Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@08:35:53 GMT

برداشتن توده9کیلویی ازبدن بیمار78ساله

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۸۸۱

یک پزشک متخصص جراحی عمومی بیمارستان شهید بهشتی گفت: این بیمار هم استانی به علت سرطان پیشرفته کلیه چندین بار به استان های مجاور جهت درمان مراجعه نمود ولی به علت ریسک بالای جراحی و داشتن شرایط قلبی و ریوی نامناسب و کم خونی شدید و ریسک بالای مرگ و میر تحت عمل جراحی قرار نگرفته بود. ناطقان: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر عیسی صالحی افزود: معمولا طبق علم پزشکی اینگونه بیماران راهی جز عمل جراحی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جراحی نکردن این بیمار نیز منجر به ورم شدید پا و بدن وی شده بود که بعد از مراجعه، با هماهنگی تیم جراحی و با کمک پزشکان حاذق دکتر سادات؛ متخصص عروق، دکتر محمد حسینی؛ متخصص بیهوشی و تکنیسن های اتاق عمل طی چهار ساعت تحت عمل جراحی قرار گرفت و با موفقیت به پایان رسید.

وی اظهارکرد: این عمل و سایر عمل های انجام شده در بیمارستان نشان دهنده پتانسیل پزشکان در این استان است.

لازم به ذکر است بعد از طرح تحول نطام سلامت تاکنون اعمال جراحی خوب و با موفقیت بالا در بیمارستان شهید بهشتی توسط پزشکان متعهد و مجرب انجام شده که از مراجعه بیماران به استان‌های همجوار تا حدود بسیار زیادی کاسته شد که هم در هزینه ها و هم آمد رفت کمک شایانی به استانی های عزیز بود.

منبع: ایسنا برچسب ها: خارج کردن ، توده9کیلویی ، بیمار87ساله

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خارج کردن توده9کیلویی بیمار87ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پنهان در صنعت بازی سبب از دست دادن نیروهای متخصص است

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه گفتگوی فرهنگی در ادامه سلسله برنامه‌های خود پیرامون موضوعات حوزه بازی‌های رایانه‌ای به موضوع راه‌های تقویت اقتصاد صنعت و موضوع مهاجرت بازی‌سازان پرداخت.

محمدصادق دهنادی معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمدمهدی بهفرراد، مدیرعامل استودیو «مدریک» در این برنامه به بیان نقطه نظرات خود درباره موضوع مهاجرت بازی‌سازان پرداختند.

بهفرراد گفت: موضوع مهاجرت در زمینه نیروی متخصص مسئله جدیدی نیست و از حدود ۱۳ سال پیش که من استودیو مدریک را راه‌اندازی کردم و یا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تأسیس شد، این مساله وجود داشت.

وی افزود: مهاجرت پدیده‌ای طبیعی در همه دنیا و در بین همه صنایع است. اینکه میزان طبیعی آن چقدر است و از چه میزانی به بعد می‌تواند به آن صنعت آسیب برساند، مهم است. در خصوص مهاجرت بازی‌سازان این مسئله واقعی است. اما سوال اینجاست که این مسئله نگران‌کننده است یا خیر.

مدیرعامل استودیو مدریک از بازی‌سازان سرشناس ایران، در توضیحاتش در این برنامه با دسته‌بندی مهاجرت به دو دسته فیزیکی و پنهان گفت: مهاجرت فیزیکی، پدیده‌ای قدیمی است و اساساً چیز مذمومی نیست. اما مهاجرت پنهان در گذشته به شکل امروز وجود نداشت و بعد از شیوع کرونا جدی شد. مهاجرت پنهان عملاً از مدل دورکاری که در دوره کرونا به‌وجود آمد، خیلی همه‌گیرتر شد.

وی ادامه داد: به طور خاص در حوزه بازی‌سازی فرد می‌تواند هر گوشه دنیا بنشیند و برای یک جای دیگر دنیا کار کند. بنابراین وقتی شما نرخ ارز را تبدیل می‌کنید، می‌بینید که مثلاً اگر حقوق ماهانه ۱۰۰۰ دلار برای یک فرد متخصص در خارج از ایران عادی است در ایران بسیار خوب است. بنابراین به این نتیجه می‌رسید که بنشینید در خانه و بدون اینکه به کارفرما جواب بدهید کار را تحویل بگیرید و انجام بدهید. وزن این نوع مهاجرت در بازی‌سازی در این فضای جدید عملاً سرعت گرفت و آن کسی که بخاطر خانواده نمی‌توانست مهاجرت فیزیکی داشته باشد، مهاجرت پنهان را انجام می‌دهد. مهاجرت پنهان یعنی اینکه من می‌توانم برای مصرف کشور خودم یک ارزش افزوده ایجاد کنم. اما آن را در یک خدمت بیرونی که ارزش افزوده آن برنمی‌گردد، قرار می‌دهم. به هر حال ما نیروی مؤثر کار را از دست می‌دهیم.

در ادامه محمدصادق دهنادی، «معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» در این برنامه گفت: به‌طور کلی ساختار فرهنگی کشور بر اساس تغییرات فرهنگی تغییر نکرده است. بر اساس آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ۳۴ میلیون مخاطب بازی رایانه‌ای در کشور هستند. بازی دومین مصرف فرهنگی کشور است. در یک ساختار هوشمند قاعدتاً باید بر اساس مصرف مردم برنامه‌ریزی کرد. اما این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد. شاید بودجه سینما ۲۵ برابر حوزه بازی‌های رایانه‌ای باشد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد همچنین گفت: بازی‌های رایانه‌ای جز صنایعی است که دولت و حکمرانی هیچ نقش اقتصادی در شکل‌گیری آن نداشته است. شاید ۱۵ سال پیش نهادهای حکمرانی روی ساخت بازی سرمایه‌گذاری می‌کردند. اما در حال حاضر این سرمایه‌گذاری نزدیک به صفر اتفاق می‌افتد. در حوزه اقدامات کاملاً مردم نهاد اگر دنبال مصداق باشیم، حتماً باید از بازی‌های رایانه‌ای نام برد که با مشارکت اقتصادی مردم این صنعت پا گرفته و در حال رشد و پیشرفت است. چنین وضعیتی را در هیچ کدام از صنایع خلاق نداریم.

وی افزود: حالا اگر این صنعت به طور طبیعی رشد نکرده و دست ما از حضور نیروهای زبده در این حوزه خالی شده است، به‌دلیل شکل نگرفتن اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای است. مسائل مختلف این حوزه از مسئله کپی رایت تا صیانت و حمایت از مالکیت معنوی و ارائه تسهیلات به فعالان این صنعت توسط حکمرانی به درستی انجام نشده است.

کد خبر 6076671 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن
  • تاثیر مستقیم ورزش بر فشار‌خون
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • همسر رهبر انقلاب ناشناس به مطب من مراجعه کرد! + فیلم
  • ویزیت پزشکان عمومی، ۱۲۶۰۰۰ تومان،متخصص ۱۸۹ هزار تومان
  • شهرهایی که میتوانید گل بفرستید!
  • بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن
  • خدمات پزشکان متخصص تویسرکان در درمانگاه خیریه
  • مهاجرت پنهان در صنعت بازی سبب از دست دادن نیروهای متخصص است