Web Analytics Made Easy - Statcounter

اماموردی مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گرارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ شهریار اماموردی روز سه‌شنبه اظهار داشت: بر این اساس ششمین اهداء عضو این استان در سال جاری با اهدای عضو مرحوم فرامرز رحمانی ۶۰ ساله در اثر تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی و در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی زنجان بستری شده بود، در این استان به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد. پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل شد که به دلیل کهولت سن امکان اهدا کلیه ها وجود نداشت که صرفا فقط به اهدای نسوج منجر شد.

امیر رضایی ۲۰ ساله ساکن شهر قروه استان کردستان دیگر بیمار، به دلیل سانحه رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان دچار مرگ مغزی و بستری شده بود.

اماموردی افزود: پس از اطلاع از این مورد و کسب رضایت از خانواده وی، اقدامات لازم انجام و برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. بر این مبنا چهار ارکان کلیه ها، کبد و قلب این بیمار به نیازمندان اهدا شد تا بتوانند زندگی دوباره ای را تجربه کنند.

 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان  ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و رضایت گیری نیز انجام شد که چهار مورد آن به دلایل مختلف قابلیت اهدا عضو نداشتند  و هفت مورد دیگر به اهدای عضو منتهی شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

 وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را  ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری کرمان در حاشیه آیین توزیع این بسته ها در مسجد الزهرا (س) کرمان گفت: به مناسبت سال جدید و ماه مبارک رمضان، در آستانه عید سعید فطر  برای کمک به محرومان و خانواده زندانیان نیازمندهزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی هر بسته به ارزش ۲۰ میلیون ریال جمع آوری شد، که بخشی از این بسته ها در اختیار خانواده زندانیان نیازمند و بخشی از آن نیز در مناطق محروم استان توزیع می شود.

حجت الاسلام حمیدی تاکیدکرد:اشتغال جزو سیاست هایی است که بنیاد تعاون، انجمن حمایت زندانیان و سازمان زندان ها پیگیری می کنند و در کوتاه مدت این بسته های کمک معیشتی می تواند به خانواده های نیازمند کمک کند اما در بلندمدت باید  در پی اشتغال، تولید و کارآفرینی برای خانواده زندانیان باشیم تا آنان بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

همچنین در حاشیه این آیین  ساخت مجتمع فرهنگی، مذهبی، ورزشی، خدماتی و رفاهی مسجد الزهرا (س) در محله فیروزآباد کرمان نیزآغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • اهدای هزار و ۵۰۰ بسته کمک‌معیشتی بین خانواده زندانیان کرمان
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد