Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:43:08 GMT

افزایش ۱۰ درصدی زباله‌های عفونی در روزهای اخیر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۲۵۹

افزایش ۱۰ درصدی زباله‌های عفونی در روزهای اخیر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۱۰ درصدی زباله‌های عفونی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا با افزایش ۱۰ درصدی زباله‌های بیمارستانی نسبت به یک ماه گذشته رو به رو بوده‌ایم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صدرالدین علیپور با اشاره به تجربه موفق این سازمان در ساماندهی پسماندهای بیمارستانی همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: در ماه‌های گذشته و همزمان با اوج گیری شیوع ویروس کرونا در تهران، میزان پسماندهای بیمارستانی از حدود 70 تن به 110 تن افزایش پیدا کرد که انتقال و دفن این میزان پسماند که تمام آن‌ها عفونی تلقی شده و در سایتی مجزا دفن می‌شدند، کار بسیار دشواری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود سختی امور، سازمان مدیریت پسماند با برقراری ارتباط با سازمان بهداشت جهانی و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توانست شرایط را مدیریت و پسماندهای عفونی 150 بیمارستان و مرکز بهداشتی را جمع آوری و دفن کند. همین امر هم موجب شد در اوج شیوع ویروس هیچ دغدغه‌ای از سوی مسئولان و مردم در مورد پسماندهای بیمارستانی مطرح نشود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه تجربه سخت کرونا، بحث ضرورت نوسازی بخش عظیمی از ناوگان حمل پسماند را تقویت کرد، گفت: در ماه‌های گذشته از طریق رایزنی با پیمانکاران، آن‌ها را مجاب کردیم علی رغم نوسانات ارزی 40 دستگاه از ناوگان حمل پسماند بیمارستانی را نوسازی کنند. ناوگان جدید مجهز به سیستم ردیاب (GPS) است و این بار به موضوع نصب سیستم جلوگیری از نشت شیرابه به شکل ویژه تر توجه شده است.

به گفته علیپور؛ مراسم رونمایی از 40 دستگاه خودروی نوسازی شده اواخر تیرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای گذشته حجم پسماندهای کرونایی در تهران افزایش یافته است، گفت: در روزهای اخیر و همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا با افزایش 10 درصدی زباله‌های بیمارستانی نسبت به یک ماه گذشته رو به رو بوده‌ایم. در حال حاضر نیز 50 خودرو مسئولیت جمع آوری و انتقال زباله‌های عفونی را برعهده دارند.

نجات نوزاد رهاشده در سطل زبالهاکثر زباله‌گردها کودکان افغانستانی هستند/ مردم تهران زباله‌گردی کودکان را به سامانه 137 اعلام کنند

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران بیشتر بخوانید... اکثر زباله‌گردها کودکان افغانستانی هستند/ مردم تهران زباله‌گردی کودکان را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند نجات نوزاد رهاشده در سطل زباله بازداشت عوامل غیرمجاز حمل زباله در پایتخت توسط نیروی انتظامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درصدی زباله ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر زباله گردها اتباع هستند

معاون وزیر دادگستری گفت: بیش از ۸۰درصد زباله‌گردها اتباع غیرایرانی هستند و اگر جزو اتباع دارای مدارک مجاز برای اقامت باشند با دریافت تعهد مبنی بر عدم اشتغال مجدد به زباله‌گردی آزاد می‌شوند و اگر از اتباع غیرمجاز باشند، پس از تحویل به اردوگاه‌های تعیین شده با هماهنگی سفارت کشور مربوطه، مقدمات بازگرداندن فرد مورد نظر به کشور متبوعش انجام می‌شود.

عسکر جلالیان در یک برنامه تلویزیونی، زباله‌گردی را فارغ از اینکه توسط اتباع ایرانی یا غیرایرانی انجام شود، ناقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی برشمرد.

وی زباله‌گردی را نقض صریح حق بر سلامت شهروندان دانست و افزود: وزارت دادگستری با توجه وظایف و ماموریت‌های ذاتی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال ۱۴۰۲ به صورت جدی به موضوع زباله‌گردی ورود کرده تا راهکارها و مسیرهای مناسب برای اجرای قانون مدیریت پسماند را مشخص و ارائه کند.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند سالهاست به طور جدی و کامل عملیاتی نشده، دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط موضوع را مشخص کردیم و تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم.

معاون وزیر دادگستری افزود: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانون مدیریت پسماند، فرماندهی فراجا به عنوان ضابط دستگاه قضایی، معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و معاون حقوق عامه دادستان تهران، شهردار تهران همچنین شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران جلسات و نشست‌های تخصصی و متعددی انجام شد تا قانون مدیریت پسماند از طریقی که کمترین تبعات اجتماعی را به وجود آورد، اجرا کنیم.

با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دست‌یابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی بکار می‌گیرند.

جلالیان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی بروز پدیده زباله‌گردی تاکید کرد و گفت: با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دست‌یابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی بکار می‌گیرند. در این زمینه و با هدف کنترل و رصد موثر فعالیت‌ها، تعداد پیمانکاران شهرداری از ۱۵۴ نفر به ۱۴ نفر در مناطق ۲۲ گانه تهران کاهش یافت و حدود وظایف و اختیارات هر پیمانکار به طور دقیق و شفاف تعیین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر دادگستری، به راه‌اندازی سامانه نوماند شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سامانه تحویل مستقیم پسماند قابل بازیافت به افراد مجاز و کوتاه شدن دست مافیا از چرخه جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها