Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@20:31:51 GMT

وعده وزیر برای کاهش قیمت مرغ با توزیع ذخایر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۳۱۱

وعده وزیر برای کاهش قیمت مرغ با توزیع ذخایر

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع و قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست مشترک امروز با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گزارشی از وضعیت تولید کشور ارائه شد و نمایندگان دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ کاهش یافت

وی با اشاره به این که در این نشست مقرر شد، کمیته‌هایی تخصصی در کمیسیون کشاورزی تشکیل و ماهانه مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با نمایندگان دیدار داشته باشند، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی کمک می‌کنند تا بهره‌برداران و تولیدکنندگان با قدرت در بخش تولید محصولات کشاورزی حفظ شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بر اساس گزارش بانک مرکزی بخش کشاورزی ۸.۸ درصد رشد اقتصادی داشته و تلاش می‌کنیم این روند افزایشی ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در زمینه تولیدات دامی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم، کشور ایران از نظر تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر از تولید کنندگان بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر این که تولیدکنندگان معتقد هستند قیمت گوشت مرغ بالاتر از آنالیز ستاد تنظیم بازار است، عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال کاهش فشار بر مردم هستند.

خاوازی با بیان این که مشکل به وجود آمده در زمینه افزایش قیمت مرغ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در تامین نهاده‌ها برطرف می‌شود و در این زمینه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلی در زمینه تولید گوشت مرغ نداریم، ذخایر عظیمی از مرغ وجود دارد که با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار توزیع و قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا قیمت مرغ در بازار مناسب و رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد، ادامه داد: در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ طرح مناسبی به رئیس جمهور ارائه شده، تلاش می‌کنیم علی‌رغم فشارهای موجود بر کشور نهاده‌های وارداتی را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که از ذخایر خوب نهاده‌های دامی برخورداریم، اما این ذخایر باید ترمیم شوند، گفت: درخواست ترمیم ذخایر نهاده‌های دامی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ارائه شده است.

خاوازی در پایان با تاکید بر این که در زمینه تامین جو و ذرت مشکلی نداریم و منابع عظیم ارزی برای واردات سویا توسط بانک مرکزی تامین شده است، عنوان کرد: سویاهای وارداتی در اختیار واحدهای روغن‌گیری قرار گرفته شده تا روزانه ۸ هزار تن کنجاله سویا تولید و در اختیار واحدهای تولیدی مرغ و ماکیان قرار بگیرد.ش

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم وزارت صنعت معدن و تجارت کاظم خاوازی بانک مرکزی کمیسیون کشاورزی مجلس قیمت مرغ مرغ جهاد کشاورزی مشرق کمیسیون کشاورزی جهاد کشاورزی معدن و تجارت بانک مرکزی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر زبردست در گفت و گو با ایسنا، با توجه به نمایش اقتدار نظامی ایران با نام وعده صادق و بازخوردهای جهانی اظهار کرد: بی تردید نباید تاثیر این تنش منطقه ای را بر بازار نادیده گرفت، اما این مساله تاثیر آنچنانی بر افزایش نرخ ارز نداشت و برخلاف فضاسازی‌ها و پیش‌بینی‌های قبل از عملیات، روند قیمتی چندان دچار نوسان طولانی و عمیقی نشد.

وی ادامه داد: مطمئنا با آرام شدن منطقه و عدم بروز تنش‌های جدید می توانیم منتظر ثبات بیشتر در بازار ارز باشیم. البته فعلا با عدم واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق مواجه هستیم که همین موضوع نیز می تواند قیمت ارز را در یک کانال مشخص و ثابت نگه دارد. ما در شب انجام عملیات وعده صادق تا ساعات بامدادی روز بعد، شاهد افزایش قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان بودیم که این موج هیجانی ناشی از تنش‌های سیاسی به سرعت فروکش کرد و دلار دوباره به کانال‌های قبلی بازگشت.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: معتقدم اعلام عدم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در حمله و پاسخ احتمالی به ایران نیز در کاهش قیمت ارز تاثیرگذار بود که مطمئنا این موضع گیری آمریکایی‌ها به دلیل توان بالای ایران در مواجهه با تنش‌های منطقه‌ای صورت گرفته است.

زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.

وی در پایان ادامه داد: بی تردید نوسانات اخیر ارزی دلیل سیاسی دارد، وگرنه افزایش عجیب قیمت دلار در عرض یک شب، هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

کد خبر 846425 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • فروش گوسفند با کارت ملی صحت دارد؟
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد