریم های تسلیحاتی را نقض کنند اولا این را نقض آشکار و نابخشودنی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل می دانیم.

وی با اشاره به نگرانی‌ها از نابودی کامل برجام در صورت وقوع این اتفاق گفت:  قبلا به همه طرف‌ها اعلام شده و همه شرکای ما در برجام، آمریکا و اعضای شورای امنیت نسبت به جدیت ما در اقدام متقابل اطمینان دارند. اینکه همه کشورهای باقیمانده در برجام در کنار اعضای شورای امنیت در نشست اخیر این شورا درباره اهمیت برجام اتفاق نظر داشتند  و اعضای شورای امنیت دست رد به سینه آمریکا زدند، امیدوارکننده است.

 

پایبندی به برجام نمی‌تواند گزینشی باشد/ کشورها در مقابل تلاش آمریکا برای بازگرداندن قانون جنگل بایستند

ربیعی با تاکید بر اینکه پایبندی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، نمی‌تواند گزینشی باشد، از همه کشورها و از جمله اروپایی‌ها خواست تا  در برابر اراده امریکا در بازگرداندن قانون جنگل بایستند.

وی گفت: اگر آمریکا در تلاش‌های خود موفق شود هیچ کشوری از پیامدهای ویرانگر و نابودی حکومت قانون در جهان ایمن نخواهد شد. بنابراین تعهد کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ یک آزمون بزرگ در دفاع از تمدن مشترک جهانی است و می‌تواند نقطه سرنوشت سازی برای آینده تعاملات جهانی هم باشد. 

ربیعی گفت:‌براساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل واردات یا صادرات تسلیحاتی به جمهوری اسلامی به مدت ۵ سال محدود به اخذ مجوز قبلی شده است و این محدودیت در اکتبر ۲۰۲۰ و از آغاز ورود به اجرایی شدن ششمین سال برجام به طور خودکار باید منقضی شود و این یکی از مواد صریح این قطعنامه است که این موضوع باید به طور کامل انجام شود.

 

تکمیل می شود...

اخبار مرتبط ظریف: برای ما مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیش رو در آمریکا پیروز شود چین: خروج آمریکا از برجام دلیل اصلی تنش‌ها در مسأله هسته‌ای ایران است هشدار سفیر ایران به اعضای برجام در خصوص عواقب تحریم تسلیحاتی ایران عراقچی: آمریکا همه توان خود را بسیج کرده تا تحریم‌های تسلیحاتی را دائمی کند سوله آسیب‌دیده نطنز محل انجام چه کاری بود؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا برجام ربیعی حادثه نطنز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رژیم اسرائیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سخنگوی دولت رسانه ها خواهد شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اکبر گداری، آمار صادرات محصولات ایرانی به روسیه را ۲۱۸۵ هزارتن، به ارزش ۹۴۶ میلیون دلار، اعلام کرد و افزود: افزایش صادرات در حالی در سال گذشته اتفاق افتاد که صادرات این محصولات در سال قبل از آن به میزان ۱۴۳۶ هزارتن و به ارزش ۷۵۱ میلیون دلار بود.
وی ادامه داد: آمار صادرات انواع محصولات ایرانی به روسیه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد صادرات این محصولات از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد و از لحاظ وزنی ۵۲ درصد رشد را تجربه کرد.
به گفته گداری؛ بیشترین درصد رشد صادراتی ایران مربوط به محصولات کشاورزی و محصولات صنایع پتروشیمی و پایه نفتی است.
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به حجم واردات محصولات روسی به ایران، تصریح کرد: ۳۳۵۳ هزارتن به ارزش ۱۶۹۱ میلیون دلار کالا از روسیه وارد کشور شده است. واردات این محصولات درمدت مشابه سال گذشته ۲۶۳۱ هزارتن به ارزش ۱۵۸۲ میلیون دلار بوده است؛ آمار‌ها حکایت از این دارد که میزان واردات از لحاظ ارزشی ۹ درصد از لحاظ وزنی ۲۷ درصد رشد کرده است.
وی در ادامه ضمن تحلیل آمار تجارت ایران و بلاروس، تصریح کرد: آمار صادرات ایران به بلاروس ۲۰ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش ارزش دلاری را تجربه کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به حجم واردات ایران از بلاروس، گفت: ۵۹ میلیون دلار کالا از بلاروس وارد ایران شد که این عدد نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد رشد ارزشی داشته است.
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با اشاره به دلایل رشد واردات از بلاروس، افزود: حضور برنامه‌ریزی شده شرکت‌های بلاروسی در ایران و انعقاد قرارداد‌های جدید در حوزه الیاف سنتتیک، مواد سلولزی و اقلام صنعتی، از جمله دلایل افزایش واردات از این کشور بوده است. گداری با تاکید براهمیت تبادل هیات‌های متعدد تجاری، بیان کرد: آشنایی بیشتر شرکت‌های ایرانی با بازار بلاروس موجب افزایشی شدن روند صادرات شرکت‌های ایرانی به بلاروس شده است. هر دو کشور روسیه و بلاروس عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند. ایران با این اتحادیه، توافق نامه تجارت آزاد امضا کرده و این توافق نامه برای اجرایی شدن نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی و مجالس 5 کشور عضو است.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • تجلیل علی ربیعی از عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل/ باید مرلقب بود بعضی مواضع و اظهارنظرها این دستاورد را تضعیف نکند
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • واردات گوشی‌های دکمه‌ای ممنوع نشده است
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای تکذیب شد
  • ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • افزایش صادرات ایران به روسیه و بلاروس