Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ بازوند از اداره کل بازرسی استان کرمانشاه خواست ظرف مدت ۲۰ روز کسانی را که در حادثه معدن قصور داشته معرفی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، ضمن ابراز تأسف از حادثه گازگرفتگی معدنکاران در گیلانغرب اظهار داشت: متأسفانه این حادثه منجر به فوت یک نفر از هم استانی‌های ما شد که بسیار برای ما ناراحت کننده است و امیدواریم مسئولین ذیربط این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند تا شاهد تکرار چنین حادثه‌ای نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: اگرچه این موضوع به موقع و به خوبی مدیریت شد اما به خطر افتادن جان یک نفر هم برای ما بسیار مهم است و باید این مساله هرچه سریع‌تر آسیب شناسی شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع باید به سازمان بازرسی استان ابلاغ شود تا ظرف مدت یک ماه یا ۲۰ روز بررسی شده و کسانی را که در این قضیه قصور داشته معرفی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

بازوند در ادامه از دادن اطلاعات اشتباه از طرف هلال احمر کشور در خصوص این قضیه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اطلاعاتی از قبیل اینکه معدن در گیلانغرب ریزش کرده است و ۵ نفر در زیر آوار ماندند، که همه این اطلاعات غلط بوده است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: اینکه معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور راجع به گیلانغرب اظهار نظر می‌کند اصلاً پسندیده نیست لذا ضروری است این موضوع به صورت مکتوب به هلال احمر کشور اعلام شود.

لزوم احیای معادن استان / ‏‬ معادن راکد به چرخه تولید بازگردند

استاندار کرمانشاه در خصوص احیا معادن نیز اظهار داشت: در سال جهش تولید باید تلاش کنیم تا معادن راکد به چرخه تولید برگردند چرا که معادن ثروت خوبی برای استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: اینکه طی مدت کوتاهی معادن فعال استان از ۱۱۰ مورد به ۱۵۹ معدن رسیده است کار بسیار خوبی است اما هنوز پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم البته بخشی از آن مربوط به شرایط منطقه است اما در هر صورت باید در جهت جهش تولید گام‌های مؤثری برداریم.

مدیر ارشد استان معادن استان را برای تولید ثروت بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: متأسفانه بروکراسی سختی بین سازمانها حاکم است که باید برای رسیدن به شرایط مطلوب آنها را حذف کنند چرا که اگر بخش خصوصی برای به دست گرفتن معادن با این بروکراسی مواجه شوند کنار کشیده و همین امر مانع جهش تولید می‌شود.

بازوند همچنین به مراحل ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: علی رغم مشکلات قانونی کمیته نظارتی تلاش خوبی در جهت حل و فصل این مشکلات دارد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان صمت و همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تا موزه دفاع مقدس که قرار است رشادتهای رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی را به نسل آینده منتقل کند، در استان احداث شود.

استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه تنها استانی است که جنگ از این استان آغاز و در این استان نیز به پایان رسید اما هنوز موزه دفاع مقدس ندارد لذا باید همه همت خود را برای احداث این موزه بکار بگیریم.

 

بی‌مبالاتی معدن‌کار از دلایل اصلی حادثه معدن گیلانغرب است

محسن دارابی امروز سه شنبه در شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، به ارائه جزئیات حادثه معدن گیلانغرب پرداخت و اظهار داشت: این حادثه رأس ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه روز جمعه ۱۳ تیرماه در معدن قیرطبیعی "هواربزه" در گیلانغرب رخ داد که از هفت مصدوم این حادثه یک نفر فوت شد، پنج نفر ترخیص شدند و یک نفر نیز هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت مداوا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: بر اساس نتایج بررسی کارشناسی گاز گرفتگی، نقص فنی مکش، و بی مبالاتی معدن دار از دلایل اصلی این حادثه بود.

وی با بیان اینکه هر معدن باید یک مهندس فنی داشته باشد، افزود: متأسفانه برای تمام معادن در سطح استان مهندس فنی در نظر گرفته نشده است و تعداد اندکی نیز که به کارگیری شده‌اند صلاحیت فنی آنها بررسی نشده است.

دارابی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی موظف است از نیروهای زبده و متعهد در معادن به عنوان مسئول فنی استفاده کند و سازمان صمت نیز موظف به نظارت دقیق به صورت دوره‌ای از معادن استان هستند.

این مسئول گفت: معادنی که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند موظف به داشتن ژنراتور و جت فن جهت استفاده و به صورت مازاد برای جایگزینی هستند.

وی در ادامه تعداد معادن فعال استان را ۲۰۹ فقره عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۱۵۹ معدن فعال در استان داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان داشت: سال گذشته بر اساس هدفگذاری توانستیم ۲۰و احد معدنی را احیا کرده و به چرخه تولید برگردانیم.

این مسئول با بیان اینکه طی ۳ ماهه اول امسال نیز حدود ۱۱ واحد معدنی را به چرخه تولید برگردانیم، خاطر نشان کرد: امسال برای فعال سازی ۲۵ معدن در سطح استان برنامه ریزی کرده‌ایم که تاکنون حدود ۵۰ درصد آن محقق شده است.

دارابی گفت: سال گذشته بر اساس بررسی‌ها ۲۱ فقره معدن را که رها شده بود و هیچ گونه حقوق دولت و تضامین را پرداخت نکرده بود سلب صلاحیت کردیم که ۶ ماه به آنها فرصت اعتراض داده شد که ۶ مورد آنها مراجعه و متعهد شدند مجوزهای لازم را بگیرند و مجدد آن معادن را احیا کنند.

وی همچنین گفت: سرمایه گذاری ایمیدرو در حوزه فرآوری مواد معدنی را در دستور کار داریم که می‌تواند در حوزه فعالیت معادن بسیار مؤثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خاطر نشان چرخه تولید معادن استان حادثه معدن یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است