Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@20:56:28 GMT

استاندار تهران: فراموش کردیم کرونا وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۵۰۱

استاندار تهران: فراموش کردیم کرونا وجود دارد

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: غفلت و بی‌توجهی در زمینه ویروس کرونا سبب شد تا آمار فوتی‌ها به ۲۰۰ نفر برسد در حالیکه با رعایت نکات بهداشتی و توجه ویژه این آمار کاهش می‌یافت.

وی به فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: امسال اوقات فراغتی وجود ندارد که برای آن برنامه‌ریزی شود و همه باید در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار تهران خاطر نشان کرد: هیچ چیز بهتر و مناسب‌تر از حفظ سلامتی و امنیت جسمی و روانی فرزندان نیست و خانواده‌ها باید برای ماندن فرزندان در خانه برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت در عبور از بحران کرونا نقش موثری دارد، عنوان کرد: با ابتکار مدیریتی و چابک سازی می‌توان از این دوره بحرانی عبور کرد.

محسنی بندپی گفت: برداشتن محدودیت‌ها و برخورد باز زمینه ساز گسترش شیوع ویروس کرونا می‌شود در حالیکه با اعمال برخی محدودیت‌ها می‌توان این وضع را مدیریت و آن را سپری کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران نیز در ادامه به نقش جوانان و نوجوانان در رفع معضلات کشور اشاره کرد و افزود: انتخاب مشاورین جوان در واحد‌های تولیدی و صنعتی و استفاده از نخبگان راهکاری موثر در رفع معضل بیکاری است.

شکرالله حسن بیگی خاطر نشان کرد: استفاده از دانش‌آموزان نخبه و مشاورین جوان در عرصه‌های مختلف، سرمایه گذاری طولانی مدت برای کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: پنج هزار دانش آموز با مکانیزم‌های خاصی شناسایی و انتخاب و تربیت شدند تا در آینده بتوانند افرادی اثرگذار برای کشور باشند.

محمد صیدلو افزود: تربیت دانش آموزان و شناسایی قشر مستعد موجب می‌شود تا آن‌ها در آینده علاوه بر توانمندی‌های علمی به چرخه صنعت و تولید نیز وارد شوند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت‌های آموزشی و پرورشی خود برای تربیت نیرو‌های موثر در کشور بهره می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این جلسه گفت: واحد‌های تولیدی صنفی ۸۰ هزار واحد تولیدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۶۰ هزار واحد خدمات فنی در تهران وجود دارد که آمادگی دارند به دانش آموزان آموزش ارائه کنند.

یدالله صادقی خاطر نشان کرد: آموزش دانش آموزان سبب مهارت آن‌ها در کسب و کار شده و در آینده هر کدام به عنوان یک تکنیسین فعالیت خواهند کرد.

وی یادآور شد: ارزش کارآفرینی و صنعت‌گری توسط دانش‌آموزان باید شناخته و به آن‌ها آموزش داده شود تا در آینده بتوانند از توانمندی‌های خود بهره بگیرند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه این جلسه به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: آشنایی دانش آموزان با مسائل دینی و قرآنی راهکاری موثر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

محمدرضا مسیب‌زاده با اشاره به اینکه سی و هشت دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی در کشور برگزار شده است، خاطر نشان کرد: شهرستان‌های استان تهران به دلیل برخورداری از نیرو‌های ارزشی، میزبان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی خواهد بود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و غیر حضوری و از ابتدای مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۱۴ رشته قرائت، مفاهیم، حفظ، ترتیل، اجرای نماز، صحیفه سجادیه، احکام، اذان، انشاء نماز، نهج البلاغه و ترتیل خوانی شرکت می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استاندار تهران ویروس کرونا پروتکل بهداشتی پارسی خبر آموزش و پرورش خاطر نشان استان تهران دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش