Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@03:24:02 GMT

آموزش تاتو بدن و صورت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۱۲۳

آموزش تاتو بدن و صورت

خبرگزاری آریا - هنر وارد کردن رنگدانه ها به زیر پوست که ایجاد طرح و نقش دائمی کند را تاتو می نماند. تاتو بدن یکی از انواع تاتو ها است که به علت استفاده توسط افراد مشهور مورد توجه همگان قرار گرفته است. تاتو صورت با جنبه زیبایی از تاتوهای متداول به حساب می آید.
تاتو بدن
هنر وارد کردن رنگدانه ها به زیر پوست که ایجاد طرح و نقش دائمی کند را تاتو می نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاتو همان خالکوبی است که قدمتی بیش از هزاران سال دارد. در گذشته بسته به فرهنگ حاکم بر جامعه، تاتو مفاهیم و تعبیرهای گوناگونی را القا می کرده است. به طور مثال در گذشته تاتو بدن زنان اصیل تازه متولد شده نمادی از سلسله مراتب خانوادگی بوده است. اما در کشورهایی مانند یونان و رم آن را مخصوص خلافکاران می دانسته اند و یا در مصر باستان برای آن خواص درمانی قائل بوده اند. در سال 1891 اولین دستگاه تاتو اختراع شد و از 1990 تاتو به شکل امروزی رواج یافت و توانست به جایگاهی مناسب در تمامی فرهنگ ها دست پیدا کند. رایج ترین نوع تاتو، تاتو بدن است. تنوع در طرح و استفاده افراد مشهور و تاثیرگذار سبب شده است که تاتو بدن به نمادی از زیبایی تبدیل شود. تاتو بدن با اهدافی همچون زیبایی ، نشان دادن گرایش به فرقه خاص و مهمتر از همه پوشاندن نقایص مادرزادی یا اکتسابی مورد استفاده قرار می گیرد.
آموزش تاتو بدن
در آموزش تاتو بدن در ابتدا باید به متخصص امر مراجعه کرد، بسیارند افراد مدعی که به اصول اولیه آشنایی ندارند اما دست به آموزش یا انجام تاتو می زنند. تاتو بدن نوعی هنر برگرفته از نقاشی است که دارای تکنیک های خاصی است که در آموزش تاتو آشنایی با این تکنیک ها در اولویت کار قرار دارد. یکی دیگر از عوامل مهم در تاتو بدن، وسایل تاتو و نحوه ی به کارگیری آن ها است. دو نوع دستگاه تاتو وجود دارد:
دستگاه تاتو کویل یا مگنتی که جهت خط انداختن استفاده می شود. دستگاه روتاری که جهت ایجاد سایه ها، مورد استفاده قرار می گیرد.سوزن ها، حکم قلم مو را در تاتو دارند. از نظر نوع و عملکرد، سوزن ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در زیر به انواع آن اشاره می شود:
سوزن سرپلاک R به سوزن هایی اطلاق می شود که دارای چیدمان گرد هستند. از نوع RL برای خط انداختن و RS برای سایه زدن و پر کردن سطح های کوچک، استفاده می شود. سوزن های با سر تخت را نوع F مینامند که برای سایه های روشن و تیره ی یکدست کاربرد دارند. جهت سایه های تیره نامنظم (ابر و بادی) از سر سوزن های نوع M1 و برای سایه های تیره و منظم از سوزن نوع M2 استفاده می شود.نگهدارنده سوزن و رنگ را سرپلاک می گویند که بسته به نوع سوزن متغیر است.
همانطور که در بالا ذکر شد تنوع در ابزار آلات تاتو بسیار بالا است که این تنوع آشنایی نزدیک و تمرین مستمر را می طلبد که این امر تنها با آموزش مستقیم دست یافتنی است. رنگ های تاتو طیف گسترده ای از رنگ ها را تشکیل می دهند که بنا به نوع پوست، کاربرد آن ها متغیر است. آشنا شدن با برندهای معتبر، انواع رنگ و کاربرد آن از عوامل تعیین کننده کیفیت نهایی کار به حساب می آیند. یکی دیگر از عوامل مهم در تاتو بدن، آشنایی با اصول طراحی است. امروزه با استفاده از طرح چاپ، می توان الگوهای متنوعی برای انواع طرح ها داشت که به واسطه ی آن هر تصویر پیچیده ای به راحتی کشیده می شود. اما شناخت طرح های سه بعدی، تکنیک سایه زدن و ... از نکاتی است که مستلزم آموزش و یادگیری است.

نمونه ای از تاتو بدن
آموزش تاتو صورت
تاتو صورت به عنوان بخشی از بدن که همواره در معرض دید قرار دارد، بسیار مهم می باشد. با توجه به جنبه های ارثی و ژنتیکی، رنگدانه های پوست انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند بنابراین تطبیق دادن رنگ تاتو با رنگدانه های پوست امری بسیار تخصصی است. تاتو صورت انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها تاتو ابرو، لب و چشم است. تاتو ابرو که امروزه پرکاربردترین نوع تاتو در صورت است به منظور فرم دهی به ابروها انجام می شود. تخصص در شناخت انواع مدل ابرو ، فرم صورت ، نوع پوست و رنگ های مناسب با آن، امری بدیهی است که رسیدن به این علم نیازمند تخصص و آموزش کافی است.

تاتو ابرو
تاتو خط چشم و بن مژه با هدف افزودن زیبایی، امری دقیق می باشد که مهارت در آن حرف اول را می زند. از خط چشم و بن مژه برای رفع حالت خستگی و بی حالی چشم استفاده می شود که سبب زیبایی دائمی چشم ها بدون نگرانی پاک شدن ، می شود. اما آنچه خطر ریسک تاتو چشم را کاهش می دهد، مهارت و دقت مبتنی بر تجربه و تمرین است.

تاتو خط چشم
تاتو رژ لب برای خانم هایی که از تمدید رژ لب به ستوه آمده اند و به دنبال زیبایی دائمی بدون نیاز به تجدید هستند، کارایی دارد. لب دارای بافت حساسی است بنابراین تخصص در شناخت جزئیات آن حرف اول را می زند. همچنین برای دست یافتن به رنگ مورد نظر مشتری باید با انواع رنگ و قوانین ترکیب آن ها آشنا بود.

تاتو رژ لب
منابع
1. https://www.liveabout.com/what-is-a-tattoo-3189418
2. https://www.suedeinkstudios.com/projects
3. https://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=11312

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استفاده می شود آموزش تاتو رنگدانه ها تاتو صورت تاتو بدن سایه ها سوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بهادری اظهار کرد: بلافاصله بعد از بروز این مشکل نیروهای راه آهن در محل حادثه حضور یافتند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: وجود مشکلات و آسیب به سازه‌های ریلی سیستان و بلوچستان همواره وجود دارد و به صورت مداوم کار بهسازی و تعمیرات انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: کارکنان پشتیبانی راه آهن به صورت شبانه روزی در حال خدمت هستند تا مشکل به وجود آمده در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

کد خبر 6082330

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • برای تامین آب استان سمنان اقدامات خوبی صورت گرفته است
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی