Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کشاورزان شمال شهرستان هیرمند از کمبود آب برای کاشت محصولات کشاورزی گلایه کرده و عدم توجه به این مشکل را موجب بروز فاجعه در بخش کشاورزی منطقه دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصرهامون؛ این روزها با فروکش کردن سیلاب های فصلی از کشور افغانستان که به عنوان دشتمال از ابتدای سال جاری وارد ایران می شود برخی از کشاورزان سیستانی را با چالش کمبود آب کشاورزی رو به رو ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیگر هیچ آب برای کشاورزی نیست

از همین رو یکی از کشاورزان بخش قرقری شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: آب در مقاطع بسیاری برای کشاورزان رهاسازی شد و کشاورزان توانستند محصولات مورد نظر خود را در بهار به ثمر برسانند.

وی افزود: از طرفی با فروکش کردن آب سیلاب ها در انهار سیستان بسیاری از کشاورزان در حالی بدون آب مانده اند که محصولات تابستانه را به زیر کشت برده اند و اکنون نیاز به آبیاری مجدد دارند.

عباسعلی خمر بیان داشت: این در حالی است که آب در برخی از انهار وجود دارد اما مسئولین امر برای رهاسازی آن برنامه ریزی برای روستاهای شمال شهرستان هیرمند نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: چندی قبل نیز که آب مورد نظر برای کشاورزی وجود داشت، اما به دلیل عدم بازسازی سد از دست کشاورزان رها شد.

کشاورزان هیرمندی از کمبود آب برای کشاورزی گلایه دارند

عباس جهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند در گفت و گو با خبرنگار ما، در این خصوص گفت: تقسیم آب مربوط به اداره آبیاری شهرستان است.

وی افزود: ما نیز قول مساعد به کشاورزان داه ایم که در هنگام ورود آب، مسر را با بیل های مکانیکی هموار کنیم تا به کشاورزان برسد.

جهانی بیان داشت: متاسفانه ورود آب از سوی کشور افغانستان قطع شده است و باید حق آبه از محل چاه نیمه ها برای کشاورزان رها سازی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: همچنین جهاد کشاورزی آماده است تا برای کمک به هدایت آب اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان هیرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را ا از دغدغه‌های اصلی دانست و بر یک اقدام تحولی در این زمینه تاکید کرد.
کیومرث حبیبی می‌گوید: شهرستان سقز در بیشتر شاخص‌ها نیازمند توجه ویژه است و ارتقای این شاخص‌ها نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است.
در ادامه فرماندار سقز نیز گفت: یکی از مطالبات تسریع در اتمام هتل ورزش، اتمام سالن ورزشی شهر صاحب، شروع به کار سالن ورزشی مرحوم فریار امینی پور و ساخت ۱۴ زمین چمن مصنوعی در روستا‌ها است.
جعفرتوان در حوزه مشکلات آب شرب روستایی هم خواستار تسریع در اتمام مجتمع کوچه طلا، فعال نمودن مجتمع‌های باغلوجه و خورخوره و واگذاری اختیار روستا‌های واقع شده در مجتمع اوباتو به شهرستان سقز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته