Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، در تشریح نشست امروز این کمیسیون با فتاح رییس بنیاد مستضعفان، گفت: دستورکار نخست کمیسیون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی -که حدود ۸۰ درصد آن اجرایی شده است- توسط بنیاد از طریق مکانیزم تهاتر و جایگزینی، بود که مقرر شد ظرف مدت ۲ هفته پیش نویس این متن در کارگروه مشترکی از کمیسیون اقتصادی و بیناد مستضعفان نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان  راور در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از طرح مذکور استفاده از ابزارهای مجلس برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی که حدود ۸۰ درصد آن اجرایی شده، است.

وی اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد، کمیسیون اقتصادی با همکاری دولت و کمیسیون عمران طرحی با هدف تامین مسکن محرومان را تدوین کند، متن این طرح ظرف ۲ هفته آتی نهایی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تسریع در پذیرش شرکت‌های بنیاد مستضعفان در بورس را یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ شرکت از این نهاد در بورس حضور دارند، که مقرر شد طی یک ماه اقدامات لازم برای ورود ۲۰ شرکت جدید به بورس فراهم شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: توافق برای تاسیس بانک قرض الحسنه از منابع بنیاد یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون اقتصادی بود تا با تحقق این مهم عملیات قرض الحسنه ای که مردم به آن نیاز دارند، تامین شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محمدرضا پورابراهیمی کمیسیون اقتصادی بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور قالیباف و مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری با هدف زمینه‌سازی برای رفع مشکلات و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری‌های غیرمستقیم بورسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز جلسه مشترکی با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، رئیس سازمان بورس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ های بزرگ کشور برگزار شد که در این جلسه مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت‌های تامین سرمایه گذاری و تامین سرمایه و دبیرکل نهادهای مالی نکاتی را برای بهره وری و افزایش تولید مطرح کردند.

در این جلسه در زمینه قانون‌های پایه‌ای و مادر، به عنوان نمونه قانون مالیات‌های مستقیم، توجه به ابزارهای مالی در برنامه توسعه و اصلاح قانون به نحوی که از اخذ مالیات مضاعف یا مالیاتی که باعث حذف انگیزه سرمایه گذاران می‌شود جلوگیری شود، مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی نیز با اشاره به مالیات واحدهای تولیدی، درباره واریز منابع سازمان بورس به خزانه ایراداتی مطرح کرد که در نهایت مقرر شد با همفکری کمیسیون اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیران عامل هلدینگ ها پیشنهاداتی مطرح و نهایی شود و به اطلاع نمایندگان مجلس برسد تا مسیر اصلاح قانون بودجه در این زمینه فراهم شود.

کد خبر 746362

دیگر خبرها

  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • ناتو: طرحی برای اعزام نیرو به اوکراین نداریم، اما مشاور نظامی در کی‌یف داریم
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • حساب ۱۰۰ امام منطبق بر ایدئولوژی انقلاب است
  • نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد