Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اف امروز (سه شنبه) در مصاحبه با چند شبکه تلویزیونی جمهوری آذربایجان، گروه میانجی مینسک را به ناتوانی متهم کرد و گفت که این  گروه به بیانیه نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر این که قره باغ جزو خاک ارمنستان است، واکنشی نشان نداده، چرا که این‌چنین بیانیه‌هایی مانعی برای روند مذاکرات بوده و آن را بی‌معنی می‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود که گروه میینسک همچنین تا به حال به تلاش‌های ارمنستان برای تغییر شکل مذاکرات و تاکید این کشور بر این که جمهوری آذربایجان باید مذاکرات مستقیم با تجزیه‌طلبان منطقه «قره باغ کوهستانی» داشته باشد ، پاسخ مناسبی نداده است .

علی اف با  اشاره به این‌که هم اکنون هیچ مذاکراتی برای حل مناقشه قره باغ انجام نمی‌شود، نشست آنلاین اخیر وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسای گروه مینسک را نیز بی‌نتیجه عنوان کرد و گفت که این چیزی به غیر از یک نمایش فعالیت از سوی گروه میانجی مینسک نبوده است .

وی افزود: تا زمانیکه مذاکرات اساسی و نتیجه‌بخش برای حل مناقشه قره باغ انجام نشود، ما دیگر در هیچ نشستی حضور نخواهیم یافت.

رییس جمهوری آذربایجان اضافه کرد: موضع ما در رابطه با حل مناقشه قره باغ عادلانه و مبتنی بر عدالت تاریخی و قوانین بین‌المللی است و در آن تجدیدنظر نخواهیم کرد .

علی اف تصریح کرد: مناقشه قره باغ باید در قالب تامین تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حل و فصل شود. ما اجازه تاسیس یک دولت ارمنی در خاک جمهوری آذربایجان را نخواهیم داد .

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی به دو کشور منجر شد. در نتیجه این مناقشه، منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد. 

در ماه می سال ۱۹۹۴ میلادی میان طرفین مناقشه، آتش‌بس برقرار شده، ولی میانجیگری بین‌المللی گروه مینسک که از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا تشکیل شده، برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

برچسب‌ها باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو باکو حل مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان برای حل علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار استان کرمان

۱۵۰ بسیجی جهادگر با حضور در مناطق کم‌برخوردار شهرستان نرماشیر با خدمت رسانی، زیبایی بهار را در این مناطق دوچندان کردند.

همچنین ۱۰ گروه جهادی در شهرستان قلعه گنج و در بخش کم‌برخوردار چاه دادخدا در حال فعالیت هستند.

 فعالیت این گروه‌های جهادی تا ۱۵ فروردین در این منطقه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند
  • فعالیت گروه جهادی مدافعین حرم استان مازندران در شهرستان قصرقند
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • حضور گروه های جهادی در مناطق کم برخوردار استان کرمان
  • ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین
  • امضای سند همکاری با ارمنستان برای پایش رودخانه ارس
  • امکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکراین
  • باکو: حمله تروریستی در آذربایجان خنثی شد