Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از تاثیر درجه حرارت هوا بر ویروس کرونا مشاهده نشده است.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری آریا به نقل از  خبرگزاری رویترز، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از تاثیر درجه حرارت هوا بر ویروس کرونا مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهبود بیماران کرونایی ممکن است ماه‌ها طول بکشد
به عقیده پزشکان بهبود بیماران کرونایی ممکن است ماه‌ها طول بکشد، به ویژه بیمارانی که از دستگاه تنفس استفاده کرده اند.
به گزارش ان بی سی نیوز، سالینا حفیظ، شهروند 48 ساله آمریکایی سه هفته در بیمارستانی در نیویورک، در بیهوشی به سر می‌برد و در تمام آن مدت دستگاه تنفس به او وصل بود. او که در فلوریدا زندگی می‌کند، برای عیادت از پدر بیمارش به نیویورک رفته بود و احتمالاً این بیماری را از او گرفت. وی پس از بهبود در گفتگو با ان بی سی نیوز گفت: به همسرم اطلاع دادم که حالم خوب نیست. هر اتفاقی افتاد، به نیویورک نیا. باید بمانی و از فرزندانمان مراقبت کنی.
پیامکی که سالینا به همسرش داد، آخرین چیزی است که قبل از بستری شدن در بیمارستان به خاطر دارد.
برادر سالینا گفت: وقتی دیدم خواهرم یک هفته قبل کاملاً سالم بود و اکنون در آن شرایط بود، گریه کردم.
اما سالینا با بیماری مبارزه کرد و سرانجام دیگر نیازی به دستگاه تنفس نداشت و از بیمارستان مرخص شد. اما او و خانواده اش نمی‌دانستند که هنوز راه زیادی تا پایان این مبارزه باقی مانده است.
برادر سالینا درباره وضع او پس از ترخیص گفت: او نمی‌توانست حرف بزند و حافظه اش ضعیف شده بود.
پزشکان اکنون به این نتیجه رسیده اند که بهبود بیماران کرونایی ممکن است ماه‌ها طول بکشد، به ویژه بیمارانی که از دستگاه تنفس استفاده کرده اند.
سوزان مالتسر، از مسئولان بیمارستان گلن کوو در لانگ آیلند، واقع در نیویورک گفت: ما به سرعت پی بردیم که این بیماران شرایط بسیار ویژه‌ای دارند که باید مراقب آن‌ها باشیم. این بیماران به قدری ضعیف شدند که تا مدت‌ها آثار بیماری را با خود داشتند؛ آثاری همچون مشکل در راه رفتن، حرف زدن، بلع، و از دست دادن حافظه. مالتسر گفت: ما هرگز این همه بیمار مثل این ندیده بودیم. ما هرگز بخشی نداشته ایم که مملو از بیماران 40، 50 ساله باشند که تا این حد ضعیف و ناتوان باشند. دکتر سوزان مالتسر گفت این بخشی از روند موسوم به سندروم پس از آی سی یو است.
وی درباره اینکه آیا ممکن است این بیماران به خاطر این بیماری در تمام طول عمر مشکلاتی پیدا کنند گفت: نمی‌دانم آیا این آثار در تمام طول عمر با آن‌ها خواهد بود یا خیر. بسیاری از بیماران ما دچار آسیب عصبی شده اند. به ویژه در مورد این بیماران، روند بهبود بسیار طولانی خواهد بود. وی افزود: ترکیبی از فیزیوتراپی، روان درمانی و کار درمانی به پیشرفت در بهبود بیمارانی، چون سالینا کمک می‌کند.
سالینا گفت: راه درازی در پیش دارم. هنوز مثل قبل نشده ام. در بالا و پایین رفتن از پله‌ها خیلی زود خسته می‌شوم.
سالینا که تقریباً دو ماه است از بیمارستان مرخص شده است، از آنجا که هنوز بهبود کامل نیافته، هنوز در نیویورک است.
وی گفت: کووید 19 شوخی نیست. مثل هیولایی است که در بدنت زندگی می‌کند.

ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناست
از آنجا که انتقال ویروس کرونا از طریق هوا تایید شده است از این رو پژوهشگران معتقدند استفاده از ماسک بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز‏، طبق آخرین تحقیقات، از آنجا که انتقال ویروس کرونا از طریق هوا تایید شده است از این رو پژوهشگران معتقدند استفاده از ماسک بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.
یحیی مکی عبد المومن متخصص ویروس شناسی از لیون فرانسه گفت: هر روز به اطلاعات جدیدی درباره ویروس کرونا دست می‌یابیم. زمانی که اعلام شد چین درگیر ویروس کرونا شده است تحقیقات اندکی درباره این ویروس انجام شده بود، اما بعد از اینکه این ویروس به اروپا و آمریکا رسید آزمایش‌ها و تحقیقات بسیار گسترده‌ای درباره این ویروس انجام شد. امروز ما می‌گوییم این ویروس را می‌شناسیم، اما هر روز به اطلاعات جدیدی درباره این ویروس دست پیدا می‌کنیم.
وی افزود: جهش ژنتیکی ویروس اثبات شده است و همین مسئله مقابله با آن را تغییر داده است. یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که آمریکا و کشور‌های عربی در مقابله با این ویروس دارند این است که اماکن زیادی آلوده به این ویروس شده اند و همین گسترش شیوع‏ مقابله با آن را دشوار کرده است.
فواد قانصو رئیس بخش بیماری‌های خونی بیمارستان سانتا آنا از برشیای ایتالیا گفت: اکنون شرایط در ایتالیا بسیار خوب است. درست است که ما پیشگیری می‌کنیم، اما متاسفانه این ویروس به سرعت در حال شیوع است و همین مسئله نگران کننده است.
یحیی مکی عبد المومن افزود: در مکانی که فرد مبتلا سرفه می‌کند این ویروس می‌تواند تا شعاع 30 متری در فضا پخش شود. این ویروس از طریق هوا منتقل نمی‌شود، اما تنها در صورتی که شرایط فراهم باشد می‌تواند از طریق هوا منتقل شود حتی در دمای کم در صورتی که فرد مبتلا به کرونا عطسه کند تهویه کننده می‌تواند این ویروس را در هوا بچرخاند و این مسئله موجب شیوع این ویروس شود.
فواد قانصو تاکید کرد: درباره اینکه موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول خواهد بود باید گفت ما هنوز از شر موج اول رها نشده ایم که بخواهیم به موج دوم کرونا فکر کنیم. طبق آخرین تحقیقاتی که در سوئد انجام شد بسیای از افراد حتی بدون اینکه علائم خاصی داشته باشند و خود آن‌ها متوجه شوند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به نظر من موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول نخواهد بود چرا که این ویروس با شیوع بیشتر ضعیف‌تر می‌شود. با توجه به اینکه ما هنوز در موج اول شیوع ویروس کرونا هستیم اگر از ماسک استفاده نشود شرایط بسیار سخت‌تر نیز می‌شود. ما در هیچ شرایطی نباید ماسک را از خود جدا کنیم فعلا این بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

ارتباط معنادار سکته‌های مغزی و کرونا
متخصص مغز و اعصاب گفت: متأسفانه با بررسی رفتار‌های ویروس کرونا در 5 ماهه اخیر شاهد بروز موارد ابتلا به سکته‌های مغزی ناشی از این بیماری ویروسی هستیم.
دکتر مژده قبایی افزود: با گذشت چند ماه از بررسی علائم بیماری کووید 19، رفتار این ویروس و بدن نشان می‌دهد تمام عروق بدن براثر ابتلا به این ویروس صدمه می‌بیند.
وی ادامه داد: این ویروس می‌تواند با فعالیت‌هایی که در بدن دارد، لخته (ترومبوز) ایجاد کند و موجب بسته شدن عروق شود که این بسته شدن عروق در قلب و مغز با سکته‌های قلبی و مغزی همراه است.
دکتر قبایی با اشاره به این که در برخی موارد بسته شدن عروق به علت کرونا با خونریزی‌هایی در بدن نیز همراه است گفت: ویروس کرونا در افرادی که دارای عناصر زمینه ساز بیماری‌های مغزی هستند با شدت بیشتری می‌تواند موجب سکته مغزی شود، برای نمونه یکی از بیماران، در بیمارستان امام خمینی برغم جوان بودن به علت فشارخون دچار حملات مغزی و سکته ناشی از کرونا شده است.
وی افزود: در برخی بیماران جوان بدون داشتن بیماری زمینه‌ای مبتلا به کووید 19 شده اند و سکته مغزی کرده اند.
این متخصص مغز و اعصاب افزود: مهمترین راه برای مقابله با این ویروس حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا است و هرچه افراد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سعی در پیشگیری داشته باشند به نفع خود آن‌ها و نظام سلامت کشور است.

لزوماً همه کسانی که بر اثر کرونا می‌میرند، به بیمارستان نمی‌رسند
متخصص بیماری های عفونی: تعداد مبتلایان و حتی قربانیان کرونا در ایران بیشتر از آمار منتشر شده است، چون همه کسانی که به علت کرونا می‌میرند به بیمارستان نمی‌رسند.
 دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا با هشدار نسبت به افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، افزود: تعداد مبتلایان و حتی قربانیان کرونا در ایران بیشتر از آمار منتشر شده است، چون همه کسانی که به علت کرونا می‌میرند به بیمارستان نمی‌رسند.
وی گفت: همچنین خیلی از تست‌های تشخیص، موارد دقیق کرونا را مشخص نمی‌کنند.
این متخصص  با بیان اینکه "حداقل تا یک سال آینده با کرونا درگیر هستیم و در این مدت نمی‌توانیم اقتصاد کشور را تعطیل کنیم"، گفت : با این حال بازگشایی‌ها باید اصولی باشد.
وی افزود: تحقیقات نشان داده درصد زیادی از مبتلایان در مهمانی‌ها، عروسی‌ها، جشن‌ها و مکان‌های عمومی شلوغ به کرونا مبتلا شده‌اند.

استفاده از دستکش، از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند
محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کردند : لمس سطوح مختلف با دستکش یک بار مصرفی که به صورت مکرر استفاده شده موجب پراکندگی ویروس می‌شود.
نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد استفاده از دستکش، از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند.
پژوهش‌های میدانی هم نشان می دهد که مردم اغلب از یک جفت دستکش در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند و بدون آنکه آن را تعویض کنند به همه سطوح دست می‌زنند. استفاده از دستکش‌ یک بار مصرف به این شکل افراد را به طور جدی‌تری در خطر ابتلا به کووید-19 قرار می‌دهد.
پوشیدن دستکش هنگام خرید یا استفاده از دستگاه خودپرداز لزوماً افراد را از ابتلا به بیماری محافظت نمی کند. گفته می‌شود پوشیدن دستکش در فروشگاه های مواد غذایی هیچ فایده ای ندارد چرا که وقتی با یا بدون دستکش، یک چیز را لمس کنید و سپس چیز دیگری را لمس کنید شما به طور بالقوه ویروس را از یک مکان به مکان دیگری منتقل می کنید.
دستکش حتی ممکن است توجه را از اهمیت شستشوی دست ها منحرف کند. دستکش به هیچ وجه جای شستشوی دست یا سایر دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری را نمی گیرد، حتی ممکن است احساس امنیت کاذب به افراد دهد و می تواند افراد را نسبت به سایر موارد بهداشتی مانند شستن دست ها یا جلوگیری از لمس صورت بی توجه کند. در واقع دستکش می تواند کمی فریبنده باشد.
نتیجه بررسی های اخیر پژوهشگران نشان می دهد استفاده از دستکش از اشخاص در برابر کووید-19 محافظت نمی کند. پوشیدن دستکش در ملاء عام و مکان های عمومی ضروری نیست. برای عموم مردم، استفاده از دستکش تنها در مواردی نظیر تمیز کردن یا مراقبت از شخصی که بیمار است، توصیه می شود.
در بیشتر مواقع دیگر، مانند بیرون رفتن و خرید کردن، پوشیدن دستکش لازم نیست. درعوض، اقدامات پیشگیرانه روزمره مانند رعایت فاصله اجتماعی از دیگران، شستن دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و زدن ماسک توصیه می شود.

بررسی ادعای پژوهشگران درباره انتقال کرونا از طریق هوا
به گزارش رویترز، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تائید کرد این نهاد از نامه 239 پژوهشگر درباره مدارک دال بر هواپخش و هوازی بودن ویروس کرونای جدید باخبر و در حال بررسی آن است.
موضوع انتقال ویروس کرونای سارس-2 (کرونا) از طریق هوا و احتمالات و گمانه‌زنی‌ها در مورد آن، نخستین بار نیست که مطرح می‌شود.
نظر سازمان جهانی بهداشت و برخی دیگر نهادهای بین‌المللی و ملی این است که ویروس به‌طور مشخص از طریق ذرات و قطره‌های بسیار ریز تنفسی‌ انتقال می‌یابد، که البته می‌توانند در هوا از فرد بیمار به فرد سالم انتقال پیدا کنند.
اما این ذرات و قطرک‌های تنفسی -در عطسه، سرفه یا زمان گفت‌وگو- به‌مراتب بزرگ‌تر از ذرات هواپخش -ذرات معلق در هوا- هستند. به همین دلیل در مجموع توصیه بر استفاده از ماسک است و اعتقاد عموم بر این‌که ماسک به‌شکل محسوسی جلوی ورود این قطرک‌ها به دهان و بینی را می‌گیرد.
ذرات و قطرک‌های تنفسی -در عطسه، سرفه یا زمان گفت‌وگو- به‌مراتب بزرگ‌تر از ذرات هواپخش -مثل ذرات ریز معلق در هوا- هستند.
اما به تازگی 239 پژوهشگر از 32 کشور جهان در نامه‌ای سرگشاده که در ژورنال بیماری‌های عفونی دانشگاه آکسفورد (Clinical Infectious Diseases) منتشر شده، گفته‌اند شواهد و مدارک حاکی‌ست ویروس از طریق هوا، یعنی با تنفس قابل انتقال است.
از آن‌جایی که ذرات بسیار ریز می‌توانند در هوا شناور بمانند، پژوهشگران خواستار به‌روزرسانی راهنما و توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت هستند.
طارق یاسروویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفت این نهاد نامه را مشاهده کرده و در حال بررسی آن است.
این‌که انتشار ویروس کرونا از طریق ذرات بسیار بسیار ریز هواپخش قابل انتشار است، آن‌هم در مقایسه با ذرات و قطرک‌های بزرگ‌تر تنفسی که سریع‌تر سقوط می‌کنند، هنوز مشخص نیست.
شماری از پژوهشگران در مورد بازتاب عمومی نامه سرگشاده 239 پژوهشگر در رسانه‌های غیرعلمی، انتقادهایی را مطرح کرده‌اند.
از جمله دکتر ساسیکا پوپچو، همه‌گیرشناس بیماری‌های عفونی، در حساب کاربری خود در توئیتر گفته بازتاب غیرعلمی نامه دمیدن بر احساسات عمومی‌ست و به ایجاد ترس و واهمه در بین مردم می‌انجامد.
دکتر آنجلا راسموسن، ویروس‌شناس دانشگاه کلمبیا، در حساب توییتر خود تاکید کرده موضوع هواپخش بودن ویروس کرونا و معانی این موضوع همین حالا هم مبهم و گیج‌کننده است و بحث‌های عمومی، بدون آن‌که توصیه مشخصی در اختیار عموم بگذارد، فقط به فضای ترس دامن می‌زند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا علمی سخنگوی سازمان جهانی بهداشت پیشگیری از ابتلا استفاده از دستکش بر ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا از طریق پوشیدن دستکش دستگاه تنفس طریق هوا نشان می دهد بهترین راه کووید 19 شده اند موج اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست