Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس دستور «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق ایران کمیته پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان با هدف رصد وضعیت بازگشت ارز صادراتی، ایجاد شفافیت، شناسایی صادرکنندگان واقعی از سوءاستفادکنندگان، شناخت مشکلات و موانع موجود در این وادی و تسهیل فرآیند بازگشت ارز، راه‌اندازی می شود.

همچنین مظفر علیخانی، معاون استان‌ها و تشکل های اتاق ایران با توجه به تشدید تحریم‌های اقتصادی و گسترش بیماری کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد، تولید و اشتغال کشور، گفت: لازم است در این دوران اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب پارلمان بخش خصوصی کشور بر آن شد تا با عنایت به اهمیت بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی، کمیته پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان را در اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور راه‌اندازی کند.

وی افزود: چارچوب‌های عملیاتی این کمیته به زودی مشخص خواهد شد و با همکاری و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، گمرک، تشکل‌ها و کمیسیون‌های این حوزه کار خود را آغاز می‌کند.

روز گذشته سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای تعهد ارزی خود اقدام کرده‌اند اعلام کرد با توجه به مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایش رفتار تجاری، کارت‌های بازرگانی آن دسته از بازرگانانی که تا تاریخ ۳۱ تیرماه برای رفع تعهد ارزی خود اقدام نکنند ابطال شده و رفع یا ابطال این تعلیق تنها در صورت تایید بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

بنابر این اطلاعیه تمامی صادرکنندگان مکلف هستند تا پایان تیرماه مطابق با برنامه زمانی و به روش‌های مذکور در دستورالعمل بانک مرکزی نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کنند و در غیر این صورت اقدامات تکمیلی در مورد آنها صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران سازمان توسعه تجارت ایران وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌ های تهران در ایام نوروز

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اسکن آسفالت معابر تهران توسط سامانه PMS گفت: در ایام نوروز، کیفیت آسفالت معابر اصلی پایتخت، به صورت مکانیزه در حال پایش است.

هادی حق بین، درباره برنامه اقدامات این معاونت در سال جدید گفت: در تلاشیم با تسریع در عملیات اجرایی پروژه های فنی و عمرانی تهران، نقش بسزایی در پویش امیدوافتخار سال ۱۴۰۳ ایفا کنیم.

وی افزود: در همین راستا، بر عملیات اجرایی «شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)» و فازاول«آزادراه شهید شوشتری» به عنوان کلان پروژه های تسهیل گر در تردد شهروندان متمرکز خواهیم بود. همچنین در بخش اصلاح تقاطع های ناقص و احداث تقاطع های غیرهمسطح جدید، با هدف کوتاه تر شدن دسترسی ها و صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان شهروندان از ماه های ابتدایی سال جدید پروژه های متعددی به بهره برداری خواهند رسید.

وی درباره بهسازی روکش آسفالت معابر پایتخت نیز توضیح داد: با وجود عقب ماندگی های قابل توجه در تولید و اجرای آسفالت معابر پایتخت در سنوات گذشته، سیر صعودی اجرای آسفالت معابردر دوره ششم مدیریت شهری مشهود است؛ به گونه ای که در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن عبور کردیم و نشان از رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و قریب به ۳ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود.

ارزیابی کیفیت آسفالت بزرگراه های تهران در ایام نوروز با اسکنر

حق بین درباره سازوکار تعیین اولویت اجرای آسفالت در تهران نیز گفت: به موازات بررسی گزارش های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ پلاس و ارزیابی های نواحی و مناطق ۲۲گانه از کیفیت آسفالت معابر، بررسی ویژه ای برروی روکش آسفالت معابر اصلی پایتخت از جمله بزرگراه ها صورت می گیرد. بر همین اساس، از روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۲، وضعیت روسازی معابر اصلی پایتخت به صورت مکانیزه در حال پایش است.

وی با اشاره به فعالیت خودروی اسکنر سطح جاده (PMS) در ایام نوروز افزود: تاکنون وضعیت آسفالت بزرگراه هایی نظیر شهید همت، زین الدین و چمران و نیز بزرگراه های آزادگان، مدرس و صیاد شیرازی به طول ۱۶۳۵ «کیلومتر_خط» مورد ارزیابی قرار گرفته و خروجی این ارزیابی ها، با توجه به منابع در دسترس برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراه ها، ملاک تخصیص بهینه منابع خواهد بود.

حق بین ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایان فرآیند اسکن معابر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ گفت: برای بررسی دقیق وضعیت آسفالت شریان های اصلی پایتخت، هر یک از خطوط بزرگراه ها به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرند و به این ترتیب، بیش از ۳۶۵۰ کیلومتر_خط پیمایش نیاز بوده که گزارش آن به صورت روزانه تدوین و ارسال می شود.

معاون فنی وعمرانی پایتخت در پایان به سایر برنامه های این معاونت درخصوص تکمیل و بهره برداری پروژه های زیرساختی شهر همانند پارکینگ های طبقاتی واگذارشده و درحال اجرا، پروژه فاخرخانه شهر، مقاوم سازی لرزه ای پل های سواره رو، تکمیل بخشی از شبکه اصلی جمع آوری آب های سطحی و همچنین تکمیل مطالعات فنی وطرح های عمرانی سطح شهر اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • پایش کیفیت آسفالت بزرگراه‌ های تهران در ایام نوروز
  • واردکنندگان خودرو تا ۹ فروردین برآورد ارزی را اعلام کنند
  • مکاتبه معاون وزیر صمت با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • مکاتبه ضیغمی با واردکنندگان خودرو: برنامه واردات را اعلام کنید
  • ارائه خدمات مدارس استان مرکزی به مسافران نوروزی
  • واگذاری بازار کشاورزی عراق به ترکیه