Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:58:00 GMT

پسماندهای بیمارستانی تهران ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۴۷۸۴

پسماندهای بیمارستانی تهران ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش روز سه شنبه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، «صدرالدین علیپور» گفت:  همزمان با اوج گیری شیوع ویروس کرونا در تهران، میزان پسماندهای بیمارستانی از حدود ۷۰ تن به بیش از ۱۱۰ تن افزایش پیدا کرد که انتقال و دفن این میزان پسماند که تمام آن ها عفونی تلقی شده و در سایتی مجزا دفن می شدند، کار بسیار دشواری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود سختی امور، سازمان مدیریت پسماند با برقراری ارتباط با سازمان بهداشت جهانی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به خوبی توانست شرایط را مدیریت و پسماندهای عفونی ۱۵۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی را جمع آوری و دفن کند که همین امر موجب شد در اوج شیوع ویروس هیچ دغدغه ای از سوی مسئولان و مردم در مورد پسماندهای بیمارستانی مطرح نشود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تجربه سخت کرونا، بحث ضرورت نوسازی بخش عظیمی از ناوگان حمل پسماند را تقویت کرد، گفت: در ماه های گذشته از طریق رایزنی با پیمانکاران، آن ها را مجاب کردیم علی رغم نوسانات ارزی ۴۰ دستگاه از ناوگان حمل پسماند بیمارستانی را نوسازی کنند.

به گفته وی، ناوگان جدید مجهز به سیستم ردیاب (GPS) است و این بار به موضوع نصب سیستم جلوگیری از نشت شیرابه به شکل ویژه تر توجه شده است.

به گفته علیپور؛ مراسم رونمایی از ۴۰ دستگاه خودروی نوسازی شده اواخر تیرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای گذشته حجم پسماندهای کرونایی در تهران افزایش یافته است، تصریح کرد: در روزهای اخیر و همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا با افزایش ۱۰ درصدی زباله های بیمارستانی نسبت به یک ماه گذشته رو به رو بوده ایم.

به گفته علیپور، در حال حاضر نیز ۵۰ خودرو مسئولیت جمع آوری و انتقال زباله های عفونی را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها