Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک کودک ۶ ساله در «فیلادلفیا»، کودکی هفت ساله در «شیکاگو»، کودکی ۸ ساله در «آتلانتا» و نوجوانی ۱۵ ساله در نیویورک همه طی روزهای آخر هفته در آمریکا هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. 

روزنامه گاردین امروز سه‌شنبه گزارش داده در خشونت‌های مسلحانه‌ای که از جمعه شب تا یکشنبه در آمریکا اتفاق افتاده نزدیک به ۱۶۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گاردین نوشته این خشونت‌ها کاسه صبر جامعه آمریکا را لبریز کرده است. این خشونت‌ها در آستانه تعطیلات جشن روز «چهارم جولای» (روز استقلال آمریکا) اتفاق افتاده است. 

«برایان کمپ»، فرماندار ایالت جورجیا بعد از آنکه ۳۱ نفر هدف تیراندازی قرار گرفته و ۵ نفر جانشان را از دست دادند در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد. 

گاردین می‌گوید با این وجود شیکاگو شاهد بدترین خشونت بوده و یکی از خونین‌ترین روزهای آخر هفته را تجربه کرده است. در این شهر ۱۷ نفر از جمله یک دختر بچه ۷ ساله جانشان را از دست دادند، یک پسربچه ۱۴ ساله و ۶۳ نفر دیگر زخمی شدند. 

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا پدیده‌ای جدا از «تیراندازی‌های کور» (تیراندازی یک فرد به سمت جمعیت) در این کشور است که وقوع آنها بحث‌های مهمی درباره لزوم تجدیدنظر در قوانین حمل سلاح در آمریکا را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. 

 با آنکه تیراندازی‌های کور در آمریکا به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، خشونت‌های مسلحانه چندان مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار نمی‌گیرند.

با آنکه این پدیده در اکثر شهرهای آمریکا شیوع دارد، شهر شیکاگو بدترین آمارها را دارد و یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود.

پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۷ در اندیشکده آتلانتیک ارائه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تا به حال چندین بار در اظهاراتی که نژادپرستانه تعبیر شده گفته زندگی در شیکاگو از افغانستان هم بدتر است. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خشونت های مسلحانه خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که یک فرمانده در لشکر گیفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شد.

با کشته شدن این نظامی اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل در نوار غزه از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 596 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه 22 نظامی اسرائیلی دیگر زخمی شدند.

با زخمی شدن این نظامیان شمار نظامیان زخمی شده اسرائیل در نوار غزه نیز به بیش از 3152 نفر رسید.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که محل تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در اطراف بیمارستان الشفاء با خمپاره هدف قرار داد.

گردان های قسام نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند که یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه شکار کردند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا با ۱۱ کشته و زخمی (فیلم)
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • ۹ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در ولایت فراه
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • شهادت نیروی واحد گشت تکاوری و یک نوزاد در حمله مسلحانه خاش
  • یک کشته و ۵ زخمی در محور دیهوک- طبس
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا