Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون‌ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیحاتی را در خصوص حادثه کلینیک سینا مهر شمیران در صحن شورای شهر تهران ارائه کرد.

گزارش ایسنا، میرهاشمی در جلسه امروز سه شنبه شورای شهر تهران، در پاسخ به علت عدم حضور زالی در جلسه شورای شهر گفت: ایشان به دلیل این که به ستاد ملی مبارزه با کرونا دعوت شدند، نتوانستند در این جلسه حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت با توجه به شروع تصاعدی شیوع کرونا در تهران تصمیم گیری ها متغیر شده و به صورت چند باره در تهران انجام می شود. لذا جلسات مختلفی در ستاد ملی کرونا برگزار می شود که نیاز بود آقای زالی در آنجا حضور پیدا کنند.

وی در ادامه در تشریح روند بررسی حادثه کلینیک سینامهر شمیران گفت: این کلینیک تحت مدیریت مالی تعاونی سینا مهر شمیران است که اعضای آن متشکل از ۲۷۰ تا ۳۰۰ نفر هستند. موسسه ای که در یک ساختمان چند طبقه شامل داروخانه، با مجوز سازمان غذا و دارو، درمانگاه تخصصی که مجوز خود را از وزارت بهداشت دریافت می کند و همچنین بخش بستری تحت نظر جراحی محدود که حداکثر می تواند ۲۴ ساعت بستری فرد را انجام دهد. البته مجموعه دیگری با مجوز برای بخش سی تی اسکن نیز در این ساختمان حضور داشته است.

وی ادامه داد: مجوزهای مراکز بهداشتی و درمانی در حال حاضر در ملک مسکونی در صورت رعایت پروتکل‌ها و ضوابط داده می‌شود. در مسیر اعطای مجوز باید نقشه های ساختمان ارائه شود و ساختمان نیز بر اساس مجوزهای مصوب احداث شود تا با تایید وزارت بهداشت مجوز به متقاضی داده شود.

وی تاکید کرد: ابتدا فرد باید صلاحیت لازم برای تقاضای دریافت مجوز را داشته باشد. پس از موافقت اصولی طبق نقشه های مصوب طراحی و تجهیز انجام می شود و در آخرین گام متقاضی برای بهره برداری اقدام می کند. برای ارائه خدمات باید فردی به عنوان مسئول فنی و تخصصی وظایف محوله به موسسه را بر عهده بگیرد. به این ترتیب یک نفر موسس و یک نفر مسئول فنی برای این موسسه وجود خواهد داشت تا اگر تغییر در ساختار انجام شود مسئول فنی آن را به موسس متذکر شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این که مجوزها هر پنج سال یک بار برای تمدید مورد بازبینی قرار می‌گیرند، افزود: ساختار موسسه به صورت جامع هر پنج سال یک بار مورد بازنگری قرار می گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پروانه موسسه تمدید نخواهد شد. آخرین پروانه این موسسه سال ۱۳۹۵ تمدید شده و تا ۱۴۰۰ اعتبار دارد.

وی در تشریح نحوه نظارت بر عملکرد این موسسات گفت: تعداد نیروهای ناظر قضایی در شهر لندن ۴ هزار نفر است اما در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کل استان تهران هزار نفر نیرو داریم که مسئولیتهای دیگری را نیز بر عهده دارند. لذا مجموعه نظارتی با این عده و توان قطعا کفایت نمی کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایمنی یک مجموعه فردی نیست و شهرداری و وزارت بهداشت و ... تنها برای تامین این ایمنی مسئول نیستند، افزود: باید ایمنی مجموعه به صورت جمعی مورد توجه قرار گیرد. باید پیوستگی ایمنی مجموعه را مورد توجه قرار دهیم. همچنین باید موسسات پزشکی به صورت استاندارد با ایمنی کامل در بخش اداری و تجاری مد نظر قرار گیرند تا حداقل آسیب ها را داشته باشیم. در حال حاضر ساختمان سابق وزارت بهداشت ساختمان ایمنی نیست و عدم ایمنی آن به وزیر بهداشت و سازمان برنامه و بودجه نیز اطلاع داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایمنی ساختمان ها شوراي شهر تهران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری‌های فراوانی انجام شد.

وی با اشاره به دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در این دیدار مسائل و مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری و مطالبه شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم‌ترین موضوع این دیدار صدور مجوزهای مربوط به دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای دانشکده علوم پزشکی ملایر عنوان کرد: مقدمات ایجاد این دانشکده اعم از رشته و ساختمان و تجهیزات و… سال گذشته انجام و نهایی شده بود.

هادی بیگی‌نژاد گفت: در این دیدار گزارشی از روند طی شده در مسیر تأسیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر عنوان و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که صدور مجوز نهایی تأسیس این دانشکده در شورای گسترش تسریع داده می‌شود.

وی بیان کرد: امید است با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این نهاد علمی و راهبردی در شهرستان ملایر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی ملایر می‌تواند در ارتقا و رشد مسائل پزشکی شهرستان بسیار مؤثر باشد.

بیگی‌نژاد با اشاره به مطالبات مردمی جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در شهرستان عنوان کرد: با افتتاح دانشکده علوم پزشکی این مطالبات مردمی محقق می‌یابد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227334 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • اعلام صفر تا صد نقل و انتقال دانشجویان/ ۱۵ خرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی 
  • جزییات تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد ؛ از پزشک عمومی تا جراح و سزارین
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل