Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از صادرات مجدد تجهیزات جنگی به ارتش سعودی از سوی صنایع تسلیحاتی انگلیس و با مجوز دولت این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه روز سه شنبه از شروع صادرات مجدد تسلیحات به ارتش سعودی از سوی انگلیس اشاره کردند.

خبرنگار روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ انگلیس در این زمینه در توییتی نوشت که انگیس فروش سلاح به عربستان را مجددا آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سال گذشته ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان به دلیل نقض حقوق بشر در یمن و ممنوع شده بود.

به گفته این روزنامه‌نگار انگلیسی، دولت انگلیس با نادیده انگاشتن جنایات جنگی آل سعود، مجوز فروش مجدد سلاح به ارتش سعودی را اعلام کرد. فروش تسلیحات به عربستان از سوی انگلیس از 20 ژوئن سال گذشته متوقف شده بود.

جنگ یمن که با حمایت آمریکا و انگلیس از عربستان  در حالی  از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شد که شمار قربانیان یمنی از صد هزار نفر فراتر رفته و میلیون‌ها خانواده طی این مدت آواره شدند. عربستان سعودی و امارات مهمترین کشورهای ائتلافی هستند که بیش از 6 سال است مناطق مختلف یمن را هدف حمله قرار داده است. شدت این حملات به حدی بود که سازمان ملل متحد آن را «بزرگترین بحران انسانی معاصر» خوانده است. برخی از کشورها از جمله آلمان در واکنش به این حملات، موقتا صادرات سلاح به عربستان سعودی را متوقف کردند.

به تازگی نیز آفریقای جنوبی اعلام کرده با تغییر بندی از یک قانون صادراتی، مانع موجود برای صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برطرف کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس عربستان سعودی حقوق بشر آل سعود فروش سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. 

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده‌ است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب‌شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش‌بس فوری در غزه» را غیرالزام‌آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه