Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان خراسان رضوی با حضور جمعی از مسؤولان حوزه رسانه این استان در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در خراسان رضوی که با حضور «یوسف امینی» قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «افشین تحفه‌گر» معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید بر شنیده شدن صدای شهیدان دارند، اظهار کرد: اگر امتی فریاد و نوای ملکوتی شهدا را بشنود و بفهمد، قیام و اقدام خواهد کرد و زیر بار ظلم نخواهد رفت چرا که شهدان اینگونه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع خراسان رضوی افزود: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار در اندیشه و رفتار تک‌تک شهیدان قابل جستجو است، بر همین اساس باید با استفاده از رسانه این اندیشه‌ و تفکر به گوش جهانیان و جان‌های پاک منتقل شود.

وی در ادامه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: 40 سال پیش صدام به نمایندگی از استکبار جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کرد تا فریاد حق‌طلبانه ملت ایران را در گلو خفه کند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را که محصول این حرکت و قیام بود از بین ببرد، اما بر اساس وعده الهی، خداوند یاوران دین خود را یاری کرد و این حماسه رقم خورد و امروز شاهد عزت جمهوری اسلامی هستیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: همه ما مدیون و مرهون ایثار و پاک‌بازی و جانفشانی شهیدان و حماسه‌سازان جاویدی هستیم که دفاع مقدس را خلق کردند، ما دین خود را نسبت به شهدا و ایثارگران جز با ادای تکلیف و تأسی به راه شهدا که صاحبان اصلی انقلاب هستند، نمی‌توانیم ادا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: آحاد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید همچون شهیدان در وسط میدان حضور داشته باشند و همچون آن‌ها عمل کنند، اصحاب رسانه نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت باید مجاهدانه تلاش کنند.

وی ادامه داد: در طول 40 سال که از دفاع مقدس می‌گذرد جبهه استکبار تلاش کرد تا امام جامعه تنها بماند و راه جهاد کور شود تا مجاهدان از داشته‌های ایمانی و انقلابی خود غافل شوند، اما جریان باطل منکوب شد و دین خدا باقی ماند و جهاد در دستور اصلی کار امت مسلمان قرار گرفت؛ بر همین اساس باید ضمن حفظ و پاسداشت ارزش‌ها، آن را تقویت کنیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از رسانه‌ها درخواست دارم که با هماهنگی و هم‌پوشانی در یک تعامل سازنده و رو به جلو، حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در استان بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا روایتگری صادق و امین برای حماسه دفاع مقدس باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: رسانه عرصه تبلیغ حماسه، مقاومت، ایثار و از جان‌گذشتگی و مبارزه با ظلم است و اصحاب رسانه به عنوان رزمندگان این عرصه باید آماده مقابله با توطئه‌های رسانه‌ای دشمن باشند.

در ابتدای این مراسم سرهنگ «سید علیرضا شیخ» مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس این استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای بزرگداشت این حماسه جاوید ارائه کرد.

در ادامه این مراسم جمعی از اصحاب رسانه به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص استفاده از ظرفیت‌های رسانه در راستای ترویج و معرفی فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید هاشمی دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام «علیرضا دهقان» به عنوان مسئول نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس در استان خراسان رضوی معرفی شد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی علیرضا دهقان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود