Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع ترکیه اخیراً سامانه دفاع مشکی اس ۴۰۰ روسیه را بر روی جنگنده‌های آمریکایی آزمایش کرده است.

روزنامه « Fighter Jets World» امروز سه‌شنبه گزارش داد که ترکیه در پایگاه هوایی «اکینجی» (اطراف آنکارا و سابقاً مُـرّتد) این سامانه‌ها را بر روی جنگنده‌های اف ۱۶ و اف ۴ فانتوم آزمایش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه گفته است که رادارها هواپیماهایی با سرعت بالا را در اطراف پایگاه هوایی مذکور رصد کرده‌اند و این آزمایش های ترکیه تا ۲۶ نوامبر ادامه داشته است. با این حال ارتش ترکیه نتایج این آزمایش را اعلام نکرده است.

ترکیه سال ۲۰۱۷ طی توافقی با روسیه سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را از این کشور خرید و همین اقدام باعث شد که آمریکا آنکارا را از پروژه تولید جنگنده‌های اف ۳۵ حذف کرده و جنگنده‌های درخواستی ترکیه (مجموع جنگنده‌ها ۱۰۰ عدد) را به این کشور ندهد.

اخیراً برخی رسانه‌ها مدعی شدند که آمریکا به ترکیه پیشنهاد داده است برای دست‌یابی به تکنولوژی اس ۴۰۰ روسیه، این سامانه را غیرمستقیم از ترکیه بخرد. مقامات روسیه در واکنش به این خبر گفتند که ترکیه در قرارداد خرید اس ۴۰۰، امضا کرده است که آخرین کشور مقصد اس ۴۰۰ باشد و آن را به کسی یا کشوری واگذار نکند.

آمریکا سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را که یکی از قوی‌ترین سامانه‌های دفاعی است، دشمن جنگنده‌های مدرن خود می‌داند و بیم آن دارد که کد این جنگنده‌ها توسط سامانه مذکور کشف و افشا شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه جنگنده امریکایی اس 400 جنگنده ها اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت دفاع آمریکا یکشنبه شب در بیانیه‌ای در تارنمای پنتاگون تاکید کرد که آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، اما به اتخاذ همه اقدامات لازم برای دفاع از اسرائیل و پرسنل آمریکایی ادامه می‌دهد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، آستین همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را از مشاوره‌های خود با شرکا و متحدان برای تقویت عزم بین‌المللی در مقابل ایران مطلع کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • حسین علایی: ۱۲۰ جنگنده پیشرفته برای مقابله با ایران به پرواز درآمدند اما .../در زمان حمله سپاه، فرمانده سنتکام در اتاق عملیات اسرائیل حضور داشت
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • وزیر دفاع آمریکا: آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست
  • درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران
  • رئیس سیا از ترکیه خواست میانجیگری کند
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی‌ها؛ به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید