Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:40:30 GMT

مسیر اجرای خصوصی سازی را اشتباه رفتیم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۲۲۸

مسیر اجرای خصوصی سازی را اشتباه رفتیم

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی عصر سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری، جمالی پور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی، در محل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهار داشت: حضور دکتر ستاری به عنوان نماینده هیئت دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین یک فرصت ارزشمند برای تسریع در اجرای طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قزوین استان مهمی در حوزه علمی محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد از ظرفیت‌های علمی موجود بخوبی استفاده نکرده ایم و هنوز بخش علمی و دانشگاهی ما ارتباط مناسبی با تولید و صنعت ندارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: بدون شک اگر ارتباط دانشگاه و صنعت بخوبی برقرار نشود واحدهای ما با چالش‌های بیشتری مواجه خواهیم شد و باید این نقیصه را برطرف کنیم زیرا اگر به روز نشویم و نوسازی را جدی نگیریم و برنامه تحقیق و توسعه نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: باید از طرفیت دانشگاهی برای توسعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان بخوبی برخوردار شویم و راهکار خوبی برای کار داشته باشیم زیرا به نظر می‌رسد آموزش‌های ما محض بوده و فقط نیرو آموزش داده ایم و کاری با توسعه و صنعت نداشته ایم.

جمالی پور گفت: مسیر حرکت دانشگاه باید تغییر کرده و به نفع ظرفیت‌های کشور تغییر کند تا بتوانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین رویکرد مدیران در مسیر خدمت همه جانبه برای تحقق توسعه است و اگر مدیری جوابگوی تولید کننده نباشد بازخواست می‌شود.

استاندار قزوین یادآور شد: دوره نفت در کشور سپری شده و امروز باید به تولید کمک کنیم و در تأمین بودجه اگر مدیری در این جهت نباشد صلاحیت کار ندارد. لذا با همه مجموعه مدیریتی هماهنگ هستیم تا مشکلات را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید همه ظرفیت‌ها در حوزه تولید و کارآفرینی بسیج شود و با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فن آوری به تولید و اشتغال کمک کنیم.

استاندار قزوین افزود: در کشور بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند داریم که بدنه دولت را حجیم کرده و این تعداد باید به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاهش یافته و دولت کوچک و چابک شود و از سایر ظرفیت‌ها برای انجام امور استفاده کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: لازم است با دانشگاه‌ها ارتباط تنگاتنگ برقرار کنیم و در برنامه ششم اشتعال مبتنی بر دانش را فعال کنیم تا شاهد تحول باشیم.

وی گفت: وقتی برای استخدام ۴ هزار نفر در بدنه دولت بیش از یک میلیون نفر ثبت نام می‌کنند یعنی یک جای کار ایراد دارد در حالی که دانشگاه‌ها باید کارآفرین تربیت کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز دیگر با اقتصاد دولتی نمی‌توان زندگی کرد و آینده روشن تنها با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود لذا از این پس دنبال واحدهایی خواهیم بود که به توسعه استان کمک کنند.

جمالی پور اضافه کرد: محدوده باراجین را به منطقه نوآوری و فناوری تبدیل می‌کنیم و با ایجاد سایت نوآوری امیدواریم قزوین بتواند به مرکز تحرک صنعتی و نوآورانه تبدیل شود.

وی گفت: در مجموعه نخبگان باید کارهایی صورت گیرد و از ظرفیت نخبگان قزوینی هم استفاده کنیم تا نتیجه کار بهتر شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که می‌توانست تحول خوبی در کشور ایجاد کند متأسفانه مسیری را اشتباه رفتیم و با این که رهبری تاکید داشتند تا دخالت دولت در امور کمتر شود ما واحدهای تولیدی را به کسانی دادیم که اهلیت نداشتند.

وی بیان کرد: نمونه آن کارخانه کنتور سازی است که یک مجموعه برند و شاخص را به کسانی دادیم که اهلیت نداشتند و امروز ۹ هزار سهامدار و ۱۴۰ کارگر با مشکلات جدی مواجه شده اند.

استاندار قزوین اظهار داشت: عزم ما حل مشکل کنتور سازی است و اگر وزارت نیرو هم کمک کند آمادگی داریم برای احیای واحد و نوسازی و برند سازی دوباره آن و طی مسیر قانونی برای خلع ید هم اقدام کنیم.

وی بیان کرد: این کارخانه ۱۵ میلیارد تومان معوقه دارد که با دستگاه قضائی مذاکره کرده ایم تا کارخانه را برگردانیم و شرایط تغییر کند و مشکل کارگران حل شود.

جمالی پور اظهار داشت: در استان قزوین برای تأمین مواد اولیه و ارز مشکلاتی داریم و واحدهای صنعتی با چالش مواجهند و چند کارخانه نیز در معرض تهدید هستند که انتظار داریم وقتی در شرایط جنگ اقتصادی هستیم در داخل همراهی بیشتری صورت گرفته و شرایط تسهیل شود.

استاندار قزوین از همراهی معاونان رئیس جمهور، رئیس سازمان امور مالیاتی، نمایندگان مجلس و مدیران استان در خصوص پیگیری موضوع معافیت مالیاتی شعاع ۱۲۰ کیلومتری تشکر و قدردانی کرد.

در این جلسه وحید اکبر پور به نمایندگی از کارگران بیکار شده کارخانه کنتور سازی اظهار داشت: شرکتی که تا سال ۸۷ منحصر به فرد و بی نظیر بود امروز قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیست که این مشکل به دلیل واگذاری به افراد بدون اهلیت ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: هر چند این موضوع در استان پیگیری شده اما امکان تصمیم گیری برای خلع ید نیست و از معاون رئیس جمهور انتظار داریم با دریافت حکم حکومتی برای خلع ید و یا واگذاری آن برای چند سال به بخش خصوصی توانمند بتوان این شرکت را از بحران خارج کرد.
 

کد خبر 4968610

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان استاندار قزوین جمالی پور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد

به گزارش خبرنگار مهر، هفتاد و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با هدف پیگیری مشکلات مربوط به شیرخشک به ویژه بحث بیمه شیر خشک و عدم پرداخت بهنگام مطالبات توسط سازمان‌های بیمه گر و کوتاه بودن زمان بازپرداخت هزینه شیرخشک توسط داروخانه‌ها به شرکت‌های توزیع پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

استاندار فارس در ابتدای این جلسه از مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست با صدور نامه‌ای، داروخانه‌های دولتی را ملزم به فروش شیرخشک کند.

ایمانیه گفت: بحث سلامت کودک نباید اسیر بروکراسی اداری شود و باید مسائل مربوط به سلامت نوزادان و کودکان هرچه سریع‌تر حل شود.

در پایان این جلسه تصمیم بر این شد که شرکت‌های پخش سایه سمن و رازی، توزیع شیر خشک را با مهلت بازپرداخت سه ماهه به داروخانه‌ها تحویل دهند.

همچنین استاندار فارس نیز قول داد در خصوص اعطای مهلت سه ماهه به تمام داروخانه‌های استان فارس جهت تسویه با شرکت‌های توزیع شیرخشک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کند.

کد خبر 6085332

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد