Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@07:52:42 GMT

راه اندازی نخستین مدرسه فرهنگ در شهر همدان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۳۲۸

راه اندازی نخستین مدرسه فرهنگ در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، نعمت الله بحیرایی گفت: نخستین مدرسه فرهنگ به منظور جذب دانش آموزان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی در شهر همدان راه اندازی شد.

بحیرایی افزود: این مدرسه در راستای مصوبه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف اعتلای فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی، ایجاد زمینه مناسب به منظور جذب دانش آموزان مستعد و پرورش انسان‌های اندیشمند و خلاق و ارتقا کیفیت آموزشی رشته ادبیات و علوم انسانی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ثبت نام آزمون مدرسه فرهنگ تا ۲۱ تیرماه ادامه دارد و آزمون ورودی این مدرسه ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۲ مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 4968617

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش همدان دانش آموزان مدرسه ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان بیرجند ایلام شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی دهه کرامت استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی نهم اردیبهشت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد ظهر شنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در این جشنواره یکی از خیرین به نام مدرسه ساز، آقای گنجی که برای خراسان جنوبی در این زمینه افتخار آفرین بودند از کشور آلمان حضور خواهند داشت.

موسوی نژاد گفت: در این جشنواره از ۳۱ نفر از خیرین مدرسه ساز که در سال گذشته پروژه‌هایشان به اتمام رسیده است تجلیل و قدردانی خواهد شد.

وی بیان کرد: میزان موالید در بازه نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۸ نفر بوده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شاهد ثبت نام ۱۹ هزار و ۲۸۲ دانش آموز پایه اول بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: میزان موالید در نیمه دوم سال ۹۶ و نیمه اول سال ۹۷ تعداد ۱۶ هزار و ۸۱۰ نفر بوده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ انتظار ثبت نام ۱۸ هزار و ۸۵ نفر پایه اول را داریم.

موسوی نژاد ادامه داد: ۲.۹ درصد از دانش آموزان خراسان جنوبی در ۸.۴ درصد از مجموع کلاس‌های چند پایه با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر مدارس ابتدایی دولتی تحصیل می‌کنند که نشان از پراکندگی بالای در استان دارد.

وی افزود: ورودی نیروی انسانی به آموزش و پرورش سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ در بخش آموزشی هزار و ۴۳ نفر خواهد بود که ۱۶۸ نفر از افراد متعهد به خدمت (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ۸۷۵ نفر نیز از محل ماده ۲۸ است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مهر ۱۴۰۳ خروجی از آموزش و پرورش استان سه هزار و ۲۳۲ نفر است در حالی که ورودی ما در همه بخش‌ها (آموزشی، تربیتی، مشاور و …) تنها هزار و ۴۸۰ نفر خواهد بود.

موسوی نژاد اظهارکرد: نقل و انتقال نیروی انسانی به گونه‌ای باشد که در منطقه‌ای مازاد و در نقطه‌ای کسری نیرو نداشته باشیم.

وی یادآور شد: از تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین تعداد ۴۲ هزار و ۷۲۳ نفر در قالب هشت هزار و ۴۹۳ خانواده اسکان داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیشترین آمار پذیرش مربوط به شهرستان طبس و بعد فردوس بوده است.

کد خبر 6076618

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • یک‌هزار پیشنهاد در فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» ثبت شد
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی در رشته‌های علوم انسانی
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در نهم اردیبهشت
  • استخدام بیش از یک‌هزار معلم جدید در خراسان جنوبی
  • جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی نهم اردیبهشت برگزار می شود
  • آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی
  • استان البرز با کمبود معلم مواجه است
  • آموزش و پرورش البرز با کمبود جدی نیروی انسانی مواجه است
  • مدرسه تخصصی اتیسم تبریز و بلاتکلیفی ۱۰ساله