Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: اگر استغفار انسان واقعی و با صداقت باشد که از گناه روی‌گردان شود خداوند او را خواهد بخشید، اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است. استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز ۱۷ تیرماه در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: امیدواریم که بلای عمومی کرونا مقدمه برای درخواست واقعی ظهور توسط مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصطلاح فرج به ظهور اختصاص ندارد بلکه ما همواره مکلف هستیم که از خداوند درخواست فرج داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زندگی  در دنیا زندگی در بستر بلا است، عنوان کرد:‌ ماهیت دنیا بر مبنای گرفتاری است، تمام امور زندگی ما با سختی‌ها آمیخته است، مرگ هم نه با شیوع بیماری یا جهاد است بلکه این موارد اسباب و مامور الهی هستند هر کسی اجلی دارد این موارد بهانه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: عمر هر کسی را خداوند تعیین کرده است اگر انسان قضا و قدر الهی را حق بداند دچار اضطراب و وحشت نمی شود، رعایت بهداشت و دفع ضرر از واجبات و دستورات اسلامی است که وجوب عقلی و شرعی دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در همه عرصه‌ها برای مومنان و متقین درهای بسته را باز می‌کند و روزق و روزی آنها را می‌دهد، اظهار کرد: خداوند همواره بندگان مومن خود را به توکل دعوت می‌کند. هیچ وکیلی بالاتر از خداوند نیست.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان در برابر مشکلات ناتوان است اما قدرت الهی این ناتوانی را جبران می‌کند، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید اگر جامعه ایمان و تقوا را جدی می‌گرفت ما برکت آسمان و زمین را بر همه آنها نازل می‌کردیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توفیق دعا، نیایش و خلوت، استغفار در سحر، نماز اول وقت، ارتباط با بندگان صالح همه رزق الهی است. گفت: خداوند از خزائن غیب الهی برکات آسمان را می‌فرستد. تقوا مراقبت و کنترل رفتار و اخلاق در زندگی است.

وی با بیان اینکه اگر استغفار انسان واقعی و با صداقت باشد که از گناه روی‌گردان شود خداوند او را خواهد بخشید، عنوان کرد: اجل‌های ناگهانی نتیجه گناهان فراوان است. استغفار واقعی عمر انسان را طولانی می‌کند. برکات استغفار در سحر بسیار فراوان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه صله رحم سبب طولانی شدن عمر و قطع رحم و عاق والدین سبب کوتاهی عمر است. گفت: نکته دیگری که اجل معلق را به اجل مسمی تبدیل می‌کند دعا و صدقه است که در رحمت را به روی ما باز می‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: ختم صلوات در کنار قربانی دادن‌ها و اطعام با آن قربانی برای فقرا می‌تواند کمک کند که این بلای کرونا دفع شود.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عروس امام خمینی درگذشت
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • کامنت عجیب و جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلالی‌ها پس از شب تلخ + عکس
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است