Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از تعامل بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درباره ابینه تاریخی وقف شده خبر داد.

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: موقوفات بخشی از حافظه تاریخی و مذهبی استان زنجان در سطح کشور و دنیای اسلام است و احیا و نگهداری آنها بر اساس نیات واقفین امری است که باید با همکاری تعامل بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص ابینه تاریخی وقف شده محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تصریح کرد: این همکاری، تفاهم و تعامل حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی را تسهیل کرده و موجب اجرای آنها به طور تخصصی خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی و مطالعه طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) با حضور مسؤولان اوقاف زنجان گفت: همچنین بحث مربوط به  طرح جامع امامزاده اسماعیل شناط ابهر، کاروانسرای عباسی شهر نیک پی، مجموعه بقعه چلبی اوغلو سلطانیه نیز بررسی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: امید است که در نتیجه‌ چنین تعاملات و جلساتی، کارهایی ماندگار و ارزشمند در جامعه به ودیعه مانده و در راستای حل مشکلات جامعه نیز به کار آید.

وی در ادامه از انجام پروژه مرمت «مسجد یری» زنجان خبر داد و گفت: عملیات ساماندهی و مرمت در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیأت امنای تکیه مسجد یری پایین و نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام می‌شود.

ارجمند ادامه داد: این تکیه در اختیار هیأت امناء است و هرگونه دخل و تصرف و مرمت و تعمیر در آثار ثبت شده استان با نظارت و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زنجان مطالعه تاریخی تعامل شناط ابهر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده دراین‌باره گفت: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان و با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به درخواست‌های مردمی در این حوزه رسیدگی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان افزود: میثم آسوپا، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر به مدت سه روز در محل این اداره کل واقع در سمنان، شهرک غرب، بلوار فجر، بلوارنصر مستقر و پاسخگوی درخواست‌های مردم خواهد بود.

امیر کرم زاده گفت: شهروندان می‌توانند در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و شکایات خود در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محل مذکور مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896207

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان