Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان کرمان گفت: در سه ماهه نخست امسال نسبت به بازرسی و نمونه برداری ۹۰۶ مورد از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در استان انجام شده که پس از بررسی و آزمون‌های انجام شده است.

او افزود: تعداد ۹۰۲ گواهینامه صادراتی برای محصولات: پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب به وزن ۲۱ هزار و ۵۴ تن به مقصد کشور‌های کانادا، روسیه، چین، آلمان، دبی، عراق، افغانستان، هندوستان، ترکیه، ایتالیا، قزاقستان از این اداره کل صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاقلی افزود: تعداد ۴ مورد نمونه عدم انطباق با استاندارد‌های ملی اعلام شده است.

او بیان داشت: همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد، نسبت به بازرسی؛ نمونه برداری و بررسی اسناد و مدارک محموله‌های وراداتی اقدام و در این زمینه تعداد ۱۵۶ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های وارداتی (مجوز واردات) در استان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان کرمان اظهار داشت: عمده محموله‌های وارداتی مورد بررسی شامل قطعات منفصله و قطعات یدکی خودرو؛ مواد اولیه و تجهیزات حد واسط تولید؛ ماشین آلات خط تولید واحد‌های تولیدی است.

عاقلی گفت:همچنین تعداد ۱۷ مجوز ترخیص بر اساس اسناد COT از مبداء صورت پذیرفته که شامل قطعات موتور سیکلت و دستگاه برق و پمپ بنزین است.

عاقلی افزود:همچنین تعداد ۱۴ مورد مجوز واردات از طریق نتیجه آزمون که مرتبط با کالا‌های کلاف فولادی - ورق فولاد است نیز صادر شده است.

او اظهار داشت: در مورد تعیین ماهیت فرآورده‌های وارداتی؛ نیز ۲ مورد کالا‌های وارداتی پس از بررسی و آزمون؛ تعیین ماهیت شد.

او افزود: این فرآورده‌ها شامل چسب است و نهایتا در مورد تعیین ماهیت کالا‌ها و فرآورده‌های صادراتی؛ تعداد ۱ مورد فرآورده صادراتی تعیین ماهیت شد که این محصولات شامل گرانول پی وی سی است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان استاندارد گواهینامه صادرات تعیین ماهیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید