Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی پس از حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: وقتی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تشکیل شد بر حسب وظیفه باید جلسه‌ معارفه‌ای بین مسئولین این کمیسیون، وزارت اقتصاد و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شد که به همین دلیل در این جلسه حضور یافتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به منظور تحلیل بازار سرمایه و اقبال عمومی مردم به این بازار در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی با حضور مسئولین وزارت اقتصاد و فعالان بازار بورس این موضوع بررسی شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در این جلسه که قالب مسئولین بازار سرمایه و مسئولین وزارت اقتصاد حضور داشتند بازار بورس مورد بحث و. بررسی قرار گرفت.

دژپسند گفت: این جلسه دامنه‌دار است و قرار است که برنامه‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس را به همراه نمایندگان مجلس بررسی کنیم. اما با این حال قرار شد کارگروه مشترکی برای پیگیری دغدغه‌های نمایندگان مجلس به منظور بررسی بازار بورس و سرمایه تشکیل شود تا به قوام و استحکام بازار سرمایه کمک کند.

وی افزود: بازار سرمایه برخلاف دیگر بازارها، بازاری ریسکی است و مردم باید با مطالعه به این بازار آمده و از مشاوره‌های فعالان این بورس استفاده کرده و سپس معامله کنند هرچند ممکن است کاهی اوقات این بازار کاهشی بوده و گاهی اوقات هم افزایشی باشد.

وزیر اقتصاد در پایان گفت:‌ وظیفه دولت در بازار بورس پذیرش و نظارت بیشتر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کارگروه مشترک دولت و مجلس بورس بازار سرمایه وزارت اقتصاد بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند

به گزارش خبرآنلاین، در مجموع 31 ماه فعالیت دولت سیزدهم بیش از 167 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شده است. به بیان دیگر، به‌طور متوسط روزانه 267 میلیارد تومان فرار سرمایه ثبت شد.

اعتماد نوشت:از ابتدای شروع فعالیت دولت ابراهیم رییسی تا پایان سال 1400 در مجموع بیش از 43 هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام و به‌طور میانگین روزانه 288 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شده است. در سال 1401 نیز در مجموع 42 هزار و 789 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 180 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد. همچنین در سال 1402 نیز در مجموع 39 هزار و 914 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که به‌طور متوسط روزانه 165 میلیارد تومان خروج پول را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند و منافع آنها در بازار است. اما به گزارش سازمان بورس تعداد سهامدار فعال از این جمعیت 50 میلیون نفری به‌طور میانگین هفته‌ای 350 هزار نفر است که به عنوان کد فعال در بازار ثبت شده است. هجوم پول‌ها به بازار ارز؟ به نظر می‌رسد که با وجود ریسک‌های معاملاتی در بازار سرمایه، بخش زیادی از پول‌های خارج شده از بورس به سمت بازار ارز حرکت کند. تقریبا از ده روز پیش به این سو و با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، ارزش ریال ایران 10 درصد افت کرده و رییس کل بانک مرکزی نیز به عنوان مسوول حفظ ارزش پول ملی تنها به این موضوع بسنده کرده که کاری با نرخ دلار بازار آزاد ندارد. اظهاراتی که با واکنش طیف وسیعی از کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

مهرداد گودرزوندچگینی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این باره گفته است که کنترل نرخ ارز جزو وعده‌های دولت بود، انتظار می‌رفت که دولت بتواند بازار ارز را کنترل کند، چراکه بخش مهم بازار ارز کشور در اختیار دولت است؛ لذا این بحث باید در خود دولت حل و فصل شود. اگر همین سیاست‌ها در بازار ارز پیش برود، وضعیت خوبی در بازار نخواهیم داشت، اما امیدواریم با ورود دولت روند کاهشی را در بازار ارز شاهد باشیم، اما به نظر می‌رسد که کنترل ارز از دست دولت خارج شده است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894879

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • خروج روزانه ۲۸۸ میلیارد تومان از بورس از ابتدای دولت
  • فرار بزرگ سهامداران بورس
  • از ابتدای دولت رئیسی روزانه 288 میلیاردتومان از بورس فرار کرده/ ۵۰ میلیون نفر درگیر بازار سرمایه هستند
  • واکنش مردم و فعالان بازار سرمایه به ریزش جنگی بورس / بورس هم از پول «کلیر» شد!
  • روند مثبت تعامل دولت و قوه قضائیه در یزد
  • بررسی ارائه گزارش آخرین وضعیت انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان در کمیسیون شوراها