Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: 12 شهر ما تنش آبی دارند که 65 درصد جمعیت شهری آن در وضعیت قرمز و 23 درصد در وضعیت سبز هستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد طاهری در جلسه بررسی مسائل آب شهر کرمان اظهار داشت: از چاه‌های دشت کرمان 2 هزار لیتر حداکثر ظرفیت تامین آب شهر است به شرط اینکه همه در مدار بهره‌برداری باشند و هیچ اتفافی در سامانه آبرسانی نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه هر ثانیه که برق دچار چالش شود ما این میزان آب را نداریم، افزود: تا اوایل تیرماه با کمترین مشکل، شهر را اداره کردیم در حالی که نیاز آب شهر کرمان براساس جمعیت و حاشیه‌نشین‌ها 3 هزار لیتر در ثانیه است، به تابستان و گرما که نزدیک می‌شویم مشکلات و تبعات بهره‌برداری از تاسیسات هم بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: هر کولر در هر ساعت 20 لیتر آب مصرف می‌کند که 230 هزار واحد مسکونی داریم که 30 تا 40 هزار کولر روشن می‌شود و شبانه‌روز روشن بودن کولرها یعنی توان تامین و ذخیره ما را می‌گیرد و مشکل در تامین آب پیدا می‌کنیم.

طاهری ادامه داد: کرونا هم برای مصرف زیاد آب مزید بر علت شده است و حاشیه‌نشین‌ها به سرعت افزایش می‌یابند و نارضایتی عمده ما هم در تأمین آب است.

وی با اشاره به اینکه دو مرحله حادثه موجب شد تولید ما کاهش یابد، گفت: با توجه به طول شبکه و گستردگی شهر برای اینکه دوباره خلأ برطرف شود و به نرمال برسد، زمان می‌برد.

طاهری تصریح کرد: از گنبد جبلیه و به سمت آرامستان جدید تا چهار راه سیدی، منطقه‌ای بدون هیچ معیار و شاخص و استانداردی ساخته شده و جمعیت سنگینی را در منطقه داریم که انتقال همین میزان آب موجود کار کوچکی نیست و از نکات چالشی و اساسی شهر کرمان شده که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

وی اضافه کرد: منطقه دوم مشکل‌دار و چالش‌دار ما شهرک مطهری و مسکن‌های مهر و ساخت و سازهای اطراف است که عموما آپارتمان‌هایی‌ست که ساخت و ساز آن پیش‌بینی برای مخزن ندارند و یا استاندارد نصب نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان داشت: ما مشکلاتی در پرداخت حقوق کارمندان داریم اما آبرسانی را باید با تانکر انجام دهیم و خدمت به حاشیه شهر بدهیم و کسی پاسخگوی هزینه‌ها و مشکلات پشتیبانی آنها نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه80 درصد آب از منطقه قریه‌العرب می‌آید، ابراز کرد: آن‌چه تعهد آب و فاضلاب بوده اجرا شده، 11 کیلومتر خط لوله و 5 حلقه چاه وارد مدار شدند اما همه چاه‌های شهر کرمان با عمق 150 متر و زمین‌های آبرفتی ما به طور متوسط 10 تا 15 درصد کاهش طبیعی دارند و بعضی از چاه‌های دشت حسین‌آباد 20 لیتر آب می‌کشند.

طاهری عنوان کرد: 70 درصد چاه‌های حسین‌آباد و جوپار برای روشن کردن مقرون به صرفه نیست اما ما از همین استفاده می‌کنیم و چاه‌ها را جابه‌جا می کنیم ضمن اینکه در شبکه توزیع آب شهر امکان دست زدن و بالا شهر و پایین شهر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: 120  تا 150 هزا ر نفر جمعیتی است که برداشت غیرمجاز آب در شهر داریم.

طاهری با بیان اینکه جیره‌بندی در آب حوادث را بالا می‌برد و تلاطم شبکه را به وجود می‌آورد، افزود: بهترین شکل این است که تغییر فشار از ایستگاه‌های سطح شهر را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تفکیک آب فضای سبز از شرب از مصوبات قبلی بوده، ادامه داد: چاه‌های آب کشاورزی به لحاظ کیفیت قابل بهره‌برداری و استفاده نیست.

طاهری بیان کرد: چاه‌های اجاره‌ای تماما با نقطه یو تی ام آماربرداری شدند و با تمام آنها برای مدت دو تا سه ماه مذاکره کردیم حتی یک حلقه چاه که به هر قیمتی اجاره بدهد وجود ندارد. اگر سه سال متوالی چاهی را می‌شناسید که 10 و 20 روز اجاره دهند به ما بگویند.

وی با تأکید بر برخورد جدی با پمپ گذاشتن و برداشت آب غیرمجاز گفت: ما امروز 10 پمپ غیرمجاز را تعطیل کردیم، اما برخورد قهری هم حد و مرزی دارد.

طاهری عنوان داشت: 12 شهر ما تنش آبی دارند که 65 درصد جمعیت شهری آن در وضعیت قرمز و 23 درصد در وضعیت سبز هستند و روستاهای پرجمعیتی در نزدیکی 35 کیلومتری شهر کرمان داریم از جمله رباط و سعدی از دشت جوپار آب می‌برند.

وی اظهار کرد: سفره و زون بسیار محدودی در کرمان داریم برای نقاط متعددی آب می‌برند، باید برای استان به ویژه شمال استان و شهر کرمان و ر فسنجان برنامه اضطراری داشته باشیم، در 10 سال گذشته این مشکل را داشتیم و ما هم دست‌مان کوتاه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ابراز داشت: شبکه آب مکانیکی است و زیرزمین، فرسودگی بالایی دارد، مانند شبکه برق نیست نگهداری دو هزار کیلومتر شبکه آبرسانی هزینه بالایی دارد.

انتهای پیام/80017/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آب جمعیت کرمان شرکت آب و فاضلاب کرمان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان شهر کرمان چاه ها آب شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۵۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین، یک هزار و ۱۰۵ مورد امداد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» و امدادرسانی مربوط به حوادث جوی ۱۷۳ مورد «معادل ۴ درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و سه هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

محمودی اضافه کرد: برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای پنج هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

کد خبر 6063380

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • محفل قرآنی امام حسنی ها نمایش دینداری جامعه ایرانی بود
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • وضعیت سد کرج پس از بارش‌های اخیر
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • آسفالت معابر فرعی پر‌تردد در دستور کار شهرداری کرمان
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان