Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@22:35:20 GMT

کرونا برای واتیکان هم دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۳۲۲

به گزارش جام نیوز، سخن از کسری بودجه واتیکان در سال جاری می‌رود. گرچه کسری بودجه واتیکان پدیده تازه‌ای نیست، اما شیوع بیماری کووید-۱۹ فشار مالی کم‌سابقه‌ای را به صندوق مالی واتیکان تحمیل کرده است.

 

بر اساس ارزیابی خوآن آنتونیو گوررو آلوز، سرپرست مالی واتیکان این نهاد دینی در سال جاری با کسری بودجه‌ای معادل ۵۳ میلیون یورو روبه‌رو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علت کسری بودجه واتیکان پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اعلام شده است. بخش قابل ملاحظه‌ای از درآمد واتیکان از طریق بازدید مردم از موزه‌های واتیکان تامین می‌شود.

 

براساس آمار منتشر شده از سوی سرپرست مالی واتیکان، پرداخت ورودیه از سوی مردم برای بازدید از موزه‌ها سالانه ۱۵۰ میلیون یورو برای واتیکان تولید درآمد می‌کند. این در حالی است که موزه‌های واتیکان در سال جاری بیش از دو ماه تعطیل بوده‌اند.

 

سرپرست مالی واتیکان در ماه مه نسبت به دشواری‌های مالی واتیکان در سال جاری میلادی هشدار داده بود.

 

 علت کاهش درآمد واتیکان تنها برخاسته از پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا نیست. در سال ۲۰۱۵ نیز، واتیکان با کسری بودجه‌ای معادل  ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو روبه‌رو بود.

 

در همان هنگام، تلاش پاپ برای کاهش هزینه‌ها و متوقف کردن استخدام‌های جدید نیز نتوانست از هزینه‌های واتیکان بکاهد.

 

 اینکه برای مثال شماری از کلیساهای ثروتمند آلمان آنگونه که باید و شاید پول به صندوق واتیکان واریز نمی‌کنند، هم علت دیگری است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا مشکلات مالی واتیکان مالی واتیکان سال جاری کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس