Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آشناگر ظهر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پنج هزار دانش‌آموز در استان که فاقد هرگونه امکانات کمک آموزشی همچون تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند، بیان کرد: شرکت‌های بزرگ مخابراتی بمنظور تأمین امکانات آموزشی موردنیاز برای دانش آموزان به میدان بیایند و در این کار خیر نقش آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزایا و معایب آموزش از راه دور بر لزوم توجه و مراقبت والدین در استفاده و بهره‌مندی فرزندان از اینترنت و فضای مجازی، ابراز داشت: همه دانش آموزان باید از امکانات آموزشی مجازی همچون اینترنت پرسرعت و … برخوردار شوند اما به موازات این بهره‌مندی لازم است تا والدین دانش آموزان نیز مراقبت‌ها و توجهات لازم برای عدم مواجه با آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مخرب و مخاطرات آن را برای فرزندانشان گوشزد کنند.

استاندار سمنان با اشاره به افزایش سواد رسانه‌ای والدین و نیز ارائه آموزش‌های مورد نیاز معلمان در شرایط کرونا در امر آموزش و تعلیم و تربیت بیان کرد: با توجه به یکجانشینی دانش آموزان و خانواده‌ها و ضرورت ایجاد سلامت روحی و روانی و اثرات روانی پس از کرونای دانش آموزان، لازم است تا آموزش و پرورش نسبت به ایجاد فضای تفریحی شاد و نشاط آور و ارائه برنامه‌ها پرورشی متناسب با وضعیت کرونا اقدام کنند.

آشناگر با بیان اینکه در ۴۷ درصد مدارس استان آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش آموزان ارائه می‌شود که این امر تضمین‌کننده اشتغال آینده دانش آموزان است، گفت: برای رفع کمبود اقلام بهداشتی در سطح شهرستان‌ها، می‌توان از ظرفیت کارگاه‌های موجود در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش، در راستای تأمین نیازهای بهداشتی در حد امکان و ضرورت بهره گرفت و اقلام تولیدشده را در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار داد تا شاهد تأثیرات مثبت خودکفایی ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز باشیم.

کد خبر 4968418

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا آشناگر استانداری سمنان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبودهای آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم.

وی گفت: برای پوشش دادن خلاءهای موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محورهای اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفرهای شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است.

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

کد خبر 6081337

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد