Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران برای آمادگی هرچه بیشتر جهت حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین و مصاف با چهار تیم هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق در مهر و آبان، در نظر دارد تا ۲ دیدار تدارکاتی را در شهریورماه پیش رو انجام دهد تا ملی‌پوشان هم پس از مدت‌ها دور هم جمع شوند و هم با سرمربی جدید تیم ملی، دراگان اسکوچیچ آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام مهدی خراطی، رییس دپارتمان تیم‌های ملی، شاگردان اسکوچیچ در تاریخ ۱۷ شهریور و در تاشکند ازبکستان باید به مصاف تیم ملی ازبکستان بروند. ازبکستان در چند سال اخیر فارغ از رویایی‌های متعدد در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، یک رقیب دوستانه بوده است.

این تیم آخرین بار در تاریخ ۲۰ شهریورماه سال ۱۳۹۷ و پس از جام جهانی ۲۰۱۸ در تاشکند از تیم ملی ایران پذیرایی کرد که شاگردان کارلوس کی‌روش با تک گل مهدی ترابی به برتری رسیدند. پیش از جام جهانی هم تیم ملی مقابل تیم دوم ازبکستان قرار گرفت که در آن دیدار روزبه چشمی تک گل مسابقه را به ثمر رساند.

۲۱ خردادماه سال ۱۳۹۴ بود که بازهم در تاشکند، ازبک‌ها میزبان ما بودند. جالب است که در آن دیدار نیز مهدی ترابی با یک گل دیرهنگام، ایران را به برتری رساند. قبل‌تر در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال ۱۳۸۸، ایران با افشین قطبی به تاشکند رفت و مقابل میزبان خود به تساوی بدون گل رضایت داد.

به نوعی تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای تدارکاتی مقابل ازبکستان هیچ‌وقت گل نخورده و از چهار بازی به سه پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده است.

ازبک‌ها پس از اینکه با هکتور کوپر به موفقیت نرسیدند؛ وادیم آبراموف را بار دیگر به عنوان سرمربی انتخاب کردند تا خاطرات شیرین جام ملت‌های ۲۰۱۱ را برایشان تداعی کند. این تیم در حال حاضر با یک بازی بیشتر نسبت به ازبکستان در گروه چهارم با ۹ امتیاز صدرنشین است. ایران اما با ۶ امتیاز از چهار بازی در رده سوم گروه خود قرار دارد.

برچسب‌ها مهدی خراطی ازبکستان تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کارلوس کی روش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهدی ترابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ازبکستان تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کارلوس کی روش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهدی ترابی ازبکستان تیم ملی ایران دراگان اسکوچیچ کارلوس کی روش جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهدی ترابی جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

به گزارش "ورزش‌ سه"، آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دقایقی پیش به پایان رسید و در حالی که ازبکستان با نتیجه عجیب یک بر صفر در حال شکست از ویتنام بود، در دقایق پایانی توانست به بازی برگردد و سپس در ثانیه‌های پایانی حساب کار را به سود خودش عوض کرد تا آخرین تیم راه یافته به مرحله یک نیمه نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیای 2024 لقب بگیرد.
تیم ملی ایران ساعاتی پیش توانسته بود با پیروزی مقتدرانه برابر قرقیزستان به مرحله نیمه نهایی برسد و با این وصف یکی از دیدارهای نیمه نهایی میان ازبکستان و ایران برگزار می‌شود. همچنین دیگر دیدار نیمه نهایی میان دو کشور تایلند و تاجیکستان برگزار خواهد شد.
گفتنی است با صعود ازبکستان به مرحله نیمه نهایی 4 سهمیه آسیا در جام جهانی ازبکستان که قرار است چند ماه دیگر برگزار شود، مشخص شد و حالا یک سهمیه دیگر باقی مانده که 4 تیم شکست خورده در مرحله یک چهارم نهایی برای کسب آن تلاش خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان در نیمه‌نهایی حریف ایران شد
  • ازبکستان ۲ - ۱ ویتنام/ ازبک‌ها حریف ایران شدند
  • حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان حریف ایران شد/ امید ۴ تیم به جام جهانی فوتسال
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان