Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حبیب الله موسوی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر با بیان این که این جلسه ها باید خروجی داشته باشد، اظهارداشت: جلسه های قبلی شورای ترافیک هیچ سودی در حوزه راه و جاده به حال مردم بخش معمولان نداشته و مشکلات همچنان به قوت خویش باقی است و این جلسه هابدون نتیجه و فاقد خروجی، بی ثمراست.

وی افزود: صرف صحبت ها و توجیه های بدون پشتوانه مسوولان در جلسه ها هیچ سودی به حال مردم ندارد و این جلسات باید خروجی داشته و در راستای خدمت عملی به مردم برگزارشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار معمولان گفت: پل دول گپ واقه در ورودی بخش معمولان مدت زمان یکساله است آغاز به کار کرده اما هنوز به سرانجام نرسیده و تنها یک لاین (سمت) آن آماده شده و دستکهای آن استحکام لازم را ندارند و در نخستین بارندگی در آینده فرو می ریزد که نیاز به تکمیل دارد.

وی افزود: پل روستایی تودارشاکرمی با وجود این که تنها با هزینه محدودی احداث می شود اما با پیگیری ها و انعکاس مکرر این مشکل  اقدام عملی از سوی مسوولان ذی ربط صورت نمی گیرد.

موسوی یادآورشد: پل مونه بن لار به عنوان ماسوله دوم ایران با وجود سرسبزی و باغ های انجیر سیاه نیاز به بازسازی و احداث دارد که این مشکل نیز به کرات و صورت های مختلف در جلسه های گوناگون مطرح شده و خبرنگاران انعکاس دادند و دیگر برای بیان این مشکل نیز خجالت می کشم.

وی افزود: عملیات اجرایی پل جدید چم شهران آغاز شود و جاده آمیران کوشکی با هفت روستای پرجمعیت در شمال معمولان در جریان سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تخریب شده و تا کنون هیچ کاری روی آن انجام نشده است.

بخشدار معمولان گفت: روشنایی تونل های معمولان ضرورتی است که در زمان سیل تخریب شده و راهداری باید رفع این مشکل و تامین روشنایی تونل ها را در دستور کار خود قراردهد.

وی افزود: جاده معمولان به سمت پلدختر و خرم آباد در چندین نقطه تنها یک لاین برقرار است که با توجه به حمل و نقل خودروهای سنگین از جمله تریلرها در این ۲ مسیر و خطراتی که به دنبال دارد ، قابل تامل است و انتظار می رود راهداری قبل از آغاز فصل بارندگی و احتمال سیل  نسبت به این مسئله ورود پیدا کرده و آن را در اولویت کار خود قراردهد.

موسوی یادآورشد: بعضی از اهالی روستای افرینه با نصب سایه بان در حریم جاده ترانزیتی باعث ایجاد مخاطراتی شده اند که این موضوع به یک عادت  تبدیل شده و درخواست های بیشتری برای ادامه این کار به بخشداری ارجاع داده اند که لازم است راهداری به این مسئله ورود پیدا کرده و از تعرض افراد به جاده جلوگیری کند.

وی افزود: پل فلزی ورودی منطقه آمیران کوشکی و ورودی شهر معمولان فاقد نرده و حفاظ است که با توجه به مخاطراتی که به دنبال دارد نیاز به نصب حفاظ و نرده دارد.

بخشدار معمولان خواستار استقرار راهنمایی و رانندگی در شهر معمولان شد و گفت: پاسگاه چم انجیر بخش معمولان پاسخگوی جمعیت هشت هزار نفری این شهر با وسعت ، پراکندگی و مشکلات جاده ای نیست در این رابطه قول استقرار راهنمایی و رانندگی در معمولان داده شد که به تاخیر افتاد و اجرا نشد.

وی با بیان این که هنوز مشکلات لاینحلی از سیل ۱۳۹۸ در حوزه راهها و پل ها در معمولان وجود دارد افزود: از سیستم راهداری شهرستان که با بضاعت کم، شبانه روزتلاش می کنند قدردانی می شود اما آیا پل ها و جاده های بخش معمولان چه زمانی به سر انجام می رسد.

موسوی یادآورشد: پل برگلان سوخته ۱۴ ماه است بر زمین مانده که تنها  به خاطر نبود اعتبار معطل نصب است  و تا این اقدام ها عملی نشود و مشکلات مردم در حوزه راه برطرف نشود ، توجیه نبود پیمانکار و این گونه حرف ها ، دردی از درد مردم دوا نمی کند.

بخشدار معمولان گفت: زیودار به عنوان قطب انجیر سیاه  و باغ های انجیر ۳۳ درصد این محصول در کشور را تولید می کند اما از ابتدایی ترین زیرساخت ها در حوزه راه و جاده  بی بهره است  این در حالی است که جشنواره انجیر در این منطقه با آن همه سرو صدا برگزارشد.

موسوی افزود: با توجه به مشکلات حوزه راه در معمولان ضرورت دارد راهداری ورود پیدا کند و اگر بخشی از این مشکلات در این جلسه برطرف نشود دیگر در جلسات بعدی حضور پیدا نخواهم کرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر پلدختر سیل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر پلدختر سیل لرستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پلدختر پلدختر سیل لرستان بخشدار معمولان بخش معمولان حوزه راه جلسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاجعه، خطر یا رخدادی است طبیعی یا توسط فن‌آوری ساخته انسان که در پی آن آسیب فیزیکی، تخریب، از دست دادن جان یا تغییر شدیدی به محیط زیست وارد می‌شود.

معصومه کمال‌ا‌لدینی (عضو گروه جامعه‌شناسی مصائب و بلایای طبیعی انجمن جامعه‌شناسی ایران) درپژوهشی با عنوان «تأملی بر مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه» به واکاوی این موضوع پرداخته است که فاجعه در همە جوامع قابلیت اتفاق افتادن دارد، و زندگی انسان همیشه در طول تاریخ با بحران مواجه بوده است. فجایع و بحران‌هایی مثل جنگ، فقر، آتش سوزی‌های شهری و...با ورود به زندگی انسان‌ها وضعیت زندگی‌شان را دچار آشفتگی می‌کند. 

* پیامدهای فاجعه در جوامع انسانی

یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است

به زعم این پژوهشگر امروزه مخاطرات طبیعی مثل، سیل، زلزله، خشک‌سالی و طوفان بر حسب عمق و شدت و وسعت و سطح مقاومت، آمادگی عینی و ذهنی جوامع و انسان‌ها و اقدامات پیش‌گیرانه با پیامد‌هایی فاجعه‌آمیز و بسیار متفاوت در جوامع انسانی همراه است.

او در ادامه می‌نویسد: تحقیقات جامعه‌شناسی نشان داده که یکی از مهمترین پیامد‌های فجایع، مسائل و مشکلات اجتماعی است. متخصصان علوم اجتماعی از منظری متفاوت با اندیشه‌مندان مهندسی و فنی به موضوع فجایع طبیعی می‌نگرند و فاجعه در این علم پدید‌ه‌ای اجتماعی تعریف می‌شود که از ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی تأثیرپذیر است و با خود اختلالات اجتماعی نیز به دنبال دارد.

* جامعه‌شناسی فاجعه

کمال‌ا‌لدینی در این مقاله با اشاره به مطالعات انجام شده در عرصه جامعه شناسی فاجعه می‌نویسد: پژوهش‌هایی که از سال ۱۹۲۰ میلادی در جهان با تحقیقات پرینس و سوروکین و سپس کوارنتلی مطرح شد، امروزه اندیشه‌مندان اجتماعی را به مطرح شدن گرایشی جدید از جامعه‌شناسی با نام جامعه‌شناسی فاجعه سوق داده که به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد. 

جامعه‌شناسی فاجعه به مطالعه عوامل اجتماعی، فرهنگی و پیامد‌های آن بر رفتار‌های انسان‌های آسیب‌پذیر و آسیب دیده و فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی می‌پردازد

او می‌نویسد گروه جامعه‌شناسی فاجعه یا مصائب اجتماعی در ایران عمری کوتاه دارد و از سال ۱۳۶۹ پس از فاجعه زلزله منجیل آغاز و در سال ۱۳۸۲ با وقوع زلزله بم به اوج فعالیت خود رسید.

به زعم کمال‌ا‌لدینی نشر مقاله‌های تحقیقی علمی و بررسی آثار جامعه‌شناسان، هر چند اندک، در گسترش و کارآمد شدن این گرایش در نظام دانشگاهی ایران و سازمان مدیریت بحران تأثیر مهمی دارد، و در زمینه‌های مختلفی به توصیف مختصات گوناگون اجتماع حادثه دیده می‌پردازد.

این پژوهشگر در نهایت با اشاره به این موضوع که تحلیل رابطە بین متغیر‌های گوناگون، محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و اسطوره‌زدایی از رفتار مردم مصیبت‌دیده و خنثی کردن پندار‌های ناروا، ایجاد مدیریت مردمی و خردمندانه در زمان فاجعه می‌پردازد و به مدیریت بحران کمک می‌کند.

در انتها لازم به ذکر است که در کنار سایر حوزه‌های مطالعاتی، پژوهش‌های متعددی توسط محققان علوم اجتماعی و به صورتی محدودتر توسط جامعه‌شناسان در چند دهە گذشته انجام گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر