Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، الهام بهره مند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه اظهار کرد: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آئین عروسی، عزاداری و تجمع در شهر و روستاها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود؛ ضمن اینکه استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون هزار و ۳۰۲ بستری جز موارد مشکوک و یا مثبت به کرونا در بیمارستان نهم دی خدمات درمانی و بهداشتی را دریافت کردند که ۸۴۰ نفر بهبود یافتند و بقیه بیماران در قرنطینه خانگی و یا همچنان بستری هستند، همچنین از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۳۰ نفر از کادر درمان این دانشگاه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره اول بیماری روزانه بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ تست به‌صورت سرپایی انجام می‌گرفت، تصریح کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل‌های بهداشتی کشور از ۲۰ روز گذشته، نمونه گیری فقط از افراد بالای ۶۰ سال علامت دار، مادران باردار علامت دار، کسانی که تست آنها مثبت اعلام شده و در خانه افراد بالای ۶۰ سال دارند و همچنین در زندان‌ها و خانه‌های سالمندان انجام می‌شود.

بهره مند بیان کرد: از ابتدای اسفندماه غربالگری جمعیت تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور آغاز شد و افراد با مراجعه به سامانه سلامت، چنانچه دارای علائم خاصی بودند، به مسئولان بهداشتی گزارش و برای آن فرد از همان ابتدا دستورالعمل‌های بهداشتی از درمان تا ضد عفونی منزل انجام می‌شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در دور اول تمام جمعیت تحت پوشش تا پایان فروردین ماه غربالگری شدند اما در دور دوم اولویت غربالگری با گروه‌های پر خطر که بیماری‌های زمینه‌ای شامل دیابت، فشار خون، افراد چاق، بیماری‌های قلبی و عروقی دارند، خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بازرسی‌های از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که می‌توانست در زمینه انتقال این ویروس نقش داشته باشد، تشدید شد و تاکنون ۹ هزار و ۲۰۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سه هزار و ۷۹۸ بازدید از اماکن عمومی، انجام و ۲۱۱ مورد به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: اگر در شهرستانی میزان بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روزانه ۳ نفر مبتلا ولی با شیبی ثابت گزارش شود، آن منطقه در وضعیت نارنجی و اگر در همین وضعیت شیب تندی را تجربه کند، در رده قرمز قرار می‌گیرد، بنابراین منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در وضعیت قرمز کرونایی است و برخی محدودیت‌ها نیز باید اعمال شود تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

کد خبر 4968254

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ویروس کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: هر ساله بیش از ۳۰۰۰ جعبه کرم ابریشم در بین نوغانداران شهرستان توزیع می‌شود که با رعایت مسائل بهداشتی از جمله ضدعفونی جایگاه پرورش کرم ابریشم عملکرد پرورش بهتر شده است.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: پیشگیری در صنعت کرم ابریشم از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با بیماری‌ها است.
وی گفت: در همین راستا کلاس‌های آموزشی در چندین روستا با استفاده از کارشناسان مجرب برگزار شد.

سیدین، افزود: این کلاس‌ها در بخش بایگ شهرستان، با همکاری جهاد کشاورزی، دهیاران و پرورش دهندگان در روستا‌ها انجام شد.

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی