Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پروژه های جهانی ال‌ان‌جی در معرض خطر نگرانی‌های اقلیمی و تأخیرهای ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، گزارش دیده‌بان انرژی جهان امروز (سه‌شنبه، 17 تیرماه) نشان داد که افزایش نگرانی‌ها از تغییرات آب و هوایی، اعتراضات عمومی و تاخیرهای به وجود آمده به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده است چشم اندازهای تقریباً نیمی از پروژه‌های ساخت زیرساخت صادرات گاز طبیعی مایع جهان در ماه‌های اخیر با مانع روبه‌رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محققان دیده‌بان انرژی جهان اعلام کردند از میان 45 پروژه اصلی صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) سطح جهان که در فاز توسعه قبل از ساخت و ساز بودند، حداقل 20 پروژه - که هزینه سرمایه‌گذاریشان حدود 292 میلیارد دلار است - اکنون با تأخیر در تأمین اعتبار مواجه هستند.
این امر حاکی از فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از آنچه بسیاری از آن‌ها بازار امیدوارکننده سوخت تلقی می‌کردند است، که پیش از این نیز به دلیل رشد کندتر تقاضا، افزایش رقابت فن‌آوری‌های انرژی تجدیدپذیر و مخالفت با انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعت تضعیف شده بود.
نایب رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا در این باره گفت: این گزارش حاکی از خطر غیرقابل قبول سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مربوط به ال‌ان‌جی است.
اندرو مک داوول در ایمیلی به رویترز گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید سوخت فسیلی مانند پایانه‌های گاز طبیعی مایع، دیگر تصمیم اقتصادی عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.
این بانک در ماه نوامبر اعلام کرده بود که تأمین اعتبار پروژه‌های سوخت های فسیلی را تا پایان سال 2021 متوقف می‌کند.
این در حالی است که نویسندگان این گزارش اعلام کردند که توسعه پایانه‌های ال‌ان‌جی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا حداقل برای 18 ماه رها خواهد شد.
سرمایه گذاری ال‌ان‌جی در بسیاری از کشورها از حمایت جدی دولت برخوردار بوده است و شرکت‌های نفتی ایالات متحده، اروپا و دیگر نقاط جهان همچنان قصد دارند صادرات ال‌ان‌جی را طی یک دهه آینده تقویت کنند.
گرچه با سوخت گاز طبیعی، دی اکسید کربن کمتری نسبت به زغال سنگ تولید می‌شود، دانشمندان آب و هوا هشدار داده‌اند که رشد سریع این صنعت و همچنین نشت متان - یک گاز قوی گلخانه‌ای - پیشرفت برنامه محدود کردن تغییرات آب و هوایی را تهدید می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری گاز طبیعی ال ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • ساخت بزرگ‌ترین سلول سوخت هیدروژنی جهان در ژاپن
  • توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل
  • دستگاه قضایی، حامی دانش آموزان در معرض آسیب است
  • دستگاه قضایی حامی دانش‌آموزان در معرض آسیب است
  • غذاهای دریایی از دست می‌روند
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان