Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه امروز سه شنبه در ستاد بحران استان کرمانشاه به اقدامات شایسته و همکاری دستگاه‌های مختلف و همچنین حضور پررنگ نیرو‌های مردمی در اطفای حریق جنگل‌های بوزین و مرخیل اشاره کرد و گفت: بی‌شک اگر این هم‌دلی و همکاری بین نیرو‌های شکل نمی‌گرفت، فاجعه بزرگی رخ می‌داد و آتش تا پاوه نیز کشیده می‌شد و هنوز هم درگیر اطفای حریق بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: برای اطفا حریق به‌دلیل تاریک شدن هوا، دود غلیظ و عبور از مرز کشور عراق امکان استفاده از بالگرد نبود و عملاً نمی‌توانست کارآیی لازم را داشته باشد.

او گفت: این آتش منجر به فوت سه نفر از هم استانی‌های ما شد که عاشق طبیعت بودند و این برای ما بسیار دردناک بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برخلاف برداشت رسانه‌های معاند در خصوص مرگ این سه عزیز که آن‌را بر اثر انفجار مین عنوان کردند، برادر یکی از متوفیان که از نزدیک شاهد حادثه بود، علت حادثه را آتش اعلام کرد.

بازوند ادامه داد: بی‌شک رشادت‌ها و جانفشانی‌های جان‌باختگان این حادثه در تاریخ ثبت خواهد شد و یاد و خاطره این عزیزان همیشه در قلب و ذهن مردم خواهد ماند.

او بیان کرد: متولیان امر برای بحث بیمه این سه نفر تمام همت خود را به‌کار بگیرند و ترتیبی اتخاذ شود تا برای خانواده متوفیان در صورت امکان مستمری برقرار شود و لوح یادبود نیز در منطقه نصب شود تا آیندگان بدانند این افراد برای حفظ طبیعت چه ازخودگذشتگی داشتند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر پاک‌سازی ارتفاعات مرخیل و بوزین از احتمال وجود مین، گفت: احداث پایگاه اطفای حریق در این منطقه بسیار ضروری است، لذا در این خصوص با رئیس منابع طبیعی کشور در سفری که به کرمانشاه خواهد داشت، هماهنگی لازم به‌عمل خواهد آمد.

بازوند گفت: با توجه به اینکه در گزارشات منابع طبیعی و محیط زیست اختلافاتی در وسعت گستره آتش وجود دارد، لذا در اولین فرصت این اختلافات حل و فصل شود تا به یک رقم معین برسند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه درختان در این آتش سوزی فقط ۱۰ درصد درختان آسیب دیدند، افزود: تعدادی درخت خشک در این جنگل‌ها وجود دارد که لازم است تعیین تکلیف شوند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی منابع طبیعی محیط زیست استانداری کرمانشاه استاندار کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مجتمع ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی گفت: شامگاه دوشنبه 3 اردیبهشت‌، ساعت 23:22 آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفای حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه 18 نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس