Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار هوستون به تازگی هشدار داده که ظرفیت سیستم بیمارستانی این شهر در تگزاس از بیماران کرونایی پر شده و این در حالی است که ظرفیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های آریزونا نیز رو به اتمام است‌.

به گزارش ایسنا، سیلوستر ترنر، شهردار شهر هوستون تگزاس اظهار داشت: در صورتی که اقدامی سریع در برابر کروناویروس انجام ندهیم، طی دو هفته آینده سیستم بیمارستان‌های ما با مشکل بسیار جدی مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با فرصت طلب خواندن کروناویروس بیان داشت این بیماری هرکسی را که در معرض آن قرار بگیرد مبتلا می‌کند و اکنون بیشترین تأثیر را بر رنگین پوستان به ویژه جمعیت اسپانیایی‌ها گذاشته است. همچنین جوانان نیز از این بیماری در امان نمانده‌اند.

تگزاس یکی از ایالات آمریکا است که با افزایش شدید شمار مبتلایان کرونا مواجه شده است. آخرین اطلاعات اداره خدمات بهداشتی تگزاس نشان می‌دهد که این ایالت از ماه ژوئن شاهد افزایش مداوم در شمار مبتلایان کرونا بوده است. تنها در روز دوشنبه ۵۳۱۸ مورد جدید ابتلا به این ویروس در تگزاس گزارش شده است.

به گفته ترنر، تست کرونای یک نفر از هر چهار نفری که مورد آزمایش کرونا قرار می‌گیرند در هوستون مثبت اعلام می‌شود که در مقایسه با یک نفر از هر ۱۰ نفر در ماه گذشته افزایش زیادی داشته است. شهردار هوستون علت این افزایش را بازگشایی عجولانه دولت دانسته است.

اداره خدمات بهداشتی و درمانی آریزونا نیز روز جمعه فاش کرد که ICUها در این ایالت به دلیل افزایش شمار مبتلایان کرونا تا ۹۱ درصد ظرفیت تکمیل شده بود. این آمار تا روز یکشنبه  به ۸۹ درصد ظرفیت کاهش یافته است.

فرماندار آریزونا در تاریخ ۲۹ ژوئن در واکنش به افزایش شمار مبتلایان کرونا برگزاری تجمعات را ممنوع کرده و بازگشایی کافه‌ها، باشگاه‌ها، پارک‌های آبی و سالن‌های تئاتر را به تعویق انداخت.

فرماندار ایالت آریزونای آمریکا همچنین بر افزایش شمار مبتلایان کرونا میان جوانان تاکید کرده است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، دیگر ایالات آمریکا نیز بازگشایی‌های قرار گرفته در دستور کار را متوقف کرده‌اند. برای مثال فرماندار کالیفرنیا پس از افزایش ۵۵ هزار نفره‌ی شمار مبتلایان کرونا در هفته گذشته، کافه‌ها و رستوران‌ها را در چندین منطقه تعطیل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان آمريكا شمار مبتلایان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقامات بهداشتی روسیه از افزایش شمار زخمی‌های حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو به ۳۶۰ نفر خبر دادند.

به گفته یک مقام بهداشتی «تا صبح امروز(چهارشنبه) ۳۶۰ نفر شامل ۱۱ کودک در حمله تروریستی زخمی شده‌اند. همچنین ۹۲ تن در بیمارستان بستری و ۶۳ تن نیز مرخص شده و ۲۰۵ نفر نیز به طور سرپایی در حال مداوا هستند.»

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۳۹ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063674

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • اسرائیل یک خبرنگار دیگر را به شهادت رساند/ شمار شهدای خبرنگار در غزه به 137 تن رسید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • 173 روز از جنگ گذشت؛ شمار شهدای نوار غزه به 32 هزار و 490 هزار شهید رسید
  • شمار زخمی‌های حمله تروریستی به حومه مسکو به ۳۶۰ نفر افزایش یافت
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • تکمیل بیمارستان نسیم شهر برای مردم بهارستان ضرورت دارد
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۱۴ نفر
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • تکمیل و تحویل ۶ بیمارستان و ۳ ورزشگاه در ۱۴۰۳