Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:14:35 GMT

رشد بورس چین و موضع محتاطانه بورس‌های آسیایی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۳۵۰۱

رشد بورس چین و موضع محتاطانه بورس‌های آسیایی

در معاملات امروز بورس چین به رشد مثبت خود ادامه داد که یکی از دلایل آن رویکرد دولت این کشور برای تقویت بازارها بوده است. دیگر بورس‌های آسیایی اما امروز موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، بورس چین با توجه به تلاش دولت این کشور برای تقویت بازارها به رشد خود ادامه داد اما دیگر بورس‌های این قاره رویکرد نسبتا محتاطانه‌تری در پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس شاخص MSCI که گسترده‌ترین شاخص بورس‌های آسیا- اقیانوسیه خارج از ژاپن محسوب می‌شود پس از آنکه مدتی در محدوده مثبت بود 0.2 درصد منفی شد.

البته این شاخص در 5 جلسه معاملاتی روز گذشته 7 درصد رشد کرده و به بالاترین میزان در 4 ماه ونیم گذشته رسیده بود.

بورس نیکی ژاپن هم 0.7 درصد منفی شد و شاخص معاملات آتی بورس آسیا در آسیا 0.25 درصد ریخت.

در چین اما شاخص شرکت‌های پرطرفدار در شانگهای و شنزن که در 5 جلسه گذشته 13 درصد رشد کرده بودند دوباره یک و نیم درصد بالا رفتند که شرکت‌های فناوری پیشران این روند افزایشی بودند.

بورس هنگ کنگ اما برخلاف بازار داخل چین 0.86 درصد منفی شد و این در حالی است که کری لام، سرپرست این منطقه امروز گفته بود که واکنش بازار به اجرای قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ مثبت بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هنگ کنگ بورس چین بورس های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • افت ۱۳هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار