Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جمعی از هوادران «شیخ زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه، روز سه شنبه در اعتراض به دستگیری و بازداشت وی از سوی دولت نیجریه، راهپیمایی مسالمت آمیزی را  در پایتخت این کشور برگزار کردند.

در این راهپیمایی که در شهر «آبوجا» پایتخت نیجریه برگزار شد گروهی از هواداران  شیخ زکزاکی از جمله بانوان با در دست داشتن تصاویر شیخ زکزاکی، خواستار آزادی سریع و بدون قید شرط وی از سوی دولت نیجریه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه‌ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه 6 فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام کرده است.  «محمد ابراهیم زکزاکی» یکی از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» انجام گرفته به جنایاتی اشاره کرد که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده‌ است.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که دولت نیجریه 6 تن از فرزندان زکزاکی را کشته است و هم‌اکنون تنها سه فرزند او زنده هستند. 

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ و به دنبال یورش وحشیانه نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جنبش اسلامی نیجریه دولت نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس : مشکل مذاکرات آتش‌ بس مربوط به اسیران نیست

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز دوشنبه گفت: مشکل مذاکرات آتش‌بس در غزه به اسیران و تعداد آنها مربوط نیست، بلکه به امتناع اسرائیل از ارائه ضمانت در مورد مسائل اساسی مربوط می‌شود.   به گزارش ایسنا، حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) افزود: اولویت‌های ما یعنی توقف تجاوز، کمک‌رسانی، بازگشت آوارگان و طرح بازسازی غزه روشن است و به آزادی اسرا آنطور که اشغالگران ترویج ‌می‌کنند، محدود نمی‌شود.   براساس گزارش الجزیره، وی اظهار کرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مایل به دستیابی به توافق نیست و مردم و خانواده‌های اسیران صهیونیست را فریب می‌دهد تا شکست سیاسی و امنیتی خود را بپوشانند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • تدارک ویژه ورامینی‌ها برای برگزاری تظاهرات جمعه خشم
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه
  • برگزاری تظاهرات ورامینی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه در روز جمعه
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • تداوم حمایت مردم انگلیس از آرمان فلسطین
  • حماس : مشکل مذاکرات آتش‌ بس مربوط به اسیران نیست