Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

استاندار ایلام راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین برشمرد و گفت: مسیر راه‌آهن ایلام به مهران و عراق امتداد پیدا می‌کند و زیرساخت مناسبی برای تسهیل در تردد زائران اربعین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  قاسم سلیمانی‌دشتکی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه استانی اربعین اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های اربعین موجب تحول اساسی در توسعه اقتصادی و افزایش موقعیت راهبردی این استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با وجود شیوع کرونا باید باید زیرساخت‌های استان را برای اربعین فراهم کنیم زیرا کرونا روزی تمام خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: راه‌های ارتباطی شامل تونل دوم آزادی، ادامه تکمیل راه ایلام- مهران - پل هوایی پارکینگ اربعین، چهارخطه کردن مسیر ایلام به پایانه مرزی و مسایل داخل پایانه اولویت‌های مهم استان در اربعین است.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: علاوه بر این کمک به شهرهای مسیر تردد زوار اربعین نیز مورد نظر ماست که باید از اعتبارهای اربعین و اعتبار عمرانی استانی برای تکمیل زیرساخت‌های آنها اختصاص پیدا کند.

وی افزود: آماده کردن زیرساخت‌ها علاوه بر بعد اقتصادی و توسعه‌ای استان از نظر فرهنگی اجتماعی و اهمیت و جایگاه معنوی اربعین بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: اگر اربعین برگزار شود باید کمیته‌های آن نیز  فعال شود اما حتی اگر اربعین به دلیل کرونا به سال آینده موکول شد باید زیرساخت‌ها به نحو مناسبی تکمیل شوند تا سال آینده مسیر تردد زوار هموارتر شود.

استاندار ایلام در ادامه به مکاتبه، دیدار و صحبت با نمایندگان مجلس برای تصویب و حمایت از منطقه آزاد مهران اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد بیشتر در جنوب و شمال کشور است و در غرب کشور منطقه آزاد نداریم.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: موقعیت مهران باید بیشتر تشریح شود زیرا با توجه مراودات تجاری، مذهبی و قومی از گذشته تاکنون می‌تواند یک منطقه راهبردی تجاری باشد و امید ما برای تجارت از طریق این مرز است.

وی افزود: به خاطر مجاورت مرزی و قابلیت‌های قومی و فرهنگی با وجود حضور نیروهای ایرانی‌الاصل در مجلس و در بین مقام‌های کشور عراق، برخی از آنها برای سرمایه‌گذاری در ایلام اعلام آمادگی کرده‌اند که نیاز است پیگیری‌ها همچنان تداوم پیدا کند و منطقه آزاد به ثمر برسد.

وی اضافه کرد: قرار است یک گروه کارشناس از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موقعیت مرز مهران در استان حضور پیدا کند.

سالانه بیش از چهار میلیون زائر در ایام اربعین از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق سفر می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استاندار ایلام برگزاری راهپیمایی اربعین استاندار ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، باقر باقرزاده اظهار کرد: حدود هفت ماه است که عملیات احداث پل معلق شیشه‌ای منحصر به فرد دربند سرعین با همت و تلاش سرمایه‌گذار این طرح شروع شده و در سخت‌ترین شرایط فصل زمستان شاهد ادامه اجرای این طرح و آماده‌سازی برای فصل گردشگری امسال بودیم.
وی افزود: این مجموعه با تجربه‌ای که در مشگین‌شهر و هیر به دست آورده، پل سه طبقه‌ای شیشه‌ای را در حال نصب دارد تا اواسط خردادماه فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.
فرماندار شهرستان سرعین گفت: از روز اول و با صدور مجوز قانونی حمایت‌های همه‌جانبه از سرمایه‌گذار این طرح انجام شده و تلاش بر این است با همراهی تیم رسانه‌ای، تبلیغات گسترده‌ای را در باب پل معلق سرعین داشته باشیم تا گردشگران ورودی به شهر سرعین از این پل بازدید کرده و ماندگاری مسافران بیش از گذشته باشد.
باقرزاده افزود: با تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید تجهیزات عملیات برق‌رسانی به این طرح شروع شده و در ۲ هفته آینده شاهد تکمیل روند نیرورسانی به این طرح عظیم با همکاری شرکت توزیع برق و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم بود.
وی گفت: با هماهنگی شرکت گاز و پرداخت هزینه از سوی سرمایه‌گذار قرار است عملیات گازرسانی به این مجموعه نیز انجام شده و ما تأمین انرژی مورد نیاز برای طرح‌های گردشگری را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود