Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزرای خارجه مصر، فرانسه، آلمان و اردن در واکنش به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری اعلام کردند مخالف هرگونه تغییرات در مرز‌های سال ۱۹۶۷ هستند.

وزرای خارجه این کشور‌ها اعلام کردند کشورهایشان هرگونه الحاق سرزمین‌های فلسطینی را نمی‌پذیرند و تأکید کردند این اقدام، عواقب خطرناکی بر امنیت منطقه و ثبات آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین اعلام کردند هرگونه الحاق سرزمین‌های فلسطینی نقض قانون بین الملل محسوب می‌شود.

مواضع این کشور‌ها در نشستی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، اعلام گردید. در این نشست «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، «جان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به علاوه دبیرکل دستگاه امور خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.

در این نشست تحولات مسأله فلسطین و اوضاع کنونی در خصوص روند صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان اعلام کردند طرح الحاق پیامد‌های خطرناکی بر امنیت منطقه و ثبات آن خواهد داشت.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو‌هایی که با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود داشته، اعلام کرده اسرائیل آماده برگزاری نشست بر اساس طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

گفتگو‌ها میان نتانیاهو و بوریس جانسون پس از انتقاد نخست وزیر انگلیس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای اعمال حاکمیت بر سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرده مصر، عربستان و امارات پیامی را به اسرائیل فرستاده اند طرح الحاق با «بی تفاوتی» روبرو خواهد شد که معنی آن غیر مستقیم آن چراغ سبز به طرح ترامپ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح الحاق الحاق کرانه باختری اعلام کردند وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم

وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه گفت که با توجه به خطر گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح، خواستار برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه هستند.

به گزارش مشرق، «خوزه مانوئل آلبارس بوئنو» وزیر خارجه اسپانیا امروز (دوشنبه) بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه شد.

آلبارس در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: «ما خواستار آتش بس دائمی [در نوار غزه] با توجه به خطر گسترش عملیات نظامی اسرائیل به شهر رفح هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما خواستار آن هستیم که تمام گذرگاه‌های زمینی یک‌بار برای همیشه جهت کمک رسانی به غیرنظامیان در نوار غزه باز شود».

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی، اظهار داشت: «اگر ما خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت خاورمیانه هستیم، به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا ضروری است».

طبق این گزارش، آلبارس ادامه داد: «راهکار دو دولتی به معنای نهایی کردن صلح و غیرقابل بازگشت بودن [جنگ] و اجتناب از ادامه چرخه خشونت است».

به نوشته الجزیره، وی درباره تبادل آتش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نیز افزود: «احتمال گسترش درگیری به لبنان ما را نگران می‌کند زیرا ابعاد آن (جنگ) تغییر خواهد کرد و لبنان کشوری شکننده و پرتنش است».

پیش از این نیز «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز گفته بود که درخواست آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و ارسال کمک به غزه، در حالی که کشتار مردم غزه ادامه دارد کافی نیست.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • واکنش طالبان به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند