Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:16:01 GMT

نرخ رشدمنفی جمعیت روستایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۳۵۴

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سالانه ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاهش می یابد. ناطقان: سعیدرضا جندقیان بعدازظهر سه شنبه در در همایش توجیهی دهیاران گلستان اظهارکرد: در سال ۸۵ متوسط جمعیت روستایی در هر خانوار ۴.۹ نفر بود که این عدد با توجه به سرشماری سال ۸۵ به ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ نفر در هر خانوار روستایی رسید.

وی افزود: در همان سال متوسط جمعیت هر خانواده شهری ۳.۹ بود که در سال ۹۵ این عدد به ۳.۳ نفر رسید.

جندقیان ادامه داد: توجه به توسعه و عمران روستاها در دستورکار قرار گرفت و از ابتدای تاسیس دهیاری ها تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان به حساب دهیاری های کشور واریز شد که ۸۱ درصد این اعتبارات در دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت شده است.

وی از افزایش سرانه های روستایی هم خبرداد و گفت که این سرانه از ۸۴ هزار و ۴۰۰ تومان به ۳۲۰ هزار تومان رسیده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مهاجرت روستاییان اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور کاسته شده و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد.

جندقیان عدم توجه به اقتصاد روستائیان، عدم توجه به مسائل بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از دلایل کوچ روستاییان به شهرها برشمرد.

طبق گفته وی ۳۶ هزار دهیار در سطح کشور فعالیت می کنند.

وی به اصلاح لایحه دهیاری ها هم اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۷۷ تاکنون در این لایحه اصلاحاتی صورت نگرفته که مقرر شد این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

استاندار گلستان هم گفت: در استان گلستان سه هزار و ۱۴۱ عضو شورای روستا و ۹۰۸ دهیار فعالیت می کنند که کمک خوبی برای توسعه و رونق تولید هستند.

هادی حق شناس افزود: توسعه روستاها باید از طریق رشد امکانات زیرساختی و ایجاد درآمد پایدار با استفاده از ظرفیت های بومی و مردمی انجام شود.

وی ادامه داد: خام فروشی حلقه مفقوده افزایش درآمد استان گلستان است و اگر بتوانیم محصول خام را به کالای نهایی تبدیل کنیم ارزش افزوده در روستا یا شهرها باقی می ماند و از سویی دیگر اشتغال هم در آن منطقه فراهم خواهد شد. منبع: مهر برچسب ها: نرخ رشدمنفی ، جمعیت روستایی ، کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جمعیت روستایی کشور جمعیت روستایی دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق

فرماندار دره‌شهر گفت: دهیاری‌های دره شهر باید به تجهیزات اطفای حریق مجهز شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلسه کمیته اطفای حریق شهرستان دره شهر به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار مرکزی، مسئولان منابع طبیعی و دهیاران بخش مرکزی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در محل فرمانداری شهرستان دره شهر برگزار شد.

هوشنگ طاهری، فرماندار دره‌شهر در این جلسه تجهیز دهیاری‌ها به ملزومات اطفای حریق را برای کنترل آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع و مزارع خواستار شد.

وی با اشاره به بارندگی‌های سال زراعی جاری، افزود: شدت بارندگی‌ها در سال جاری موجب پوشش گیاهی مناسب در منطقه شده است و شرایط آب و هوایی احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و پراکندگی عرصه‌های منابع طبیعی، امکانات شهرستان پاسخگو نیست و مسئولان استانی باید در راستای تجهیز اداره منابع طبیعی شهرستان چه از لحاظ وسایل نقلیه موتوری و چه امکانات اطفای حریق، اهتمام لازم را به کار گیرند.

کد خبر 747132

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود