Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@17:23:39 GMT

ظرفیت ‌بندر ‌چابهار ۴ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۶۹۳

ظرفیت ‌بندر ‌چابهار ۴ برابر شده است

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: روند توسعه و بهره‌برداری از بندر «شهید بهشتی» چابهار از سال ۱۳۹۶ تاکنون افزایش ۴ برابری داشته که این امر یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی که به‌منظور شرکت در آئین آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن «زاهدان - چابهار» وارد فرودگاه زاهدان شده بود در بدو ورود به زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در فرآیند تحقق یکی از وعده‌های دولت، تأکیدات رئیس جمهور و مقام معظم رهبری که ریل‌گذاری زاهدان چابهار بوده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه راه‌آهن چابهار زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای به‌خصوص معاهده سه‌جانبه ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن «چابهار- زاهدان» بهره‌برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به‌دنبال دارد افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش ۴ برابری داشته است که این امر یک رکورد محسوب می‌شود و این یک نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.

اسلامی عنوان کرد: در گام‌های تکمیلی که به‌زودی عملیات اجرایی و قراردادی آن دنبال می‌شود اتصال راه‌آهن زاهدان به بیرجند را در حال رایزنی داریم و مذاکراتی نیز در این خصوص انجام شده است همچنین قرارداد خط‌آهن بیرجند و تربت‌حیدریه بسته و کار یک قطعه از آن نیز شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال شبکه ریلی به منطقه سیستان و مرز میلک در دست برنامه است، تصریح کرد: یک قطعه به مسیر زابل شروع شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌های کلیدی در محور شرق شکوفایی اقتصادی با توسعه زیربنایی حمل‌ونقل سریع‌تر به دست آید و مردم ما بتوانند از ثروت خدادادی که در این منطقه است بهره‌برداری حداکثری را ببرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بندر چابهار بهره برداری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد

مدیرکل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در فروردین امسال ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر امیرآباد به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد علی موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در فروردین رکورد 485 هزار و 352 تن تخلیه و بارگیری انواع کالا ثبت شد اظهار داشت: میزان 24 هزار و 767 تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه است. شاهد رشد 48 درصدی تبادلات کالایی نسبت به فروردین سال قبل هستیم.

وی با مطلوب خواندن ظرفیت‌های موجود در بندر امیرآباد ابراز امیدواری کرد به ظرفیت اسمی بندر امیرآباد برسیم.

مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به  ظرفیت‌های بندرامیرآباد در سال گذشته در بخش دریایی و بندری خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هر بندر با  تخلیه و بارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها مشخص می‌شود که بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد با سهم 57 درصدی کالا از زیر ساخت‌ها و تجهیزات مدرن در تخلیه و بارگیری برخوردار است. با قرارگیری بر مدار توسعه با برنامه ریزی‌ انجام شده امیدواریم شاهد رشد و توسعه بندر امیرآباد باشیم.

وی گفت: با هدف گذاری مناسب در سال 1403 سرمایه گذاری‌ متنوعی در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال، تخلیه و بارگیری کالا در زمینه‌ صادرات و واردات، تردد شناورها و توسعه ترانزیت در این بندر است.

یادآور می‌شود، بندر امیرآباد با  اراضی وسیع 1060 هکتاری اولین بندر نسل سوم کشور بوده و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است که  سرمایه‌گذاری‌های در زمینه کاغذ، MDF، فولاد و نگهداری کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی در این بندر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی