Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امسال با سرمایه‌گذاری حدود 6300 میلیارد تومانی در حوزه صنعت و معدن استان، برای بیش از 3100 نفر شغل ایجاد می‌شود.

محسن دارابی در نشست خبری امروز (17 تیر) که به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به پنج راهبرد اصلی که امسال توسط سازمان صمت استان کرمانشاه دنبال می‌شود، اظهار کرد: این راهبردها شامل تکمیل هشت طرح اولویت‌دار استان، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی، احیای واحدهای راکد، تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و معدنی و تامین منابع مالی برای توسعه واحدهای موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پنج راهبرد 144 پروژه صنعتی استان را پوشش می‌دهد که سرمایه‌گذاری آنها 6300 میلیارد تومان و اشتغالزایی آن 3179 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها 6242 فرصت شغلی تثبیت، 3.7 میلیون تن به ظرفیت تولیدات صنعتی و معدنی استان اضافه و 10 میلیون تن ظرفیت تولید صنایع و معادن کرمانشاه تثبیت می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به چند طرح مهم در دست اجرا در استان داشت و اضافه کرد: پروژه بیوایمپلنت در بخش تولید بافت نرم آماده افتتاح است و بنا داشتیم این پروژه  را بهمن یا اسفند سال گذشته افتتاح کنیم، اما شیوع کرونا مانع شد.

دارابی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تولید بافت سخت پروژه بیوایمپلنت کرمانشاه را نیز پیش ببریم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی بیواتانول هم خبر داد و تاکید کرد: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است  و با جدیت پیگیر اجرای آن هستم.

به گفته این مسئول، با راه‌اندازی این واحد ظرفیت حدود 200 میلیون لیتر الکل در روز فراهم می‌شود.

دارابی اظهار کرد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه نیز در گیر و دار تامین منابع مالی از صندوق توسعه ملی و مباحث مربوط به مسدودی ارزی می‌باشد که از مشکلات ناشی از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته است.

وی سرمایه‌گذاری این طرح را نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه مانند ایجاد یک واحد پتروشیمی جدید است و ظرفیت 600 هزار تنی کنونی این واحد تولیدی را بیش از 650 هزار تن ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق جهش تولید در حوزه صنعت و معدن نیز امسال با جدیت دنبال خواهد شد، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم جهش تولید یک فرآیند و متشکل از چندین حلقه به هم پیوسته است و همه دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه پای کار بیایند.

دارابی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته داشت و برگزاری 116 جلسه ستاد تسهیل، احیا 193 واحد تولیدی در استان( سهم حوزه صنعت و معدن 55 واحد) با سرمایه‌گذاری 270 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1087 نفر، رفع مشکلات 101 واحد تولیدی با اشتغال 3639 نفر و تزریق 227 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها، جذب 110 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی  در حوزه صنعت و معدن و ... را از مهمترین آنها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در حوزه تجارت استان نیز با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم که رسمی شدن سه مرز سومار، شیخ صله و شوشمی بخش مثبت حوزه تجارت و بسته شدن مرز سومار به دلیل سیاست‌های عراق از تیر ماه تا بهمن و پس از آن نیز به دلیل شرایط کرونا از قسمت‌های منفی آن بود.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: با وجود همه این مشکلات سال گذشته 2.2 میلیارد دلار صادرات از مرزهای کرمانشاه به خارج از کشور صورت گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه صنعت و معدن سال جهش تولید حوزه صنعت و معدن استان کرمانشاه میلیارد تومان سرمایه گذاری رئیس سازمان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا