Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر به ادعای دیروز آمریکا علیه ایران این‌چنین پاسخ داد: آیا این شامل سیاست خارجی مسئولانه‌تر و کمتر بی‌ثبات کننده آمریکا در تامین سلاح با ارقام نجومی برای کشور‌های خاورمیانه نیز می‌شود؟

پیام توئیتری نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پاسخ به توئیت دیروز وزارت خارجه آمریکا است که ادعا کرده بود: سازمان ملل به مدت ۱۳ سال محدودیت تسلیحاتی ایران را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه‌ای که آمریکا به جریان انداخته محدودیت‌ها علیه ایران را به طور نامحدودی تمدید می‌کند. محدودیت‌ها علیه ایران تا زمانی که این کشور تغییر قابل توجهی در رفتارش ایجاد نکند، نباید برداشته شود!

با نزدیک شدن به ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) و زمان مقرر شده بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که برجام نیز پیوستی از آن است، تحریم‌های تسلیحاتی ایران حداکثر ۵ سال پس از پذیرش این توافق باید به پایان برسد.

این موضوع در روز‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائل سیاسی در سطح جهان تبدیل شده است و باید توجه داشت در این میان رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش‌های بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که این تحریم‌ها و محدودیت‌ها را مجدداً تمدید کنند.

آخرین اقدام هم این بود که آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت داده و خواستار تمدید نامحدود برای تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است تا مانع ورود ایران به بازار خرید و فروش تسلیحات متعارف شود.

با وجود پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای مندرج در برجام که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در ۱۴ گزارش خود این پای بندی را تائید کرده، اما کشور‌های اروپایی عضو برجام هنوز به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه آمریکا عمل نکرده‌اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ۹ ماه می‌سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) به صورت یکجانبه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و هم اکنون عضوی از این توافق بین المللی نبوده و لذا نمی‌تواند از مکانیسم «ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران استفاده کند.

در همین رابطه، تلاش وزیر خارجه آمریکا در نشست چند شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برای همراه کردن سایر کشور‌ها علیه ایران با شکست مفتضحانه‌ای مواجه گردید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا روسیه تحریم تسلیحاتی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا