Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@17:24:35 GMT

چین به معاهده بین المللی تجارت تسلیحات پیوست

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۵۸۹۰

به گزارش ایرنا، "سی. سی. تی وی" تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه گزارش کرد که چین روز دوشنبه به وقت محلی به پیمان بین المللی تجارت تسلیحاتی پیوسته و نماینده چین در سازمان ملل سند پیوستن این کشور به عنوان صد و هفتمین عضو این پیمان را به دبیرکل این سازمان تحویل داده است.

در این گزارش آمده است: «جانگ جون» سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در این مراسم ضمن انتقاد از آمریکا که از چند پیمان بین المللی خارج شده است اظهار کرد: دولت چین به مشکلات ناشی از انتقال غیرقانونی و سوء استفاده از اسلحه اهمیت زیادی می دهد چین از اهداف این پیمان حمایت می کند و با اتخاذ اقدامات لازم برای تنظیم تجارت بین المللی اسلحه موافق است و با انتقال غیرقانونی اسلحه مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چین همیشه در مقوله صادرات تسلیحات نظامی سختگیرانه عمل کرده است گفت: چین فقط به دولت های قانونی و رسمی اجازه تجارت اسلحه می دهد نه گروه های غیر دولتی، و این کاملا بیانگر احساس مسئولیت پذیری پکن است.

سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد چین از همه طرف ها می خواهد صادرات تسلیحات نظامی را به طور دقیق کنترل کنند و از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از طریق صادرات اسلحه دست بردارند.

جانگ خاطرنشان کرد: الحاق به این پیمان بین المللی، گام مهم دیگری در راستای مشارکت فعال چین در حاکمیت تجارت جهانی تسلیحات برای حفظ صلح و ثبات بین المللی و منطقه ای است این اقدام نشان از عزم و صداقت چین برای حفظ رژیم کنترل تسلیحات بین المللی، حمایت از چند جانبه گرایی و ایجاد جامعه ای با آینده مشترک برای بشر است.

پیمان تجارت اسلحه که هدف آن تنظیم تجارت قانونی اسلحه و جلوگیری از انتقال غیرقانونی است ۲ آوریل ۲۰۱۳ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد و در ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۴ لازم الاجرا شد با الحاق چین هم اکنون ۱۰۷ کشور عضو این پیمان هستند.

در ۷۴ امین مجمع عمومی سازمان ملل که سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار شد وزیر امور خارجه چین از آغاز مراحل قانونی داخلی چین برای پیوستن به این معاهده خبر داد،  ماه گذشته کنگره خلق چین تصمیم به پیوستن به این پیمان را تصویب کرد.

پیوستن چین به این پیمان در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آوریل سال گذشته اعلام کرد که مخالف پیوستن به این پیمان بین المللی است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیمان بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد که حادثه دریایی جدیدی در جنوب غرب عدن به وقوع پیوسته است.

در بیانیه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس آمده است: گزارش‌هایی را درباره وقوع یک حادثه دریایی در فاصله ۱۵ مایل دریایی از جنوب غرب عدن دریافت کرده‌ایم.

این سازمان انگلیسی تصریح کرد که در حال انجام تحقیقات درباره این حادثه دریایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس