Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@23:12:08 GMT

آغاز طرح غربالگری چشم کودکان در آستارا از ۲۵ تیر

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۵۷۴۳۰

آغاز طرح غربالگری چشم کودکان در آستارا از ۲۵ تیر

خورشیدی از آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در شهرستان آستارا از ۲۵ تیرماه سال جاری خبر داد.

«فریبرز خورشیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از ۲۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا هدف از اجرای طرح غربالگری را پیشگیری از تنبلی و نابینایی چشم کودکان عنوان کرد و افزود: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و مراکز مهد کودک ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه پارسال ۶۰ درصد کودکان شهرستان آستارا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، تصریح کرد: خانواده‌ ها باید به موضوع پیشگیری از تنبلی چشم کودکان خود حساس باشند و با مراجعه به مراکز تعیین شده از سلامت کودکان خود اطمینان حاصل کنند.

 

خورشیدی گفت: یک بینا سنج، یک اپتومتریست و یک چشم پزشک با نظارت دقیق كارشناس پیشگیری اداره بهزیستی برای پیشبرد این طرح مشاركت دارند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا خاطرنشان کرد: پایگاه سنجش بینایی مهرآذین، مجتمع غیردولتی باران، مجتمع غیردولتی فروغ زندگی و مجتمع بهزیستی بخش لوندویل از جمله مراكز مهم بینایی سنجی در اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان هستند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از تنبلی چشم کودکان غربالگری بندر آستارا تنبلی چشم کودکان طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه در تماشاخانه مهر واقع در چهارراه ابوریحان‌بیرونی از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ اجرا می‌شود و اختتامیه آن روز پنجم اردیبهشت ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در چهارراه ابوریحان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح برگزار خواهد شد.

در این جشنواره ۱۰ گروه نمایشی کودک و نوجوان حضور دارند که پنج نمایش در بخش آزاد و پنج نمایش در بخش کانون باهم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

درخشش چهار محال و بختیاری در دوسالانه هنر‌های تجسمی کشور

لازم به ذکر است که تماشای تمامی نمایش‌های این جشنواره رایگان خواهد بود و نمایش‌ها به صورت زنده در کانال شاد کانون پخش می‌شود.

جدول زمانبندی گروه‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان ونوجوانان کانون استان به شرح زیر اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد