Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@23:21:32 GMT

آخرین وضعیت برگزاری مراسم اربعین

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۶۹۱۴

ایرج مسجدی گفت:‌ پیش‌بینی‌ام آن است که امسال بعید می‌دانم عراق زوار خارجی را در اربعین بپذیرد و به احتمال زیاد به دلیل وضعیت کرونا مراسم اربعین سال جاری برای عراقی‌ها با حضور اتباع این کشور خواهد بود. ناطقان: ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در نشست تخصصی تحولات سیاسی اخیر در عراق که به همت مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار شد درباره آخرین وضعیت برگزاری راهپیمایی اربعین اظهار داشت:‌ مسئولین عراقی درباره اربعین ساکت هستند ضمن اینکه درباره برگزاری یا عدم برگزاری این راهپیمایی هم نظری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آنها می‌گویند از هم‌اکنون درباره اربعین صبحت کردن با  توجه به وضعیت کرونا در این کشور سخت است لذا دستور و تصمیمی از سوی طرف عراقی در این باره وجود ندارد

سفیر ایران در عراق تصریح کرد:‌وضعیت کرونا در عراق و کمبود امکانات بهداشتی در این کشور موضوع نگران‌کننده‌‌ای است.

وی افزود: پیش‌بینی من آن است که بعید می‌دانم کشور عراق امسال زوار خارجی اربعین را بپذیرد لذا به احتمال زیاد عراقی‌ها فقط این راهپیمایی را برای هموطنان خودشان برگزار کرده و شاید محدودیتی‌ هم برای عراقی‌ها ایجاد شود و عملاً اجازه برگزاری اربعین به شکل سال‌های گذشته وجود نخواهد داشت.

سفیر ایران در عراق گفت:‌ مراسم شهادت امام موسی جعفر (ع) که شبیه راهپیمایی اربعین است در سال جاری به صورت خاصی برگزار شد که البته چون کرونا در عراق وجود داشت و حرم بسته بود مردم از روستاها و شهرهای مختلف به سمت کاظمین حرکت کردند اما دولت عراق و نظامیان این کشور ورودی این شهر را بستند و با احترام ویژه به زائرین اعلام کردند اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند.

مسجدی گفت: در اربعین احتمالاً از راه‌های فرعی و غیره مردم عراق به سمت کربلا حرکت کنند اما شبیه مراسم شهادت حضرت موسی جعفر (ع) نظامیان عراقی اجازه ورود  زائران به این شهر را نخواهند داد.

وی افزود: امسال احتمالاً برگزاری اربعین سخت است اما ما نباید درباره اربعین جلسات اعلامی داشته و با شور و هیجان درباره این راهپیمایی صحبت کنیم. ضمن اینکه اگر جلساتی هم در این باره در کشورمان برگزار می‌شود باید داخلی باشد. چرا که اگر تصمیم بر عدم برگزاری این راهپیمایی گرفته شود مردم ناراحت خواهند شد. منبع: فارس برچسب ها: مراسم اربعین ، زوار خارجی ، عراق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مراسم اربعین زوار خارجی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز جمعه مراسم راهپیمایی حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق علیه رژیم غاصب صهیونیستی در شهرهای خوزستان برگزار شد.

همچنین این مراسم بعد از اتمام نماز جمعه در شهرهای مختلف خوزستان در حال برگزاری است.

این مراسم در اهواز در مسیر بلوار آیت الله بهبهانی و مصلای مهدیه امام خمینی ره برگزار شده است.

مردم ولایتمدار حاضر در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های ایران اسلامی و فلسطین و با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، حمایت خود را از غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

کد خبر 6082471

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند
  • حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود