Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:07:41 GMT

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۳۶۵

 موافقت با راه اندازی سه موسسه قرآن و عترت در استان بوشهر

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از سوی هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت با راه اندازی سه موسسه قرآنی در این استان موافقت شد.

ابراهیم کامران با اعلام این خبر افزود: در سال جاری هفت درخواست راه اندازی موسسه قرآن و عترت به هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شد که پس از بحث و بررسی کارشناسی توسط این هیات، با اکثریت آرا با راه اندازی موسسه قرآن و عترت متقین بوشهر، بقیه الله دشتستان و اطهر دشتی از استان بوشهر موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: موسسات قرآن و عترت بازوان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و توسعه دهنده مسیر فرهنگ قرآنی در جامعه هستند.

کامران ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآن و عترت و توسعه فعالیت های قرآنی در عرصه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی باید از اولویت‌های مدیران مسئول موسسات در راه اندازی موسسه باشد.

وی اظهارکرد: واگذاری فعالیت در حوزه قرآنی به موسسات، یکی از اقدامات خوبی است که می‌‎تواند در کنار آموزش‌های لازم در این راستا، در شناسایی استعدادها و بهره گرفتن صحیح از ظرفیت ها نقش برجسته ای داشته باشد.

کامران به فعالیت مجازی موسسات قرآنی استان در ایام کرونا اشاره و گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع با استقبال سه هزار نفری از ابتدای سال جاری در مناسبت‌های مختلف برگزار شده که نشان دهنده جایگاه این مراکز قرآنی در جامعه دارد.

وی یادآورشد: ۴۴ موسسه قرآن و عترت در استان بوشهر مشغول به فعالیت در زمینه های فرهنگی، هنری، آموزشی، دینی و مذهبی هستند.

مسئولیت حوادث احتمالی آسانسورها برعهده مالکان است

سرپرست اداره استاندارد شهرستان جم گفت:صاحبان مکان‌های عمومی و مسکونی باید گواهی بازرسی ادواری سالانه آسانسور را دریافت کنند در غیر این صورت مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده خودشان است.

زینب عباسی افزود: شورای عالی استاندارد ایران با توجه به اهمیت آسانسورها که نبود ایمنی در آن‌ها خطرهای جبران ناپذیری را برای سرنشینان به دنبال دارد، گرفتن گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسورها اجباری اعلام کرده است.

وی یادآورشد: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، همه دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و متولیان اماکن عمومی و مسکونی باید گواهینامه بازرسی آسانسور را دریافت کنند.

عباسی همچنین با اشاره به اجرای طرح استانداردسازی آسانسور مراکز پرتردد در جم، بیان کرد: سه مرکز عمومی شامل ساختمان پزشکان، هتل جم و مهمانسرای کشتیرانی، گواهینامه استاندارد کسب کردند.

سرپرست اداره استاندارد شهرستان جم ادامه داد: آسانسور یکی از ساختمان‌های پزشکان جم نیز پس از یک مرحله پلمب به دست کارشناسان استاندارد، موفق به دریافت گواهینامه ایمنی شد.

عباسی گفت: مردم باید آگاه باشند که با توجه به اجباری شدن استاندارد ادواری آسانسور، تمام مدیران ساختمان‍ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی باید قطعات آسانسورهای واحدهای خود را استانداردسازی کنند.

تشییع و تدفین پیکر دومین شهید مدافع سلامت

پیکر پاک دومین شهید مدافع سلامت استان بوشهر، شهید دکتر خضر خلیلی در گلزار شهدای زادگاهش روستای بوالخیر بخش دلوار آرام گرفت.

پیکر پاک فرزند رشید خطه دلاوران و ایثارگران عصر دیروز با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در گلزار شهدای بوالخیر به خاک سپرده شد.

دکتر خضر خلیلی، رئیس پزشکی قانونی شهرستان دشتستان پس از مدت‌ها مبارزه با کرونا ۱۲ تیر در بیمارستان حضرت علی اصغر شیراز به دیدار حق شتافت.

دکتر خلیلی، پزشک عمومی متولد فروردین ۱۳۳۶ و از اهالی روستای بوالخیر بخش ساحلی دلوار بود که به مدت ۳۵ سال در شهرستان دشتستان و شهر برازجان مشغول به خدمت بوده است.

اردیبهش امسال نیز دکتر غلامرضا فخری متخصص بیهوشی بیمارستان مسیح دانشوری اهل شهر برازجان پس از مدتی مبارزه با کرونا به دیدار حق شتافت.

 روستاهای کنگان از دریا نهایت بهره را ببرند

فرماندار کنگان گفت: روستائیان این شهرستان در راستای بهبود وضعیت معیشت خود و رونق گردشگری از همجواری با دریا نهایت بهره را ببرند.

سید علی پاک نژاد در نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان کنگان اظهارداشت: گردشگری از محورهای اصلی برای تامین درآمد پایدار و رونق و توسعه روستاهای شهرستان است که دهیاران شهرستان  باید جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری بویژه گردشگری دریایی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: کریدور ساحلی از شهر کنگان به روستاهای تمبک، نخل غانم، برکه چوپان و قلعه میان مسیری برای توسعه و آبادانی بیشتر این روستاهاست که باید از این ظرفیت بخوبی بهره‎گیری شود.

پاک نژاد افزود: دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی روستاها گام‎های موثری برداشته که دهیاران باید این خدمات شایسته را برای مردم بازگو کنند.

 طرح هادی روستاها، توسعه روستاها، پروژه پرورش ماهی در قفس در روستاها، گردشگری دریایی، آسفالت معابر روستایی، صرفه جویی در مصرف آب و برق، ارزش افزوده آلایندگی از جمله‎ موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.

  دستگیری سارق احشام در گناوه 

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: سارق حرفه ای احشام با پنج فقره سرقت در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسین احمدی در این رابطه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی روستای شول با اقدامات اطلاعاتی یک نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات هماهنگ متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند. 

احمدی اظهارداشت: متهم در بازجویی فنی ماموران پلیس به پنج فقره سرقت احشام اعتراف کرد.

وی غفلت مالباختگان را موجب سرقت سارقان دانسته و از مردم خواست، با رعایت اصول حفاظتی و توجه به هشدارهای پلیس، دست سارقان را از دستبرد اموالشان کوتاه کنند. 

 کشف ۱۵ کیلوگرم تریاک در دیلم 

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "موسوی" با توقیف یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵،  ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

سرهنگ رضا اسماعیلی دراین اظهارداشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید"موسوی" حین کنترل خودروهای عبوری به سمت استان خوزستان به یک دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۵ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود کشف کردند.

 اسماعیلی ادامه داد: در همین رابطه یک متهم دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم توصیه کرد: شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

  توقیف محموله پوشاک قاچاق در گناوه 

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: در عملیات پلیس شهرستان گناوه یک دستگاه خودرو سواری سمند حامل یکهزار و ۷۴۰ ثوپ پوشاک قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۴ میلیون ریال شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ حیدر سوسنی در این رابطه گفت: روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان گناوه حین گشت زنی در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری سمند حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در اقدام سریع ماموران انتظامی خودرو متوقف و پس از بازرسی از آن یکهزار و ۷۴۰ ثوپ پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۴ میلیون ریال کشف شد.

سوسنی  یادآورشد: در این رابطه یک متهم دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

برچسب‌ها کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سرگرد مهدی سمنگانی گفت: : در پی اعلام منابع و مخبرین مبنی بر دیو مقادیر زیادی چوب تاغ در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی لجران به محل اعزام شدند.
وی افزود: در بازرسی ماموران پلیس از محل مقدار ۲ تن معادل ۲۰۰ اصله درخت که در چندین نقطه دیو شده بود کشف و  این محموله به اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار تحویل داده شد.شد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار در پایان با اشاره به تشکیل تیم‌های تخصصی در خصوص شناسایی و دستگیری متهمان در این خصوص گفت: پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار مقابل متخلفان و سودجویان خواهد ایستاد.

 

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در گرمسار
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • تولید ۴۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در جنوب استان بوشهر
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد